wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Een grondige was beurt en een quick detailler aan de binnen en buitenzijde.
Door de goede poetsbeurt 2 mnd terug glimt en blinkt hij je weer tegemoet
Wat extra liefde aan de schoenen en hij is klaar voor de pinkster meeting morgen

Zijn er nog meer mensen die morgen naar Ulft gaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Goeie keus, tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van. Aantal weken terug nog langs geweest voor diagnose en wederom weer een top service:mrgreen:

Ik heb er (nu nog) 0 verstand van maar ik hoor over het chippen dat het niet goed is voor je blok (?) of is dat bullshit. Op brandstof ga je er op vooruit heb ik ook wel ns gehoord? Klopt dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo  1.4 TSI BlueGT 
Ik heb er (nu nog) 0 verstand van maar ik hoor over het chippen dat het niet goed is voor je blok (?) of is dat bullshit. Op brandstof ga je er op vooruit heb ik ook wel ns gehoord? Klopt dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Blok > Bullshit als je binnen de veiligheidsmarges blijft, bij VAG auto's kan je makkelijk en veilig tussen de 35 en 50% vermogenstoename hebben via bijvoorbeeld ODB tuning. Ga je naar stage 3 dan dien je wat harde waren in de auto te vervangen, maar daar kan bijvoorbeeld JD over adviseren.

Verbruik > Mijn verbruik is op de cruisecontrol net iets lager dan het was, misschien scheelt dit 0,3 a 0,5 liter per 100KM. Maar als je lekker door stampt dan gaat het verbruik natuurlijk wat omhoog.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Ik heb er (nu nog) 0 verstand van maar ik hoor over het chippen dat het niet goed is voor je blok (?) of is dat bullshit. Op brandstof ga je er op vooruit heb ik ook wel ns gehoord? Klopt dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gewoon met gezond verstand er mee om blijven gaan. Denk hierbij aan fatsoenlijk warm rijden, motor even laten lopen als je op bestemming bent, enz enz. Als je normaal blijft rijden wat je altijd doet en wat ik ook gedaan heb, dan is het brandstof verbruik verbeterd!
 
  • Leuk
Waarderingen: chucknorris en JeroenT
Gewoon normaal doen, wel verplicht ethanol bijvoegen of euro 98 tanken. Verschil is goed merkbaar. Rij ondertussen al een goede 100.000 km met de chip.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: Manon
Alleen wat dan wel zo is met chippen, is dat bepaalde onderdelen wel sneller slijten door het chippen.
Uiteraard niet extreem, maar het gebeurd wel..

Dus volledig zonder risico is het niet. Niet op korte termijn, maar toch
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Gewoon normaal doen, wel verplicht ethanol bijvoegen of euro 98 tanken. Verschil is goed merkbaar. Rij ondertussen al een goede 100.000 km met de chip.

JD raadde mij aan bij voornamelijk snelweg rijden gewoon 95 te tanken en voor de leuke stukken 98 te pakken. En zo nu en dan even vlot door een tankje 98 heen jagen.

Uiteraard is altijd 98 tanken beter voor je blok.

Nu tank ik z’n beetje de helft van de tijd 98.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Uiteraard is altijd 98 tanken beter voor je blok.
Waarom? 98 heeft een hogere octaan rating, dus beter bestand tegen pingelen. Dat pingelen (detonatie) slecht is voor je blok, oke. Maar iedere Polo 6R heeft een klopsensor. Als je motor tegen pingelen aanzit, regelt hij gewoon de ontsteking terug. Dan verlies je wat vermogen, maar slechter/beter voor je blok?
 
JD raadde mij aan bij voornamelijk snelweg rijden gewoon 95 te tanken en voor de leuke stukken 98 te pakken. En zo nu en dan even vlot door een tankje 98 heen jagen.

Uiteraard is altijd 98 tanken beter voor je blok.

Nu tank ik z’n beetje de helft van de tijd 98.
Ja, inderdaad. Ik kreeg de vraag of ik van plan was minimaal 98 te tanken, of op iedere tankbeurt 95, 10% ethanol toe te voegen. Ik merk dat na het tanken van 95, het blok aanzienlijk minder soepel en fel reageert.

BP ultimate 98 en een flesje ethanol is echt de ideale mix heb ik het idee.

Zoals sommigen wel weten, heeft ethanol een lagere energiedichtheid / verbrandingswaarde dan benzine, dus je rijdt iets minder zuinig.
 

Bijlagen

  • IMG_1978.PNG
    IMG_1978.PNG
    46.3 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Waarom? 98 heeft een hogere octaan rating, dus beter bestand tegen pingelen. Dat pingelen (detonatie) slecht is voor je blok, oke. Maar iedere Polo 6R heeft een klopsensor. Als je motor tegen pingelen aanzit, regelt hij gewoon de ontsteking terug. Dan verlies je wat vermogen, maar slechter/beter voor je blok?

Ontbrand makkelijker en inderdaad de auto hoeft minder weg te regelen waardoor je heen verlies van vermogen krijgt.

Had recentelijk een auto bij JD staan met 150PK af fabriek, die maakte op Tango 95 ongeveer 135PK, op Shell 95 148PK en op BP Ultimate 98 156PK met standaard software. Na ODB tuning was dit verschil nog duidelijker zichtbaar.

Mijns inziens wil je gewoon dat je blok soepeltjes draait en er niet met regelmaat dingen weggeregeld moeten worden omdat je ‘verkeerde’ brandstof tankt.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Tja.. Ik merk wel verschil tussen Shell en een goedkope firezone of iets dergelijks.
Bij mij stotterde het blok af en toe met "goedkope" benzine, mij werd toen aangeraden om shell te tanken.
Sindsdien loopt het blokje prima, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit door de Shell komt.

Maar om nou iedere keer 98 te tanken.. Zo dik is me portemoniks ook weer niet!Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood
Tja.. Ik merk wel verschil tussen Shell en een goedkope firezone of iets dergelijks.
Bij mij stotterde het blok af en toe met "goedkope" benzine, mij werd toen aangeraden om shell te tanken.
Sindsdien loopt het blokje prima, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit door de Shell komt.

Maar om nou iedere keer 98 te tanken.. Zo dik is me portemoniks ook weer niet!Stick Out Tongue

Zeker waar, lekker bij een premium merk tanken als Shell/ BP en gewoon 95 rijden is prima. Af en toe tankje 98 erdoorheen jagen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood
Zo, gister pakketje van BM-Parts binnengekregen met een nieuwe pook, zwarte hemelverlichting en het knopje voor deurvergrendeling vanuit binnen in met chromen stripje. Net even de pook met wat gemartel erin gezet, het is de pook van een 6c. Helaas zit hier een ding op met 6 versnellingen, heb een 5bak dus nog even op zoek naar zn dopje wat erop past en voor een 5bak is.
IMG_0083.JPG

Verder heb ik ook het vergrendelingsknopje erin gezet, simpel klusje. Ziet er wel meteen mooier uit !
IMG_0085.JPG

Verder ook nog LED achteruitrijlicht erin gezet ! Ziet er super mooi uit:
IMG_0086.JPG
 
Volkswagen  Polo6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!