wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Begonnen aan het vervangen van de remleidingen.
Die leidingen aan de achterkant worden verschrikkelijk, omdat er geen ruimte is voor gereedschap...
Iemand nog tips hoe je die rechts achter het beste kan loskoppelen? De brandstoftank zit er praktisch tegenaan.

En ja, ik heb al nieuwe remstofschildjes besteld, dit ziet er niet uit, ik weet het.

Remleiding rubber.jpgRemleiding gevlochten.jpg
Rechts achter is kut, ik ging aan het einde van een werkdag nog 'even' mijn remleidingen vervangen. Eindstand: alleen links achter gedaan en rechts was voor een andere keer want ik had toen al een kutdag. Ik heb eerst de kant losgedraaid die aan de achteras vastzit. Vervolgens de andere onmogelijke moer losgebroken met een steeksleutel. Toen heb ik voornamelijk het leidinkje zelf gedraaid om hem helemaal los te maken ipv de moer helemaal met een steeksleutel losmaken. Blijft een kutklus
 
Ja dit dus, ik kom er gewoon niet bij met mijn gereedschap. Heb nu alleen vóór gedaan, 'achter komt later'. Je kent het wel 'later'.

Dus ik zit te twijfelen om het gewoon te laten doen door de garage in plaats van speciaal gereedschap te kopen en onder de remvloeistof te zitten. haha
Jammer dat je uit zwolle komt, anders had ik je graag geholpen
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Achter ruitenwisser kapje vervangen.

En een VW kentekenplaat houdertje gemonteerd.
Is trouwens wel een handig ding als je je kenteken snel wil weghalen.
Het komt met een klapvenster dus binnen 30 sec is je kenteken los.

De mods die ertoe doen! Stick Out Tongue

Zo'n achterruitenwisserkapje zoek ik ook !
Heb je het onderdeelnummer toevallig ?
 
Zo'n achterruitenwisserkapje zoek ik ook !
Heb je het onderdeelnummer toevallig ?
En voor de voorkant
 
Ramen gewassen vanmorgen, nadat ik haar gisteren gewassen heb. Met zo'n foam spray dingetje. Ging echt goed, geen strepen en veel sneller dan met normaal ramen lappen spul in een emmertje. Ook veel minder gedruppel.

Gisteren ook de voorkant voor het eerst gekleid met een Maguiar's kitje; dat was heel wat arbiedsintensiever dan ik had verwacht zeg! Kun je makkelijk een dag op stukslaan als je heel de auto in 1 keer doet. Na de volgende wasbeurt het volgende stuk kleien. Grappig dat er nog steeds zwarte zooi vanaf komt met het kleien na een 3-stage wasbeurt met de hand & hogedruk. De verf en kleur gaan er goed van shinen en het oppervlak voelt smooth.
Viel me wel tegen dat de meeste spikkels die in de lak gebakken zitten totaal niet eraf komen met kleien. Wat dat betreft doet het niks extra's ten opzichte van gewoon wassen. Dat wordt ooit opnieuw spuiten als ik daar vanaf wil komen... Ik heb hier en daar wat kleine bruine spikkels erin zitten die je haast niet kunt voelen met de vingertoppen. Ik vermoed van planten.

Daarnaast heb ik een haat-liefde verhouding met de dijkweggetjes en 60 wegen die ik het liefst opzoek. Geweldig voor sportief rijden, maar veel meer steenslag :( Maar ja, enige wat je daaraan kunt doen is niet rijden op die lekkere landelijke weggetjes... Laatst met de Hellendoorn Rally heel het parkour zelf gereden in m'n Polo en op dat soort weggetjes kan het zo gebeuren. Maar tis zo fun!!
 
Ramen gewassen vanmorgen, nadat ik haar gisteren gewassen heb. Met zo'n foam spray dingetje. Ging echt goed, geen strepen en veel sneller dan met normaal ramen lappen spul in een emmertje. Ook veel minder gedruppel.

Gisteren ook de voorkant voor het eerst gekleid met een Maguiar's kitje; dat was heel wat arbiedsintensiever dan ik had verwacht zeg! Kun je makkelijk een dag op stukslaan als je heel de auto in 1 keer doet. Na de volgende wasbeurt het volgende stuk kleien. Grappig dat er nog steeds zwarte zooi vanaf komt met het kleien na een 3-stage wasbeurt met de hand & hogedruk. De verf en kleur gaan er goed van shinen en het oppervlak voelt smooth.
Viel me wel tegen dat de meeste spikkels die in de lak gebakken zitten totaal niet eraf komen met kleien. Wat dat betreft doet het niks extra's ten opzichte van gewoon wassen. Dat wordt ooit opnieuw spuiten als ik daar vanaf wil komen... Ik heb hier en daar wat kleine bruine spikkels erin zitten die je haast niet kunt voelen met de vingertoppen. Ik vermoed van planten.

Daarnaast heb ik een haat-liefde verhouding met de dijkweggetjes en 60 wegen die ik het liefst opzoek. Geweldig voor sportief rijden, maar veel meer steenslag :( Maar ja, enige wat je daaraan kunt doen is niet rijden op die lekkere landelijke weggetjes... Laatst met de Hellendoorn Rally heel het parkour zelf gereden in m'n Polo en op dat soort weggetjes kan het zo gebeuren. Maar tis zo fun!!
Na kleien is polijsten eigenlijk wel noodzakelijk wegens de microkrasjes die je met de klei maakt.

Is al opbouwende kritiek bedoeld :)
 
Na kleien is polijsten eigenlijk wel noodzakelijk wegens de microkrasjes die je met de klei maakt.

Is al opbouwende kritiek bedoeld :)
Oei echt waar? Ik heb het met de spray gedaan die erbij zat, en de boel flink nat gehouden. Het liefst klei ik eerst de rest dan; voordat ik zou polijsten. Ben benieuwd of ik dus een week kan wachten. Het weekend is sowieso praktisch voorbij met geen tijd voor zoiets nu.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook mijn eerste keer auto polijsten zou worden... Is dat tricky? Bedankt voor de waarschuwing iig!

Edit: even naar de wagen gelopen waar een inspectie van de lak in de zon. Ik denk dat het wel meevalt qua marring omdat ik fijne klei en veel van de meegeleverde lubricant heb gebruikt. Desalniettemin erg blij met de waarschuwing. Je hebt me wel aan het denken gezet: na polijsten ben ik misschien ook wel de bruine spikkels kwijt, want die steken toch een beetje uit de lak en zijn wellicht niet ingevreten.
 
Laatst bewerkt:
Oei echt waar? Ik heb het met de spray gedaan die erbij zat, en de boel flink nat gehouden. Het liefst klei ik eerst de rest dan; voordat ik zou polijsten. Ben benieuwd of ik dus een week kan wachten. Het weekend is sowieso praktisch voorbij met geen tijd voor zoiets nu.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook mijn eerste keer auto polijsten zou worden... Is dat tricky? Bedankt voor de waarschuwing iig!

Edit: even naar de wagen gelopen waar een inspectie van de lak in de zon. Ik denk dat het wel meevalt qua marring omdat ik fijne klei en veel van de meegeleverde lubricant heb gebruikt. Desalniettemin erg blij met de waarschuwing. Je hebt me wel aan het denken gezet: na polijsten ben ik misschien ook wel de bruine spikkels kwijt, want die steken toch een beetje uit de lak en zijn wellicht niet ingevreten.
Hangt inderdaad maar net van t type klei af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Oei echt waar? Ik heb het met de spray gedaan die erbij zat, en de boel flink nat gehouden. Het liefst klei ik eerst de rest dan; voordat ik zou polijsten. Ben benieuwd of ik dus een week kan wachten. Het weekend is sowieso praktisch voorbij met geen tijd voor zoiets nu.

Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook mijn eerste keer auto polijsten zou worden... Is dat tricky? Bedankt voor de waarschuwing iig!

Edit: even naar de wagen gelopen waar een inspectie van de lak in de zon. Ik denk dat het wel meevalt qua marring omdat ik fijne klei en veel van de meegeleverde lubricant heb gebruikt. Desalniettemin erg blij met de waarschuwing. Je hebt me wel aan het denken gezet: na polijsten ben ik misschien ook wel de bruine spikkels kwijt, want die steken toch een beetje uit de lak en zijn wellicht niet ingevreten.

Met een fijne milde klei zal je inderdaad weinig tot geen marring (kunnen) krijgen.

De bruine spikkels zullen wel door de klei moeten worden opgepakt.

Met polijsten haal je een miniscule laag van je blanke lak af, hierdoor worden de krasjes ondieper.

Je zou nog kunnen kijken naar Iron X en Tar X.
Liefst gebruiken voor het kleien en heel goed spoelen voor je gaat kleien.

Polijsten is met een dual action polisher (DAP) niet erg moeilijk.
Gewoon wat DIY filmpjes kijken en niet te snel willen werken.

Voor de spullen die je nodig hebt kan ik niet zeggen, dat verschilt bij elke lak. Er is geen vaste standaard combinatie hiervoor.

Laat je anders eens informeren bij een detailing shop (bv Waxworld of Carclean)

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!