wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag de andere teller gemonteerd helaas krijg ik de pincode niet uitgelezen dus daar moet ik vd week nog mee verder. Ook verder gegaan met de inbouw van de audio....
f3c72802c78fab7d3db9e5e12d05aecf.jpg
133e61124b3ff07acc0135341f88b3bd.jpg
0a4cf361ab0909deb9dd4e48a6360667.jpg
311bd189581d831b067500077e8c8275.jpg
aa70ce9cad08f28bc7a37148071663e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn Huawei P9 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 9n  1.9 sdi 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Vandaag de andere teller gemonteerd helaas krijg ik de pincode niet uitgelezen dus daar moet ik vd week nog mee verder. Ook verder gegaan met de inbouw van de audio....
f3c72802c78fab7d3db9e5e12d05aecf.jpg
133e61124b3ff07acc0135341f88b3bd.jpg
0a4cf361ab0909deb9dd4e48a6360667.jpg
311bd189581d831b067500077e8c8275.jpg
aa70ce9cad08f28bc7a37148071663e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn Huawei P9 met Tapatalk

Top!
Zie je het zitten om een how to te maken van de retrofit van de multifunctionele teller als het klaar is?
(Hoe inleren, pincode verkrijgen, benodigde tools etc)

Ook, hoe heb je het lampje van je CC op de teller aan gekregen na de retrofit van je cruise control?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: bandenman
Top!
Zie je het zitten om een how to te maken van de retrofit van de multifunctionele teller als het klaar is?
(Hoe inleren, pincode verkrijgen, benodigde tools etc)

Ook, hoe heb je het lampje van je CC op de teller aan gekregen na de retrofit van je cruise control?
Die how to kan ik straks wel even maken. Ik doe dit erg vaak dus weet precies wat er allemaal gedaan moet worden. Echter de pincode achterhalen ed. Heb je diverse programma's voor nodig. Het lampje van de cruise controle gaat vanzelf aan nadat je deze hebt ingeleerd op de ecu.

Als ik vanavond thuis ben zal ik de how to maken.

Verstuurd vanaf mijn Huawei P9 met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 9n  1.9 sdi 
Bandenman zal het vast beter weten dan ik, maar grofweg moet je je ECU software uitlezen met een Kess (V2) of een FGTech V52/53/54 of iets in die richting. Soms heb je de PIN nodig om de ECU in engineering mode of bootmode te krijgen. Na het uitlezen krijg je een .bin file met daarin je EEPROM dump. Daarin moet je dan ongeveer weten wat je moet aanpassen in de hexadecimale code, kun je doen met een hex editor. Opslaan, .bin terugschrijven naar je ECU (incl checksum berekenen etc) en dan kun je cruise controllen.

Op dezelfde manier doe je ook chiptuning of EGR etc uitschakelen.
 
Klink wel logisch. Ben benieuwd hoe zo'n dump eruit ziet.

Vind het wel een beetje onlogisch dat de codering voor dat lampje in de ECU moet gebeuren. Zou eerder verwachten dit in de firmware van de teller te moeten aanpassen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
heb een probleem met een vw polo 2011 met een handmatige airco de koelvin draaidt niet de druk loop hoog op heb de druksensor en de koelvin al vervangen volgens het schema zit hier een losse module op voor de koelvin maar dit is een koelvin met 4 draden en de module zit in de koelvin las hier iets over bij jou
 
Volkswagen  Polo cfwa  1.2 tdi 
Het lijkt erop dat je in het wildeweg maar onderdelen aan het vervangen bent. Kan goedkoop zijn, kan duur zijn (koelvin vervangen is nogal wat werk, hele front eraf, koelmiddel aftappen/hervullen... voor druksensor vervangen moet je 'm denk ik ook laten leeglopen).

Ik zou ermee naar de garage gaan en laten uitlezen met een diagnose scanner en daar een fatsoenlijke diagnose gaan stellen. Wellicht is je bekabeling stuk, wellicht je paneel, wellicht heel wat anders.
 
Daarom, naar de garage. Die kunnen druk, aansturingssignalen, meetwaardeblokken etc uitlezen.

Ik ben opzoek gegaan naar de analoge fancontroller, een kastje met een paar relaisjes erin, maar het bleek dat mijn fan traploos verstelbaar is via de ECU. Dat is op dezelfde manier dat jouw fan aangestuurd wordt, via een PWM signaal op 1 van de 4 kabels van de fan.
Mijn probleem is 'ontstaan' na het retrofitten van climatronic. Dat heb ik opgelost door wat adaptatie kanalen te veranderen aan de hand van de foutcodes die ik had --> https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/iichel-en-het-mysterie-van-de-koelventilator.10781/ .

Hoe het op te lossen is met handmatige airco, dat weet ik niet.

PS, wat leestekens en hoofdletters zouden soms ook helpen. Zelf ook schuldig soms, maar toch. Thanks...
 
Laatst bewerkt:
Top, ik kijk er naar uit @bandenman !

Ben ook wel benieuwd hoe je de ECU hebt geprogrammeerd om het cruise control lampje in je teller te krijgen.
Heb zelf ook een CC retrofit gedaan, en dat zou het wel helemaal OEM maken :rolleyes:
De standaard teller van een 9n3 af fabriek geleverd zonder cruise controll heeft geen lampje in de teller voor cruise control.
Als je dus een lampje in de 9n3 wil moet je opzoek naar een teller met lampje.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
De standaard teller van een 9n3 af fabriek geleverd zonder cruise controll heeft geen lampje in de teller voor cruise control.
Als je dus een lampje in de 9n3 wil moet je opzoek naar een teller met lampje.
Ben van plan de teller te vervangen door een multifunctionele versie. Ik vermoed dat die versies dat wel zullen hebben?

Als ik met een zaklamp op m'n huidige teller schijn zie je wel het 'vormpje' van het CC lampje. De uitsparing in het kartonnetje van de teller is er dus wel zeg maar. Maar er zou dus geen lampje achter zitten?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Bandenman zal het vast beter weten dan ik, maar grofweg moet je je ECU software uitlezen met een Kess (V2) of een FGTech V52/53/54 of iets in die richting. Soms heb je de PIN nodig om de ECU in engineering mode of bootmode te krijgen. Na het uitlezen krijg je een .bin file met daarin je EEPROM dump. Daarin moet je dan ongeveer weten wat je moet aanpassen in de hexadecimale code, kun je doen met een hex editor. Opslaan, .bin terugschrijven naar je ECU (incl checksum berekenen etc) en dan kun je cruise controllen.

Op dezelfde manier doe je ook chiptuning of EGR etc uitschakelen.

Om de cruise controle te activeren heb je alleen vcds nodig, door in te loggen op de ecu met de inlogcode 11463 is direct de cruise control actief!! Voor wat betreft het inleren van de nieuwe teller daar ben ik nog mee bezig, probeer de teller op de "nieuwe modus" te krijgen en de pincode te achterhalen door de eeprom uit te lezen. Zodra ik de pincode achterhaald heb en alles werkt maak ik een complete how-to aan.
 
Volkswagen  polo 9n  1.9 sdi 
Top, ik kijk er naar uit @bandenman !

Ben ook wel benieuwd hoe je de ECU hebt geprogrammeerd om het cruise control lampje in je teller te krijgen.
Heb zelf ook een CC retrofit gedaan, en dat zou het wel helemaal OEM maken :rolleyes:

Bij mijn polo 9n uit 2004 zit de led voor de cruise control er standaard in, ik weet dat bij de 9n3 niet alle tellers ermee uitgerust zijn maar ik zou wel kunnen uitzoeken of dit achteraf nog in te bouwen is....
 
Volkswagen  polo 9n  1.9 sdi 
Heb inderdaad mijn CC op die manier geactiveerd met VCDS. Alleen gaat het lampje in de teller niet mee aan, en zo kan je zien dat het een retrofit is.

Dus eigenlijk, als ik een teller met dat lampje installeer, zou het wel moeten gaan branden?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!