wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag voorbumper chrome delete + wat blauwe delen zwart laten maken aka lookalike R-Line, ramen achter laten blinderen en de koplampen plus mistlampen laten tinten.
Koplampen laten tinten omdat mijn DRL 's avonds niet dimt en zo heeft men er net iets minder last van en het staat ook nog eens er mooi.
GROTE BLIJ! :mrgreen: :cool:

IMG_4199 - Crop.jpg
IMG_4200.jpg
IMG_4195.jpg
IMG_4196.jpg

Voor deze aanpassingen zag de voorkant er zo uit:
IMG_3753 - INCOG.jpg
Spuiten en folie is afkeur. Die regel is gekomen omdat doehetzelvers met een spuitbus zwarte verf zelf de lampen van hun Honda Civics gingen tonen na de eerste Fast & the Furious... Je lampen moeten wit of geel licht uitstralen en achter rood (ik weet niet of dit gemeten wordt qua helderheid en sterkte). Als ik jouw reactie lees, heb je je lampen niet laten spuiten of van folie laten voorzien, maar zijn het getinte aftermarket lampen. APK zal geen probleem zijn.
Maar...haal APK regels en "politie regels" niet door elkaar! Je auto is in beginsel type-goedgekeurd en als je (rigoureuze) veranderingen gaat doorvoeren, zou je je auto opnieuw bij de RDW ter keuring moeten aanbieden (bv als je auto meer dan 20 % vermogen heeft na tuning). Als de politie bv denkt dat de ramen van jouw auto wat al te erg geblindeerd zijn, maken ze proces-verbaal op met foto's en zal de Officier van Justitie afwegen of hij hiervoor al dan niet zal vervolgen. Blinderen met folie van de voorruiten is trouwens sowieso een no go.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Zojuist een afspraak gemaakt voor inspectie. Zit nu ongeveer op 37.000KM, gaf aan dat linker achterdeur hendel soms blijft hangen na het openen, dat mijn Polo toch kraakt wanneer ik over drempels heen ga en dat de lakbescherming van mijn linker koplamp wat los laat.

Nu hopen dat er geen kosten bij komen. Vind een inspectie van 150€ toch best duur..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95 PK 
Zojuist een afspraak gemaakt voor inspectie. Zit nu ongeveer op 37.000KM, gaf aan dat linker achterdeur hendel soms blijft hangen na het openen, dat mijn Polo toch kraakt wanneer ik over drempels heen ga en dat de lakbescherming van mijn linker koplamp wat los laat.

Nu hopen dat er geen kosten bij komen. Vind een inspectie van 150€ toch best duur..

Geen garantie meer?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
De auto net weer terug van de garage, verbruik was hoger en het leek op een geluid van een tikkende verstuiver. Vorige week al laten uitlezen, hieruit kwam dat de waarden van de verstuivers gewoon goed waren. Dit was dus niet het probleem, een conclusie wat het wel kon zijn werd snel getrokken. Het is dus dat de brandplaatjes onder de verstuivers ook dat tikkend geluid kunnen maken en zorgen voor een verhoogd verbruik. Omdat ik het geluid dus niet altijd hoorde maar sporadisch werd het al helemaal duidelijk dat het de brandplaatjes waren. Afspraak gemaakt dus voor vandaag, de polo loopt weer hartstikke mooi. Geen tikkende geluid meer verbruik is weer zoals het moet zijn. Uiteindelijk dus honderden euro's bespaard want nu was ik zonder mankosten gerekend maar 56,63 euro kwijt. Echt geen geld. Tevens heb ik vorige week zaterdag de remblokjes vervangen, die waren echt eraan toe. Ook heb ik alle filters vervangen, alleen nog even tijd vrijmaken voor het verversen van de olie en tevens het vervangen van de olie- en brandstoffilter.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Zojuist een afspraak gemaakt voor inspectie. Zit nu ongeveer op 37.000KM, gaf aan dat linker achterdeur hendel soms blijft hangen na het openen, dat mijn Polo toch kraakt wanneer ik over drempels heen ga en dat de lakbescherming van mijn linker koplamp wat los laat.

Nu hopen dat er geen kosten bij komen. Vind een inspectie van 150€ toch best duur..

die inspectie is echt onnodig vind ik. Ze controleren enkele punten en dat voor 150 euro, afzetters. Heb deze dus maar overgeslagen. Voor dit bespaarde bedrag heb ik motorolie, remvloeistof, oliefilter, bougies, motorshampoo en nog wat dingetjes gekocht.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
die inspectie is echt onnodig vind ik. Ze controleren enkele punten en dat voor 150 euro, afzetters. Heb deze dus maar overgeslagen. Voor dit bespaarde bedrag heb ik motorolie, remvloeistof, oliefilter, bougies, motorshampoo en nog wat dingetjes gekocht.
Het is inderdaad onnodig als je alleen kijkt naar de werkzaamheden die ze uitvoeren. Dat kan je inderdaad prima zelf en voor dat geld kan je nog veel meer zelf doen. Het enige aantrekkelijke aan een inspectie is dat het ook wordt genoteerd in het onderhoudsboekje wat voordelig is bij de verkoop. Als ik een auto koop en het onderhoudsboekje is nagenoeg leeg dan voel ik mij daar niet comfortabel bij.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!