Welke banden gebruiken jullie?

jij noemt het lastig banden te krijgen maar met 66 resultaten is er dus genoeg keuze. je zei niks over een specifieke band die je er onder wil hebben :mrgreen:
de Michelin pilot sport 4 er maar onder dan die is er gewoon
Het is maar net hoe je "lastig" opvat. In de maat 215/45/17 is elke band te krijgen. Bij zeker de helft van het aanbod is de 215/40/17 niet te krijgen.
 
Polo  6c  Verkocht 
Even nieuw leven in deze topic blazen.

Zojuist winterbanden onder de Polo laten zetten. Mij is niks gevraagd wat voorkeur betreft, maar volgens mij heb ik ook niet veel te willen onder een leaseauto.

Even gekeken, heb nu:
Goodyear UltraGrip 9+
195/55 R16 91H Extra load

Auto werd geleverd met:
Continental ContiPremiumContact 5
195/55 R16 91V Extra load

Heb iets meer dan 10kkm gereden met de continentals. Best wel tevreden mee, zolang het droog is. Hoewel als de auto eenmaal in beweging is, dan is de grip op een nat wegdek ook wel prima. Wel het idee dat ze snel slijten.

Benieuwd hoe de Goodyear’s gaan bevallen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ikzelf heb vandaag 2 continental allseasoncontact banden laten plaatsen voor. (Achter nog 2X Bridgestone Turenza er300 zomerbanden, maar deze worden over een paar weken vervangen voor de zelfde conti’s).
Reden van het vervangen is dat aan de binnenkant het staal wat in een band verwerkt zit naar buiten kwam zetten+ de auto trok naar rechts, dus moest ook uitlijnen.

 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 in 215/40/17. In meerdere vergelijkingen is deze band gelijk of beter tov de Michelin Pilot Sport 4. Echter is de Goodyear stiller, minder slijtagegevoelig en ongeveer 30eu goedkoper per band. (in Nederland)

 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 in 215/40/17. In meerdere vergelijkingen is deze band gelijk of beter tov de Michelin Pilot Sport 4. Echter is de Goodyear stiller, minder slijtagegevoelig en ongeveer 30eu goedkoper per band. (in Nederland)

Gelijk of beter.. nou kom maar op dan met die vergelijkingen waarin die beter is! 30 euro goedkoper en minder slijtage doet mij al denken aan een hardere band en dus minder grip dan de Michelin P S 4
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
4 Apollo Aspire XP banden van 205/40/17.

Heb m'n auto er mee gekocht en ik vind ze behoorlijk glijen, soms wel leuk bij het stoplicht, maar dus niet aan te raden.
 
Volkswagen  Polo  1.4 BlueGT 180pk Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!