wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Nou, je weet nu dat dit wel kan! Informeer bij het mannetje waar @_Maarten_ is geweest zou ik zeggen, haha

Haha, nou hey @Antera -- is het inderdaad mogelijk om mirror dip/inklapbare spiegels te retrofitten op mijn bestaande spiegels? Ik heb Side Assist (dodehoek sensor dingetje) al! Of heb je liever een DM? :)
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Haha, nou hey @Antera -- is het inderdaad mogelijk om mirror dip/inklapbare spiegels te retrofitten op mijn bestaande spiegels? Ik heb Side Assist (dodehoek sensor dingetje) al! Of heb je liever een DM? :)
Je kan hem beter even appen.
Z'n nummer staat bij z'n profiel dacht ik.

Het zal wel complete spiegelset vervangen worden en de side assist spiegelglaasjes met lampje over zetten.
Maar hij zal er vast 't fijne van weten.
 
Ik zat even op de VAG Shop te kijken en moest gelijk aan je denken!
Zijn deze nieuwe naafdopjes met centrerend VW logo iets voor jou?

Altijd leuk als iemand aan je denkt :)

Ik heb de velgen nog eens goed bekeken
en ze worden er niet mooier op. Ze zijn
inmiddels 6 jaar oud (imitatie Parabolica)
dus ik denk eraan om ze volgende zomer
te vervangen. Dus ik laat het zo.
 
Altijd leuk als iemand aan je denkt :)

Ik heb de velgen nog eens goed bekeken
en ze worden er niet mooier op. Ze zijn
inmiddels 6 jaar oud (imitatie Parabolica)
dus ik denk eraan om ze volgende zomer
te vervangen. Dus ik laat het zo.
Hahaha.
Nee is prima, hoor. Doe je ding, het is ten slotte je eigen auto!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Ik heb vandaag een Amarok cluster en een MIB2 PQ (compleet vrij geschakeld met alles dr op) systeem gekocht. ook ben ik bezig geweest met mijn GTI achterbumper. Weet iemand waar ik een opzetstuk voor een gti demper kan kopen voor op mijn 1.6tdi uitlaat?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.58.25.jpeg
    WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.58.25.jpeg
    186.1 KB · Weergaven: 35
  • WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.58.26.jpeg
    WhatsApp Image 2023-04-03 at 10.58.26.jpeg
    95.2 KB · Weergaven: 36
Volkwagen  Polo 6R  1.6tdi 90pk -> stage 2, 150pk 338Nm 
weer een nieuwe maand, dus gisteren bandenspanning controle gedaan, op de juiste spanning zetten he en dan maar met mijn nieuwe kofferbak setup eens mijn reserve band bijgeblazen, was al even geleden en was niet overbodig en kan er nu toch gemakkelijk bij.
en mijn Cplay2air draardloos systeempje voor men carplay ook een update gegeven.
nu nog eens kijken of er al een nieuwere versie van de navigatiekaarten beschikbaar is, volgens Discovercare wel, maar loopt telkens vast. en gewoon ophalen op de site blijkt ,nog een vorige versie te zijn..
 

Bijlagen

  • IMG_1305.jpeg
    IMG_1305.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 17
  • IMG_1304.jpeg
    IMG_1304.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 17
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Vandaag eindelijk het uitlijn probleem aangepakt. Het lag niet aan mijn banden of velgen, maar aan de stuur hoek sensor.
Als je die niet kalibreert na een uitlijning, heeft het hele uitlijnen geen zin.
Ook de sporing was niet goed…
Ik ben bij ABC in Ede geweest, mijn pa zei dat ik daar vanaf begin of aan al heen had moeten gaan. “Had ik dat nou maar gedaan” zei ik…

Zie hier het resultaat!CE1E41A9-ECCF-46F7-A620-DEEAAEEDDC68.jpeg
Het is nu bijna een maand geleden dat de auto is uitgelijnd.
Het probleem lijkt toch nog steeds niet verholpen. Ik merk dat het stuur nog steeds lichtjes scheef staat, nog steeds naar links.
Ook merk ik dat hij erg zoekt naar een goede wegligging.
We zijn dus weer terug bij af. Nu denk ik dat het ligt aan de banden. Ze waren nieuw, maar heb ruim een jaar rondgereden met verkeerde uitlijning. Dus zijn de voorbanden vermoedelijk verkeerd afgesleten. Dat is het enige wat ik nu kan verzinnen.
Morgen bel ik dezelfde tent weer op om een oplossing te bedenken.
Ik weet zeker dat ik echt niet gek ben, en ik weet ook dat niet elke weg recht is.
Wordt vervolgd dus…
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Vrij snel te checken door de wielen van voor naar achter te wisselen, maar inderdaad probeer het eerst bij de uitlijner neer te leggen.
Goeie inderdaad. het probleem is er echt, ik heb het net nog uitvoerig getest onderweg naar het werk. Ik neem jouw tip even mee. Ik bel morgen het betreffende bedrijf weer op. Wellicht dat het bedrijf dit ook voorstelt.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Niet alleen vandaag wat gedaan.
Ik ben vanaf half januari eigenaar van een Polo AW GTI van 2019

En ik moet zeggen na de ervaring van andere merken te hebben gereden zoals Volvo en Toyota dat het mij zeer bevalt.

Het is een complete auto die zowel comfort als sportief rijgedrag heeft verder vind ik de auto veilig aanvoelen zoals de wegligging en het remmen ook op hoge snelheid.

Kortom ik ben een gelukkig mens maar ben ook een liefhebber dus heb ik wel een paar updates gedaan.

Toen ik de auto had opgehaald regende het pijpenstelen en de weg van Tilburg naar Vlaardingen heb ik mij mateloos gestoord aan de ruitenwissers zowel voor als achter die stuiterde over de ruiten omdat ze waren uitgedroogd dus gelijk vervangen.

Ik had mij een beetje ingelezen op het forum en had gelijk interesse in de tuning van de GTI dus heb ik uiteindelijk gekozen voor RICA Tuning waar zowel de DSG als de Motor is getuned naar 245Pk en 430 Nm en het bevalt prima.

Nog een paar kleine dingen gedaan zoals Climair geplaatst en sfeerverlichting aangelegd zag ik op het forum en heb het gelijk overgenomen.

De Polo word zoals heel veel auto’s geleverd zonder reservewiel maar met zo’n spuitbus die zo al zo niet werkt bij een scheur in je band en als je het spul gebruikt bij een lekke band kan je daarna gelijk je band weggooien dus daar heb ik een thuiskomer met toebehoren voor gekocht dan kom je in ieder geval thuis ook als je ergens in de polder staat.

Toen ging mijn aandacht uit naar de wielen kon via een forum lid spacers met verlengde bouten overnemen wat wel achteraf bleek is dat de vooras van de AW 2 cm breder is als de achteras dus rondom 15mm ging niet werken opgemerkt door een paar forumleden na het plaatsten van 10mm spacers voor was alles in lijn.

Dus was de volgende stap het verlagen ik kwam uit bij Eibach Sportline wat zowel verlaging heeft maar ook nog rijcomfort heeft in het verleden H&R en Eibach laten monteren op diverse auto’s en alle 2 de merken kan ik aanbevelen.

Verder nog een HI-Box aangeschaft om het Android Auto draadloos te koppelen maar ben er niet tevreden over het koppelen duurt lang en heel vaak heb ik storing.

Ben best wel lekker bezig geweest maar ben nu wel klaar [ denk ik ] auto is volledig naar mijn zin.
 

Bijlagen

  • 20230317_150319.jpg
    20230317_150319.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 54
  • 20230330_210546.jpg
    20230330_210546.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 54
  • 20230405_152443.jpg
    20230405_152443.jpg
    7.4 MB · Weergaven: 43
  • 20230405_152455.jpg
    20230405_152455.jpg
    7.3 MB · Weergaven: 44
  • 20230405_152507.jpg
    20230405_152507.jpg
    6.8 MB · Weergaven: 35
  • 20230405_152525.jpg
    20230405_152525.jpg
    6.4 MB · Weergaven: 30
  • Foto geleend van een forumlid.jpeg
    Foto geleend van een forumlid.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 29
  • Geen Spacers.jpg
    Geen Spacers.jpg
    5.9 MB · Weergaven: 27
  • Spacers 10mm voor 15 mm achter.jpg
    Spacers 10mm voor 15 mm achter.jpg
    6 MB · Weergaven: 41
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Verder nog een HI-Box aangeschaft om het Android Auto draadloos te koppelen maar ben er niet tevreden over het koppelen duurt lang en heel vaak heb ik storing.
Ik heb sinds kort een AAWireless gekocht en geïnstalleerd, maakt vrij snel contact en werkt goed, ik ben hier zeer tevreden over.
Maar.... ik blijf erbij, smaken verschillen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!