Welke banden gebruiken jullie?

standaard had ik 16" velgen met 195/55 (bandenmerk vergeten)had een snelheidsafwijking van 5 a 6km/h
nu heb ik 17" velgen met 215/45 P Zero Nero, zeer tevreden en ook op een natte weg en heb met deze maar een afwijking van 2km/h
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik gebruik de vredestein ultrac 215/40/17. Zeer tevreden over deze band. Genoeg grip in de regen.
En de band is helemaal ideaal voor als de vriendin ook in de auto rijd i.v.m. dat de wang wat over de velg heen steekt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (215-40-17), op basis van een aantal positieve online reviews gekocht. Eigenlijk vergelijkbaar met de PS4 alleen is de Goodyear in nederland prijstechnisch wat voordeliger. Op me vorige auto de PS4 gehad en ik merk nu dat de Goodyear toch wat minder hard slijt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (215-40-17), op basis van een aantal positieve online reviews gekocht. Eigenlijk vergelijkbaar met de PS4 alleen is de Goodyear in nederland prijstechnisch wat voordeliger. Op me vorige auto de PS4 gehad en ik merk nu dat de Goodyear toch wat minder hard slijt.
Vraagje: heeft de GY ook een flinke velg beschermingsrand als de PS4?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (215-40-17), op basis van een aantal positieve online reviews gekocht. Eigenlijk vergelijkbaar met de PS4 alleen is de Goodyear in nederland prijstechnisch wat voordeliger. Op me vorige auto de PS4 gehad en ik merk nu dat de Goodyear toch wat minder hard slijt.
Die heb ik ook ooit wel eens gehad, maar die gingen zo ontzettend cuppen. Dus die eagle F1 nooit meer. Heb van de week michelin Pilot Sport 5 laten monteren. Fijne banden met nog enig comfort en top wegligging.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Ik zweer bij Continental Sportcontact bij diverse auto's mee gereden en heel erg tevreden mee zowel op droog als op nat wegdek.
Ze gaan vele kilometers mee en zijn vind ik vrij stil heb ook ervaring met Bridgestone die waren wel iets stiller maar de slijtage was veel meer als de Continental.
Al jaren doe ik bij elke beurt groot of klein de wielen laten wisselen voor naar achter en achter naar voor dus bij banden wissel 4 nieuwe banden rondom.
Is dan wel 1 X een grote uitgave maar je rijd altijd met het zelfde profieldiepte banden.
Bij de aanschaf van mijn Polo zat gelukkig rondom perfecte Continental Sportcontact5 die nog wel een tijdje meegaan helaas wel de W serie die gaat veilig tot 240Km had liever de Y serie gehad tot 300 Km veilig dus de volgende banden worden Continental Sportcontact6 215x45x18 Y.
Niet dat ik die snelheden ga rijden maar kom ik een keer in Duitsland wil ik toch ff weten hoe hard de Polo gaat en dan is een Y band toch wat veiliger.;)
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Mijn Polo draagt op het moment Goodyear All Season G2 185/60 R15. Hele fijne banden, niks mis mee. Nauwelijks bandengeluid.
Erg tevreden over!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Onder mijn Polo liggen Bridgestone Potenza's 215/40/18.:rolleyes:
Ik vindt dit een 'lawaai' band.
Wat is een goed (bewezen) alternatief?
Ja bewezen is een ruim begrip wat de ene een stille band noemt is voor de andere een herriemaker.
Mijn Polo draagt op het moment Goodyear All Season G2 185/60 R15. Hele fijne banden, niks mis mee. Nauwelijks bandengeluid.
Erg tevreden over!
Tussen de maat van 185 en 215 zit 3cm verschil dus is het logisch dat er verschil in afrol geluid zit.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ja bewezen is een ruim begrip wat de ene een stille band noemt is voor de andere een herriemaker.

Tussen de maat van 185 en 215 zit 3cm verschil dus is het logisch dat er verschil in afrol geluid zit.
Ik dacht dat ik alleen vermeldde welke banden ik heb, wist niet dat je een alternatief zocht, niet over nagedacht, sorry!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik zweer bij Continental Sportcontact bij diverse auto's mee gereden en heel erg tevreden mee zowel op droog als op nat wegdek.
Ze gaan vele kilometers mee en zijn vind ik vrij stil heb ook ervaring met Bridgestone die waren wel iets stiller maar de slijtage was veel meer als de Continental.
Al jaren doe ik bij elke beurt groot of klein de wielen laten wisselen voor naar achter en achter naar voor dus bij banden wissel 4 nieuwe banden rondom.
Is dan wel 1 X een grote uitgave maar je rijd altijd met het zelfde profieldiepte banden.
Bij de aanschaf van mijn Polo zat gelukkig rondom perfecte Continental Sportcontact5 die nog wel een tijdje meegaan helaas wel de W serie die gaat veilig tot 240Km had liever de Y serie gehad tot 300 Km veilig dus de volgende banden worden Continental Sportcontact6 215x45x18 Y.
Niet dat ik die snelheden ga rijden maar kom ik een keer in Duitsland wil ik toch ff weten hoe hard de Polo gaat en dan is een Y band toch wat veiliger.;)
Heb jij bewust gekozen voor de bandenmaat 215x45x18?
Origineel moet het toch 215x40x18 zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Verkeerd geschreven het is inderdaad 215x40x18
Stomme vraag misschien maar waarom niet de 225/40/18 genomen op je bressica velgen? Dat scheelt enorm in de prijs met 215/40/18
En die ene centimeter breder maak niet heel veel uit op de hoogte van je band dus afwijking op je snelheidsmeter.


 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!