Wat was jullie eerste auto?

Nee woonde altijd opkorte afstand van het werk of het was met het ov goed te doen vlak voor de corona aanbrak toch maar begonnen omdat ik het ov beu ben
Och man, ik begrijp dat! Ik voelde me zo vrij toen ik mijn rijbewijs haalde en een jaar later mijn eerste auto kocht! Ik kon overal heen. Het OV was ik ook wel beu ja.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
l
Leuk om te lezen! In mijn familie ook genoeg ervaring met de Zweedse schone. Momenteel hebben wij 3 Saabs:
Saab 9.5 Sedan uit 1999
Saab 9.3 Sport Sedan uit 2000
Saab 9.3 Cabrio.
Allemaal 2.0T’s!

Ook hebben we nog een knal goude Volvo V60 uit 2003, een 2.4 Edition.

De 9.3 Sport Sedan is dan wel van mijn zus, maar het zijn alle 4 kindjes van mijn vader. Hij hecht er veel waarde aan omdat hij ze levend houd en alle onderhoud er aan laat doen.
Leuk!!!

Mijn vader is helemaal Saab fan geworden na aanschaf van zn eerste 9-3 1.8i op LPG, uiteindelijk kietelde het bij mij ook na die snelle aero!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en H11
Rijden die aygos een beetje volwassener(op de snelweg) of is alleen het uiterlijk aangepast?
qua rijden zijn ze identiek aan de oude generatie. Volgens mij is het onderstel niet eens aangepast in de update.
Wel heeft ie c.a. 4pk extra. Dat betekend een top van 170 op de teller ipv 168 op de teller! Nou, net wat je nodig bent in NL! Ohja, hij trekt ook een stukje sneller op. Da's wel weer fijn!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en H11
l

Leuk!!!

Mijn vader is helemaal Saab fan geworden na aanschaf van zn eerste 9-3 1.8i op LPG, uiteindelijk kietelde het bij mij ook na die snelle aero!
Mijn vader is ook echt dol op zijn 3 Saabs, waarvan er eentje niet eens van hem is! Zo schattig hoe hij ze allemaal ook zelf wast en goed onderhoud. Zelfs een keertje iets te fanatiek geweest en zelf de kras op de kofferbak van de 9-5 weggewerkt en gespoten. Uiteindelijk was dit niet goed gegaan en moest de kofferbak professioneel overgespoten worden. Duur grapje! Maar dat maakt de auto niet minder mooi. De auto is immers al meer dan 20 jaar oud, en hij is (pas) de 2e eigenaar.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Leuk topic. Eerste auto een Golf 3 1.8 8V uit 1997. Gekocht met allerlei extra plastic erop en later het licht gezien en 'mooi gemaakt'. Alles met weinig geld maar toch super veel plezier van gehad. Veel aangepast zoals: Verlaging, wielen, Chip, scherpe nokkenas, cold air intake, spaghetti spruitstuk. Daarna is ie vervangen voor een VR6. Die had ik nooit weg moeten doen :( gekocht als foute auto voor weinig en naar eigen inzicht netjes gemaakt: Verlaagd, Breedset, Vento neus, etc.

Golf%20op%20Schmidt's.jpgIMG_1721.JPG

VR6:
IMG_1993.JPG
 
Mijn eerst auto was een donkergroene Opel Astra 1.6 uit 1998. Ooit gekocht voor €950,- met 200k op de teller :) op wat roest plekjes na was het een auto die toch elk jaar weer feilloos door de keuring kwam! Tot een paar jaar geleden, toen waren de kosten te hoog voor wat de auto nog waard was en is de Polo ervoor in de plaats gekomen na 2 jaar geen auto te hebben gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Een polo 6N 1.6 uit 1996 met 75 stampende pk's die van mijn moeder was. Ik wilde na het behalen van mijn rijbewijs een S3 kopen maar ik mocht van mijn ouders nog geen snelle bak halen omdat ik nagenoeg geen rijervaring had. Achteraf heel slim van mijn ouders want heb toch wel aardig gekke dingen met de polo gedaan :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Een Audi A2 met maar liefst 398.000 op de teller. Wat een prachtig ding was dat!
En hij kostte mij alleen een fles whisky :laughing:.
Hij kwam natuurlijk niet met de s-line velgen en 5% tint, maar met een boel schade en gecorrodeerde velgen.

Uiteraard duurde het precies 1 dag voordat ik eraan begon te sleutelen.

Achteraf gezien, op de maandelijkse kosten na, had ik hem gewoon moeten houden.
Nooit problemen met die auto gehad, en vooral een auto met waardering van kenners.
 

Bijlagen

  • IMG_8195.JPG
    IMG_8195.JPG
    2 MB · Weergaven: 19
  • IMG_8196.JPG
    IMG_8196.JPG
    3.7 MB · Weergaven: 20
  • IMG_8203.JPG
    IMG_8203.JPG
    2.1 MB · Weergaven: 19
Een Seat Ibiza sxi 1.5 system porsche van begin jaren ‘90.
Grijs, lichtmetaal velgen eronder en een olie dat dat ding verbruikte…:persevere:
Slechts een jaartje zoiets mee gereden vanwege de grote kosten die eraan zaten te komen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Mijn eerste auto fiat 600, daarna nog een laatste fiat 850, ze roesten al in de folder.
Daarna volgden een hele reeks opels, ascona, b. kadetts, incl een kadett c.coupe. Zijn nu veel geld waard
Daarna nog een hele reeks vw en audi 80,s ,o.a. een vw jetta 1.8, golf 2 1.6, golf 3-1.8, vw polo 1.4 9n/3, een polo 6r 1.4 86pk en nu een audi a3 sport line, wat een heerlijke auto is dat.
Gr thomas.
1.4 125 pk
 
Laatst bewerkt:
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Leuke topic!

Ik ben een beginnend bestuurder (2j geleden ongeveer rijbewijs behaald). Kleine avontuurtje gehad in de tussentijd wat betreft autobezit:

De timing was goed, mijn moeder wilde net een nieuwe auto gaan halen aangezien haar Daewoo Matiz uit 2000 het begon op te geven. Ik heb die auto gekregen, meteen stuurbekrachtiging riem laten installeren (want die was dus verdwenen...)

Al waardeerde ik het gebaar van m'n moeder dat ik haar auto heb kunnen overnemen, ik haatte dat auto en gelijk begon ik met sparen voor een nieuwe auto. Ik heb als "mijn eerste auto" (als in: zelf gekocht) een paar maanden later een prachtige Polo 1.2 (2011) op kop getikt met minder dan 90d km. Helaas bleek de km-stand achteraf verkeerd, dealer vertelde mij dat een paar jaar geleden de auto 177d km had.

Little did I knew, ik werd meteen verliefd op dat auto aangezien je voor dat geld toch best wel "veel" auto en features kreeg, al was mijn Polo vrij kaal. Gelijk imitatievelgen eronder gezet, JVC radio met CarPlay geïnstalleerd en veel genoten van de auto in de jaar dat ik hem heb gehad. Zelfs nog m'n eerste bezorger baantje mee gedaan (bezorgen voor een eettent) waarmee ik veel meer tijd in heb doorgebracht.

Aan het einde van het eerste jaar van het bezit, besloot ik dat ik toch ietsje sneller wilde hebben. Ik wilde eigenlijk een motorblok met een turbo. Zo vond ik mijn huidige auto (Polo AW '18)

Ik ben benieuwd hoe mijn auto-avonturen verder zal gaan na de huidige Polo. Ik ben in ieder geval van plan om eerst nog 'n paar jaar (en hopelijk duizenden) km's van deze prachtige auto te genieten :).
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en MHPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!