wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Heb vandaag ook bij @Rainesh dat laten doen! Alleen mijne pakt alleen mirrorlink en android auto. Mag ik misschien vragen wat je partnummer is van je Usb poort?:eek:

Goeie vraag... durf ik dus echt niet te zeggen wat er in het middenconsole zit want ik kreeg die er niet uit...

Heb je een orgineel USB kabel gebruikt?
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Even voor iedereen die het vervelend vindt dat z'n stadslicht en dimlicht aanstaan zodra je het contact aanzet/de motor start terwijl de lichtschakelaar gewoon in stand 0 staat.

Ik was vanmorgen bij de VAG garage. Ze hebben gekeken of ze m'n verlichting die altijd brand (de dagrijverlichting dus, in mijn geval stadslicht en dimlicht), uit konden zetten.
Voor de APK is het verplicht om minimaal dagrijverlichting te hebben zodra je je motor start. Mijn lampen onderin de bumper zijn alleen mistlampen en geen dagrijverlichting, dus die gaan niet aan zodra ik m'n contact aan zet. In de computer is het wel al uitgezet met vcds, dus als ik het toch zou willen zou ik het door de betreffende pinnen in de schakelaar eruit te halen, toch uit kunnen zetten zonder foutmelding te krijgen, maar dan moet ik dat dus elk jaar weer opnieuw doen voor de APK...

Ik heb nu dus maar besloten om gewoon altijd als ik instap m'n stadslicht aan te zetten, scheelt toch weer heel veel licht en slijtage van m'n LED dimlichten:sweatsmile:
Als je wel DRL hebt onder in je bumper (bij je mistlampen), dan kan je het wel zo instellen dat alleen die branden in stand 0 (en verder niet ook nog je stadslicht of dimlicht bijv.).
Hopelijk is dit een beetje een duidelijk verhaal. Groetjessss
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
@Allison6R bedankt voor de heldere uitleg. Hier zullen veel forumleden wat aan hebben :)

Wat je natuurlijk ook nog kunt doen, is een 2e lichtschakelaar kopen (van de sloop of Ali?) en hier de pinnen verwijderen. Als je dan voor de APK moet, zet je gewoon de originele lichtschakelaar er weer in en brand het dimlicht weer op het moment dat je het contact aan zet.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Even voor iedereen die het vervelend vindt dat z'n stadslicht en dimlicht aanstaan zodra je het contact aanzet/de motor start terwijl de lichtschakelaar gewoon in stand 0 staat.

Ik was vanmorgen bij de VAG garage. Ze hebben gekeken of ze m'n verlichting die altijd brand (de dagrijverlichting dus, in mijn geval stadslicht en dimlicht), uit konden zetten.
Voor de APK is het verplicht om minimaal dagrijverlichting te hebben zodra je je motor start. Mijn lampen onderin de bumper zijn alleen mistlampen en geen dagrijverlichting, dus die gaan niet aan zodra ik m'n contact aan zet. In de computer is het wel al uitgezet met vcds, dus als ik het toch zou willen zou ik het door de betreffende pinnen in de schakelaar eruit te halen, toch uit kunnen zetten zonder foutmelding te krijgen, maar dan moet ik dat dus elk jaar weer opnieuw doen voor de APK...

Ik heb nu dus maar besloten om gewoon altijd als ik instap m'n stadslicht aan te zetten, scheelt toch weer heel veel licht en slijtage van m'n LED dimlichten:sweatsmile:
Als je wel DRL hebt onder in je bumper (bij je mistlampen), dan kan je het wel zo instellen dat alleen die branden in stand 0 (en verder niet ook nog je stadslicht of dimlicht bijv.).
Hopelijk is dit een beetje een duidelijk verhaal. Groetjessss

Hmmm ik snap hier eigelijk niks van...
Ik ben zelf keurmeester en bij mijn polo 2012 is het niet verplicht om drl te voeren.
Ik heb op stand, 0 niks dan stadslicht daarna Dimlicht.
Dit is APK technisch gewoon goedkeur.
Hoe het zit bij de nieuwe autos moet ik even uitzoeken.

Zal het is uitzoeken en dan hier plaatsen

edit:
toevoeging:)
Dagrijverlichting zijn toegestane lichten deze zijn volgens de APK dus niet verplicht.
Dus als het er niet op zit is het geen eis.

Wij hebben ook eigelijk geen DRL omdat we geen aparte unit hebben, ons dimlicht blijft alleen branden.
Je stadslicht als DRL mag dan weer niet omdat er sterkte verschil tussen de 2 lampen moet zitten.
Dus al zou je stadslicht op de DRL stand feller branden mag dit dus weer weg.
 
Laatst bewerkt:
Even voor iedereen die het vervelend vindt dat z'n stadslicht en dimlicht aanstaan zodra je het contact aanzet/de motor start terwijl de lichtschakelaar gewoon in stand 0 staat.

Ik was vanmorgen bij de VAG garage. Ze hebben gekeken of ze m'n verlichting die altijd brand (de dagrijverlichting dus, in mijn geval stadslicht en dimlicht), uit konden zetten.
Voor de APK is het verplicht om minimaal dagrijverlichting te hebben zodra je je motor start. Mijn lampen onderin de bumper zijn alleen mistlampen en geen dagrijverlichting, dus die gaan niet aan zodra ik m'n contact aan zet. In de computer is het wel al uitgezet met vcds, dus als ik het toch zou willen zou ik het door de betreffende pinnen in de schakelaar eruit te halen, toch uit kunnen zetten zonder foutmelding te krijgen, maar dan moet ik dat dus elk jaar weer opnieuw doen voor de APK...

Ik heb nu dus maar besloten om gewoon altijd als ik instap m'n stadslicht aan te zetten, scheelt toch weer heel veel licht en slijtage van m'n LED dimlichten:sweatsmile:
Als je wel DRL hebt onder in je bumper (bij je mistlampen), dan kan je het wel zo instellen dat alleen die branden in stand 0 (en verder niet ook nog je stadslicht of dimlicht bijv.).
Hopelijk is dit een beetje een duidelijk verhaal. Groetjessss
Volgens mij had ik eens gelezen dat je gewoon het pinnetje met elektrische tape kunt afplakken. Is ook dan makkelijk terug te verwijderen.
Wat Red-Line zegt is natuurlijk ook een optie, ik ga het proberen met het TFL pinnetje eens af te plakken. :)

Maar ook, je hebt LED-verlichting. Als ik het goed heb zouden deze toch (ongeveer) 2000 actieve uren moeten aankunnen? Lijkt mij vrij hoge levensduur, die van mij zijn 450 uur. (Philips WhiteVision)
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
@Red-Line Ik heb m'n mistlampen pas sinds kort in m'n ondergrill zitten (zat eerst helemaal geen verlichting in), dus heb die schakelaar ook pas een maandje. Denk niet dat ik er zo veel moeite voor ga doen met dat wisselen haha, maar het is zeker een idee.

@Robin-1991 Wel vreemd, ze gaven aan dat DRL bij auto's vanaf 2010 of 2011 standaard was en je dat daarom niet zomaar uit kan zetten (hij wist het jaartal even niet meer zeker uit z'n hoofd). Dus wel gek dat er bij jou niks aanstaat in stand 0. Heb jij geluk Stick Out Tongue

@JensV Dat is ook nog een optie inderdaad! En als het dan blijkbaar toch niet 'verplicht' is wat Robin zegt, kan het net zo goed toch gewoon uit. Raar dat ze mij dan gezegd hebben dat het APK technisch niet mag, misschien omdat m'n DRL dan niet zou werken? Nouja, I give up:tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
@Allison6R Hier in België is het in ieder geval voor voertuigen vanaf 2011 verplicht om DRL te hebben, deze moeten aanschakelen op het juiste moment anders is het afkeur. (Bij het schakelen van het contact dus)
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
@Allison6R Hier in België is het in ieder geval voor voertuigen vanaf 2011 verplicht om DRL te hebben, deze moeten aanschakelen op het juiste moment anders is het afkeur. (Bij het schakelen van het contact dus)

Volgens mij is het ook in Nederland ook vanaf bouwjaar 2011 voor nieuwe auto's verplicht.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Start stop systeem luxe? Ik heb hem een paar weken nadat ik m'n Polo kocht permanent uit gecodeerd. Vind het maar een irritant systeem :oops:
Niet alleen irritant ook gewoon verschrikkelijk slecht, eerste wat ik doe als ik in m’n ouders auto kom. Hupp, de knop indrukken om dat rot systeem uit te zetten
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!