wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag bij de APK gehoord dat 3/4 schokbrekers aan vervanging toe zijn :cry: Nu maar even nadenken of het dan tijd wordt voor een schroefset of nieuwe schokdempers... Wilde eigenlijk 17inch velgjes gaan kopen van t belastingsgeld. Beetje jammer dit.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 75PK > 115 PK 
Ohw hahahah, ja was allemaal goed uitgelijnd. Ik heb geconstateerd dat de waterpomp vast zat. Blijkbaar is die vanzelf los gesprongen.
 

Bijlagen

  • 79EBC957-10BB-410A-86F3-BCF168E28CBC.jpeg
    79EBC957-10BB-410A-86F3-BCF168E28CBC.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ohw hahahah, ja was allemaal goed uitgelijnd. Ik heb geconstateerd dat de waterpomp vast zat. Blijkbaar is die vanzelf los gesprongen.
Waterpomp vanzelf los gesprongen? Ik zou teruggaan naar het bedrijf waar de distributie en waterpomp zijn vervangen, dit hoort niet naar mijn mening.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ff onder de motorkP gekeken. Ik zag links van de brandstoffilter een zakje weggestopt in een opening van het blik.. op de zak stond een VW logo en er zat zwart stof in. Is dit weggestopte rommel of dient het ergens voor?
Dank.
 

Bijlagen

  • 20220614_210403.jpg
    20220614_210403.jpg
    918.5 KB · Weergaven: 43
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ooit (heel lang geleden) is er bij mijn Golf 2 een distributiesnaar geknapt door een vastgelopen spanrol/geleider, hierdoor is de distributiesnaar kapot gebrand. Bleek dat men niet de complete set had vervangen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Issam
Ooit (heel lang geleden) is er bij mijn Golf 2 een distributiesnaar geknapt door een vastgelopen spanrol/geleider, hierdoor is de distributiesnaar kapot gebrand. Bleek dat men niet de complete set had vervangen.
Vroeger kon dat nog tegenwoordig koop je alleen set compleet en geen losse onderdelen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 16V 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Opnieuw riem erop gezet ( spanrol en looprol ook) dit ziet er beter uit. Denk dat de riem te strak zat. Nadat ik de looprol eraf heb gehaald zat hier speling in looprol had niet eens 300km gelopen.

Auto rijd alles werkt weer en veel geluk gehad dat riem niet is geknapt.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-06-16 at 9.36.47 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-16 at 9.36.47 AM.jpeg
    115.6 KB · Weergaven: 46
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Opnieuw riem erop gezet ( spanrol en looprol ook) dit ziet er beter uit. Denk dat de riem te strak zat. Nadat ik de looprol eraf heb gehaald zat hier speling in looprol had niet eens 300km gelopen.

Auto rijd alles werkt weer en veel geluk gehad dat riem niet is geknapt.
Haal je wel die boor er tussen uit ?
Ziet er verder weer goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Issam
ja makkelijk wil ik niet zeggen maar je kan met 2 torx schroeven de deksel los maken en 1 in het midden en je moet even je dieselfilter en je expansiereservoir aan de andere kant gooien. en voorzichtigzijn dat je hm niet breekt. maar je hoeft niet je halve motor uit elkaar te halen

Je hebt ook 2 slangetjes zitten die kan eventueel ook los maken om het makkelijker te maken
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
1655448612415.png

Gisteren heb ik een module in de koplampen gezet zodat m'n knipperlicht altijd gedimd branden, momenteel nog work in progress. Werkt nog niet altijd even lekker, maar het resultaat is super vet!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
vandaag zijn men zwarte plastiek overlays voor men logo's toegekomen, even de pasvorm bekeken en da viel toch wel wat tegen. achterste zit aardig wat speling op, en de voorste sluit niet perfect aan op paar plaatsen.
en zou die dan met dunne stripjes dubbelzijdig die er op zitten moeten monteren.
denk bij de minste snelheid of een wasbeurt dat ze er af liggen..
 

Bijlagen

  • tempImagea0fluD.png
    tempImagea0fluD.png
    14.1 MB · Weergaven: 18
  • tempImageaSIyB9.png
    tempImageaSIyB9.png
    12 MB · Weergaven: 18
  • tempImage910IZi.png
    tempImage910IZi.png
    13 MB · Weergaven: 15
  • tempImageJpQjXs.png
    tempImageJpQjXs.png
    11.9 MB · Weergaven: 19
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Die modules zijn vaak gemaakt voor een gloeilamp, die prima werkt op 4-5-6-7 volt. Een LED strip kan daar heel anders op reageren.

Oh jongens, als ik dit maar is wist voordat ik ging knooien...

'Anders reageren' is een understatement. Ze deden het heel leuk voor een half uurtje maar hierna begonnen mijn lampen idd heel gek te doen waarna ik helaas mijn stadslicht moest verliezen, samen met mijn achterlichten. Hiervan heb ik ook een melding op mijn dashboard. Deze reageren allebei niet meer op de licht schakelaar, en krijgen ook geen stroom over de stekkers meer. Heb alles doorgemeten, van schakelaar, naar zekering, tot stekker maar na de zekering kwam er geen stroom meer over het draad. Gelukkig heb ik de knippers en remlichten nog wel.

Heb gisteren op VolkStyleBase nog wat dingen geprobeerd met de mensen daar, denk aan een nieuwe schakelaar en foutcodes uitlezen. Helaas werden we hier niet wijzer van... Ga vanavond nog een aantal dingen proberen maar na vanavond heb ik geen ideeën meer, haha
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!