wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Gisteren het volgende uitgevoerd:
  1. Flesje Motor reiniging gebruikt,
  2. Carterpan opnieuw kitten,
  3. Motorolie verversen (5,5 liter),
  4. Oliefilter vervangen,
  5. update navigatiekaart naar versie 2020,
  6. 4x Bougies vervangen,
  7. Uitlezen storingen,
  8. Algemene inspectie auto

    de auto kan er weer een tijdje tegenaan.

    - volgende week nog remvloeistof vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en Shibybob
Van het weekend achter een lekkage gekomen. Vandaag op zoek gegaan naar waar het vandaan komt. Het water komt in mn kofferbak linksachter, gaat deels naar voor onder de achterbank en ook richting de reserveband. Water ligt achter mijn achterlamp in een soort van ‘bakje’ waar ook een wit slangetje loopt vanaf boven ( denk afvoer van mijn dakraam) 1 plekje dichtgekit en nu kijken hoe het morgen is. Het viel iig tegen om de bekleding ed los te halen :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Gisteren het volgende uitgevoerd:
  1. Flesje Motor reiniging gebruikt,
  2. Carterpan opnieuw kitten,
  3. Motorolie verversen (5,5 liter),
  4. Oliefilter vervangen,
  5. update navigatiekaart naar versie 2020,
  6. 4x Bougies vervangen,
  7. Uitlezen storingen,
  8. Algemene inspectie auto

    de auto kan er weer een tijdje tegenaan.

    - volgende week nog remvloeistof vervangen.
Wat voor flesje motor reiniging heb je gebruikt, als mag vragen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Van het weekend achter een lekkage gekomen. Vandaag op zoek gegaan naar waar het vandaan komt. Het water komt in mn kofferbak linksachter, gaat deels naar voor onder de achterbank en ook richting de reserveband. Water ligt achter mijn achterlamp in een soort van ‘bakje’ waar ook een wit slangetje loopt vanaf boven ( denk afvoer van mijn dakraam) 1 plekje dichtgekit en nu kijken hoe het morgen is. Het viel iig tegen om de bekleding ed los te halen :rolleyes:
Misschien dat mensen met een dak dit kunnen bevestigen.
Maar hoort dat slangetje niet ergens aan vast te zitten? Als dit je afvoer van het dak is moet dit buiten de auto komen, niet aan de binnenkant
 
Misschien dat mensen met een dak dit kunnen bevestigen.
Maar hoort dat slangetje niet ergens aan vast te zitten? Als dit je afvoer van het dak is moet dit buiten de auto komen, niet aan de binnenkant
Hij komt uit in mn achterbumper achter de wielkas. Nu het dichtgekit is blijft een ruimte vol met water staan. Ik zal zo even foto’s nemen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Bedoel je deze slangetjes? Die zitten inderdaad tussen de wielkas en achterbumper.
Ja die bedoel ik!
mij heb even wat foto’s gemaakt.
Het vocht liep vanuit ‘het bakje’ ( foto 2) richting mn kofferbak zo naar voor onder de achterbank . Je ziet op foto 1 dat ik dat gisteren een spleetje heb dichtgekit. Maar nu blijft er dus water in ‘dat bakje’ staan.
Vanaf waar dat water nu weg komt heb ik geen idee van.
2C11FD62-72B5-4F53-A7EA-5A545B04C34C.jpegCFE11805-9063-4A7A-BCAD-8CA38173C94E.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Ja die bedoel ik!
mij heb even wat foto’s gemaakt.
Het vocht liep vanuit ‘het bakje’ ( foto 2) richting mn kofferbak zo naar voor onder de achterbank . Je ziet op foto 1 dat ik dat gisteren een spleetje heb dichtgekit. Maar nu blijft er dus water in ‘dat bakje’ staan.
Vanaf waar dat water nu weg komt heb ik geen idee van.
2C11FD62-72B5-4F53-A7EA-5A545B04C34C.jpegCFE11805-9063-4A7A-BCAD-8CA38173C94E.jpeg
Wat ik zo even snel kan bedenken is dat mogelijk het slangetje verstopt is en lek waardoor het water in het bakje zich ophoopt. Kan je ergens checken waar het slangetje begint om er vervolgens water in te doen en opzoek te gaan naar de lekkage? Zo kan je in ieder geval uitsluiten of het slangetje werkt naar behoren of niet.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Wat ik zo even snel kan bedenken is dat mogelijk het slangetje verstopt is en lek waardoor het water in het bakje zich ophoopt. Kan je ergens checken waar het slangetje begint om er vervolgens water in te doen en opzoek te gaan naar de lekkage? Zo kan je in ieder geval uitsluiten of het slangetje werkt naar behoren of niet.
Precies en als de afvoerslangen verstopt zijn met een luchtcompressor proberen schoon te blazen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Net getest. Slangetje loopt gewoon door. Kwam water uit het slangetje.
Foto 1 voor en foto 2 na van het bakje na het met 1 liter het slangetje doorspoelen
Foto 1
831FD66D-5B52-4E06-9377-9EB451517077.jpeg
En foto 2
17A666DA-4ED1-47B8-B46C-8DFC64089817.jpegIk zie geen verschil qua hoe natter het is.
Ik kan er niet bij om de geheel bodem droog te maken.
Het lijkt mij nu alsof het vanuit de wielkas moet komen ivm met de streep die je ziet op de foto’s rechtsboven.

Ik ga nog even verderzoeken! In ieder geval bedankt voor het meedenken , heb al wat dingen kunnen uitsluiten. :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Net getest. Slangetje loopt gewoon door. Kwam water uit het slangetje.
Foto 1 voor en foto 2 na van het bakje na het met 1 liter het slangetje doorspoelen
Foto 1
831FD66D-5B52-4E06-9377-9EB451517077.jpeg
En foto 2
17A666DA-4ED1-47B8-B46C-8DFC64089817.jpegIk zie geen verschil qua hoe natter het is.
Ik kan er niet bij om de geheel bodem droog te maken.
Het lijkt mij nu alsof het vanuit de wielkas moet komen ivm met de streep die je ziet op de foto’s rechtsboven.

Ik ga nog even verderzoeken! In ieder geval bedankt voor het meedenken , heb al wat dingen kunnen uitsluiten. :mrgreen:
Ik stel toch voor om het volledig droog te maken in het bakje om er vervolgens nogmaals water overheen te gieten. Dan krijg je echt zicht op de situatie dan wanneer het al nat is. Even een droge doek gebruiken die je een paar keer erin kan stoppen?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!