wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

@VeroniqueD
- Je had ook last van water bij de achterlichten? Las dat de rubbers bij de achterlichten ook een probleem kunnen zijn. Heb je originele achterlichten?
- Of de achterklep niet waterdicht? Daar al water overheen gegooid of met de tuinslang gespoten?
- Heb je ook last van vocht bij je reservewiel? Misschien probleem van rooster die daar zitten? Las dat iemand daar last van had.

Wellicht de moeite om dat te controlen.
En wat max zei eerst droog maken idd en dan 1 voor 1 uitsluiten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
@VeroniqueD
- Je had ook last van water bij de achterlichten? Las dat de rubbers bij de achterlichten ook een probleem kunnen zijn. Heb je originele achterlichten?
- Of de achterklep niet waterdicht? Daar al water overheen gegooid of met de tuinslang gespoten?
- Heb je ook last van vocht bij je reservewiel? Misschien probleem van rooster die daar zitten? Las dat iemand daar last van had.

Wellicht de moeite om dat te controlen.
En wat max zei eerst droog maken idd en dan 1 voor 1 uitsluiten.

Bedankt.
Het probleem zit linksachter trouwens.
Ik heb orginele achterlichten, heb dit al uitgesloten eerder.
ook de achterklep heb ik inderdaad uitgesloten.
Van vocht bij de reserveband ook last inderdaad. afgelopen weekend had ik het helemaal droog gemaakt en vandaag lag er weer een plas onder de reserveband. Dit wil ik nu nog even in de gaten houden omdat ik die plek gisteren niet had drooggemaakt na het kitten.

Waar ik dus eerder van de week achterkwam ( waar ik bij aankoop niet op heb gelet :rolleyes:) is dat er een stuk ontbrak bij mijn wielkas. Ik dacht een stuk totdat ik net goed ging kijken en blijkt de gehele modderkuip te ontbreken linksachter.
Aangezien ik net alles heb drooggemaakt en de auto op diverse plekken heb natgemaakt er geen verschil kwam totdat ik in de wielkas met water spoot. nu ligt er weer water in het 'bakje' . inmiddels dit ook weer eruit gelaten.

Dus nu op zoek naar informatie over hoe en wat met een modderkuip. of ik dit gemakkelijk zelf kan doen of hem naar een garage brengen en laten doen. Ik heb hier op het forum in ieder geval nog niks gevonden over hoe je zo een ding monteert. ( moet ik wel zeggen dat ik normaal gezien me auto overal voor wegbreng en niet zoveel zelf doe. maar leek mij dat dit niet heel lastig hoefde te zijn :innocent: )
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Bedankt.
Het probleem zit linksachter trouwens.
Ik heb orginele achterlichten, heb dit al uitgesloten eerder.
ook de achterklep heb ik inderdaad uitgesloten.
Van vocht bij de reserveband ook last inderdaad. afgelopen weekend had ik het helemaal droog gemaakt en vandaag lag er weer een plas onder de reserveband. Dit wil ik nu nog even in de gaten houden omdat ik die plek gisteren niet had drooggemaakt na het kitten.

Waar ik dus eerder van de week achterkwam ( waar ik bij aankoop niet op heb gelet :rolleyes:) is dat er een stuk ontbrak bij mijn wielkas. Ik dacht een stuk totdat ik net goed ging kijken en blijkt de gehele modderkuip te ontbreken linksachter.
Aangezien ik net alles heb drooggemaakt en de auto op diverse plekken heb natgemaakt er geen verschil kwam totdat ik in de wielkas met water spoot. nu ligt er weer water in het 'bakje' . inmiddels dit ook weer eruit gelaten.

Dus nu op zoek naar informatie over hoe en wat met een modderkuip. of ik dit gemakkelijk zelf kan doen of hem naar een garage brengen en laten doen. Ik heb hier op het forum in ieder geval nog niks gevonden over hoe je zo een ding monteert. ( moet ik wel zeggen dat ik normaal gezien me auto overal voor wegbreng en niet zoveel zelf doe. maar leek mij dat dit niet heel lastig hoefde te zijn :innocent: )
Is inderdaad goed zelf te doen!! Maar wel vreemd dat de modderkuip weg is?auto schade gehad???
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 TSI 85 kw 116 pk dsg R-Line 
Zeker en nieuwe Kuip plaatsen. Dan is het probleem denk ik wel opgelost.
Ik weet niet of de auto schade heeft gehad, dit kan natuurlijk maar ik zie niet echt verschil in spuitwerk qua kleur en structuur niet, dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niks mee is gebeurt. ik ga opzoek naar een modderkuip, ben al even aan het zoeken maar kan het zo niet 123 vinden helaas. dus als iemand nog tips heeft waar te bestellen ; dan graag even laten weten ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Ik weet niet of de auto schade heeft gehad, dit kan natuurlijk maar ik zie niet echt verschil in spuitwerk qua kleur en structuur niet, dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niks mee is gebeurt. ik ga opzoek naar een modderkuip, ben al even aan het zoeken maar kan het zo niet 123 vinden helaas. dus als iemand nog tips heeft waar te bestellen ; dan graag even laten weten ;)
Zou voor een goede originele 2e hands gaan. Dan weet je zeker dat het past.
Onderdelenlijn kan je kijken.
Let wel op het juiste model type. Staat ook polo 9n en polo Aw tussen

Deze bijvoorbeeld.
Polo 6r links achter 4 deurs.

Moet je ook nog schroeven hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: VeroniqueD
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: VeroniqueD
Wat voor flesje motor reiniging heb je gebruikt, als mag vragen.

Liqui Moly Pro-Line Motorspoeling 500ml​

Hier de link:
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
@VeroniqueD Is dit wat je zoekt?

Ja alleen die is voor een 3-deurs en ik heb 5-deurs. Weet niet of dat verschil maakt maar ik heb wel een gevonden nu voor een 5-deurs. Dankjewel!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
Zou voor een goede originele 2e hands gaan. Dan weet je zeker dat het past.
Onderdelenlijn kan je kijken.
Let wel op het juiste model type. Staat ook polo 9n en polo Aw tussen

Deze bijvoorbeeld.
Polo 6r links achter 4 deurs.

Moet je ook nog schroeven hebben.
Dankjewel! Ja de bevestigingsmaterialen moet ik dan ook nog even bekijken :blush:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90 PK automaat 
De laatste tijd weinig aan m'n Polo gedaan. Wel druk met mijn speedboot, nieuwe uitlaatspruitstukken besteld. Nog meer booteigenaren hier? :mrgreen:


Heb een mooie Ten Broeke 900 OK gehad. Zat een Perkins diesel motor in. Niet kapot
te krijgen. Echter tijdens de scheiding destijds moest ik kiezen tussen een BMW 320i
of het bootje. Is dus de BMW geworden...


Ten Broeke 900 019.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Heb een mooie Ten Broeke 900 OK gehad. Zat een Perkins diesel motor in. Niet kapot
te krijgen. Echter tijdens de scheiding destijds moest ik kiezen tussen een BMW 320i
of het bootje. Is dus de BMW geworden...


Ten Broeke 900 019.jpg
Mooi scheepje netjes in de lak‘ allu ramen netjes hoor!! Blijft en leuke hobby
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 TSI 85 kw 116 pk dsg R-Line 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!