wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Die veer aan de zuigerkant heeft ook een andere vorm, als het goed is is de kant van de zuiger groter.

Ik krijg wel een beetje een brrrrr gevoel als ik dit soort dingen lees van mensen die zelf aan hun remmen zitten en niet helemaal 100% zeker zijn of het goed is.
Even ter info, je remmen zijn een van de belangrijkste delen van de auto.... Als je wat fout doet en je remt niet en je rijd iemand aan, dit vergeef je jezelf echt nooit
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de auto weggebracht voor onderhoud, nieuwe distri riem, waterpomp en de hele rimram.
Een VW Up! als leenauto meegekregen, vooraf een beetje sceptisch over de auto maar wat een toffe auto is dat zeg!

Het is letterlijk een Polo maar dan een slag kleiner en vooral speelser. Het is een 1.0 motor maar je zit in no-time op 70 kmu, wat in de stad vaak toch de max is.
Overigens heb je gewoon alle comfort van automatische verlichting en ruitenwisser, stoelverwarming, airco en dab+.

En om het af te maken: Ik heb 40 km rondgereden in de stad voor 2.37 euro. Ik zag dat ik 2.7l per 100 km verbruikte. :eek:

@iichel ik snap wel dat jij die Up! zo gepimpt had, want de basis is al erg leuk!
 
Vandaag de auto opgehaald van de garage.

Zondag nacht van schiphol naar huis langs de weg gestaan op de A9.
1,5uur op de rijkswaterstaat gewacht en vervolgens nog 1,5uur op de anwb gewacht. Gelukkig kon ik de auto zelf uitlezen en kwam ik erachter dat het op Cylinder 3 een Missfire was.

ANWB heeft een nieuwe bougie kabel erop geplaatst en ik kon weer naar huis rijden. Dag later nog steeds last van een stotterende en haperingen in de auto.

Bleek dat de andere bougie kabels slecht waren en de bobine ook. Dit laten vervangen en de auto loopt weer als een zonnetje! Daarna gelijk nog even nieuwe kentekenhouders en de kentekenplaten laten vervangen voor 3D.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Dinsdag avond is de Polo 6N2 van mijn dochter gestrand bij afslag Diemen. Ineens vermogen weg, auto slaat af en rem keihard. Ze heeft hem veilig aan de kant kunnen zetten gelukkig. Afgesleept naar een sloperij in Oudekerk a/d Amstel. Distributie zit er wel op maar als je start gaat de ene riem wel rond maar van de nokkenas niet. Einde oefening. Woensdag leeggetrokken, had net 3 weken nieuwe koplamp en knipper units erin gezet, stereo eruit getrokken.
Vandaag maar een 9N? uit 2006 met 205k op de teller opgehaald.
De units gaan niet passen, de leds wel.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230112_103944_Chrome.jpg
    Screenshot_20230112_103944_Chrome.jpg
    94 KB · Weergaven: 22
Volkswagen  Polo 6C R-Line  1.4 TDI 105pk 
Dinsdag avond is de Polo 6N2 van mijn dochter gestrand bij afslag Diemen. Ineens vermogen weg, auto slaat af en rem keihard. Ze heeft hem veilig aan de kant kunnen zetten gelukkig. Afgesleept naar een sloperij in Oudekerk a/d Amstel. Distributie zit er wel op maar als je start gaat de ene riem wel rond maar van de nokkenas niet. Einde oefening. Woensdag leeggetrokken, had net 3 weken nieuwe koplamp en knipper units erin gezet, stereo eruit getrokken.
Vandaag maar een 9N? uit 2006 met 205k op de teller opgehaald.
De units gaan niet passen, de leds wel.
Distributie riem van een 1.4 gok ik? Maar die heeft 2 riempjes 1 grote en een kleine voor de nokkenassen.
Als je het vervangings termijn voorbij ben breken deze als eerst.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!