wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

hoe kom jij aan 140pk dan? Mijn auto is ook gechipt bij hem en ik kom op 130 uit.

Ben benieuwd wat jij nog meer aan de auto hebt gedaan om dit te behalen.
Ik heb ook 140 pk, en betwijfel of dit op langere termijn wel goed is voor de auto. 130 pk is een veiligere optie lijkt mij.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
chiptuning waardes bij een 'gewone' stage 1 zijn ook maar heel betrekkelijk.
de ene zegt, je haalt 130pk, de ander zegt 140pk met een 1.2 TSI. idem voor een 1.0 TSI.
met een 1.2 TDI zou je uitkomen op 105pk maar veel halen de 100 niet
met een 1.6 TDI zegt iedereen 140 pk, sommige claimen 150pk, anderen 135.
't is allemaal in de marge. tank een keer goeie benzine en je haalt het wel, als 't een keer 40 graden is haal je 't bij lange niet.
tot je er mee op de rollenbank bent geweest is 't allemaal een beetje natte vingerwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: PoloDJ
Ik heb gister een sierstuk op mijn auto gezet (zelf gedaan, weet niet hoe veilig die erop zit :oops:)
Nieuwe bumper besteld, wanneer deze binnenkomt dan ga ik nieuwe fotos maken Big Grin

Weet iemand waar je een leuke spoiler kan halen?
Ik heb de volgende link op het oog, kan deze spoiler alleen niet vinden voor een polo 6R (in zwart, niet carbon)

 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Ik heb gister een sierstuk op mijn auto gezet (zelf gedaan, weet niet hoe veilig die erop zit :oops:)
Nieuwe bumper besteld, wanneer deze binnenkomt dan ga ik nieuwe fotos maken Big Grin

Weet iemand waar je een leuke spoiler kan halen?
Ik heb de volgende link op het oog, kan deze spoiler alleen niet vinden voor een polo 6R (in zwart, niet carbon)


 
pomp zelf niet, je krijgt wel een foutcode als je druk te laag wordt bijvoorbeeld
Dus dat bevestigt wat ik denk, want ik krijg geen foutmelding maar de airco doet precies niks wat betreft lucht koelen.
De druk is nog aanwezig want geen foutcode en het werkt niet dus pomp kapot!

Nu kijken of ik er zelf aan wil beginnen of het laat doen, het is allemaal erg krap in de motorruimte en dit dingetje zit natuurlijk onderaan gemonteerd.
 
Dus dat bevestigt wat ik denk, want ik krijg geen foutmelding maar de airco doet precies niks wat betreft lucht koelen.
De druk is nog aanwezig want geen foutcode en het werkt niet dus pomp kapot!

Nu kijken of ik er zelf aan wil beginnen of het laat doen, het is allemaal erg krap in de motorruimte en dit dingetje zit natuurlijk onderaan gemonteerd.
Als je het zelf doet, niet vergeten eerst het gas er te laten uit zuigen door een garage.
Het is heel vervuilend spul dat je niet zomaar mag laten ontsnappen.

Ook krijg je overal spetters UV vloeistof die opsporing van een eventuele lekkage achteraf weer net wat moeilijker maken.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Precies, dat is een van de redenen waarom ik er zelf niet gauw aan begin.
Omdat het systeem onder druk staat, moet het dus eerst naar een garage, om daarna door mijzelf gerepareerd te worden.
En dan weer naar de garage om het systeem te laten vullen. Het leeghalen en vullen kost al €100 hoorde ik net.

Wellicht laat ik het wel gewoon voor wat het is, die 5x per zomer dat ik de airco aan heb staan. :rolleyes:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!