wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Helaas is bij mij het plastic niet echt mooi zwart. Zelf wil ik het VW logo chrome houden, dus alles overspuiten is ook niet echt wat. Zal het forum maar eens weer doorspitten naar ideeën (y)
En in plaats van het helemaal te demonteren, zoals @pigeon heeft gedaan (vond ik te veel moeite), kan je het VW embleem ook voorzichtig eraf klikken. Gewoon een dunne tool voorzichtig ertussen proberen te krijgen en dan langzaam los wrikken, heb ik ook gedaan. Daarna eromheen alles afgeplakt en de achtergrond gespoten. Klaar is kees :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R
En in plaats van het helemaal te demonteren, zoals @pigeon heeft gedaan (vond ik te veel moeite), kan je het VW embleem ook voorzichtig eraf klikken. Gewoon een dunne tool voorzichtig ertussen proberen te krijgen en dan langzaam los wrikken, heb ik ook gedaan. Daarna eromheen alles afgeplakt en de achtergrond gespoten. Klaar is kees :mrgreen:
Dan is loshalen makkelijker volgens mij 4 schroeven en een stekker.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Jurgen6R en Allison6R
Ik ben vandaag met mijn polo naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt. Hierbij bleken mijn voorste remblokken en remschijven goed versleten te zijn, dus ik heb die meteen maar laten vervangen. Nu heb ik mijn polo maar sinds afgelopen maart en er zelf nog geen 3000 kilometer mee gereden (gekocht met 68000 kilometer en nu net geen 71000) en hij kwam afgelopen oktober ook gewoon door de APK heen. Is het normaal dat mijn voorremmen in 4 jaar al aan vervanging toe zijn, of kan ik hieruit concluderen dat de vorige eigenaar iets minder 'netjes' dan mij heeft gereden? Overigens merk ik nu ik nieuwe remmen heb dat hij een stuk 'soepeler' tot stilstand komt zonder dat ik meer dan 10 procent van m'n rem in hoef te drukken. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 95pk 
Ik ben vandaag met mijn polo naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt. Hierbij bleken mijn voorste remblokken en remschijven goed versleten te zijn, dus ik heb die meteen maar laten vervangen. Nu heb ik mijn polo maar sinds afgelopen maart en er zelf nog geen 3000 kilometer mee gereden (gekocht met 68000 kilometer en nu net geen 71000) en hij kwam afgelopen oktober ook gewoon door de APK heen. Is het normaal dat mijn voorremmen in 4 jaar al aan vervanging toe zijn, of kan ik hieruit concluderen dat de vorige eigenaar iets minder 'netjes' dan mij heeft gereden? Overigens merk ik nu ik nieuwe remmen heb dat hij een stuk 'soepeler' tot stilstand komt zonder dat ik meer dan 10 procent van m'n rem in hoef te drukken. Stick Out Tongue
Volgens de ANWB:

De remblokken worden bij de apk inderdaad bekeken, echter alléén wanneer dat zonder demontage van een wiel mogelijk is. Afkeur is echter alleen van toepassing wanneer de remblokken zodanig versleten zijn dat er sprake is van ijzer-op-ijzer.

Kan dus prima door de APK gekomen zijn vorige keer. Je reemt het 'meeste' op je voorste remmen dus die slijten sneller dan (als je die heht) de blokken achter.
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Ik ben vandaag met mijn polo naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt. Hierbij bleken mijn voorste remblokken en remschijven goed versleten te zijn, dus ik heb die meteen maar laten vervangen. Nu heb ik mijn polo maar sinds afgelopen maart en er zelf nog geen 3000 kilometer mee gereden (gekocht met 68000 kilometer en nu net geen 71000) en hij kwam afgelopen oktober ook gewoon door de APK heen. Is het normaal dat mijn voorremmen in 4 jaar al aan vervanging toe zijn, of kan ik hieruit concluderen dat de vorige eigenaar iets minder 'netjes' dan mij heeft gereden? Overigens merk ik nu ik nieuwe remmen heb dat hij een stuk 'soepeler' tot stilstand komt zonder dat ik meer dan 10 procent van m'n rem in hoef te drukken. Stick Out Tongue
70.000km is netjes voor remmerij hoor, ik rem de mijne er sneller doorheen haha
 
Polo  6c  Verkocht 
En in plaats van het helemaal te demonteren, zoals @pigeon heeft gedaan (vond ik te veel moeite), kan je het VW embleem ook voorzichtig eraf klikken. Gewoon een dunne tool voorzichtig ertussen proberen te krijgen en dan langzaam los wrikken, heb ik ook gedaan. Daarna eromheen alles afgeplakt en de achtergrond gespoten. Klaar is kees :mrgreen:
Of je zet de hele opener van een 6C in je 6R, glimmend zwart. (zelf ook gedaan)
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R en Allison6R
Gisteravond de OEM logo's vervangen door zwarte logo's van Mazor Design (via Ebay.de).

Het logo aan de voorzijde was makkelijk te verwijderen, het logo aan de achterzijde was lastiger te verwijderen. Deze is helaas stuk gegaan.

Ik weet niet of ik de achterzijde nu mooi vind. Misschien dat ik een witte inlay ga plaatsen. Zodat het contrast er mooier uitkomt en de letters VW er mooier uitspatten.
 

Bijlagen

  • IMG_1601.jpeg
    IMG_1601.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 63
  • IMG_1602.jpeg
    IMG_1602.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 61
  • IMG_1603.jpeg
    IMG_1603.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 63
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Bij Washin7 door de wasstraat gehaald want hij zag er niet meer netjes uit. Deze keer met de Pantser-upgrade. (water- en vuilafstotend) Ben benieuwd. Daarna even met een doekje de randen e.d. droog gemaakt en daarna de binnenkant gedaan. Stofzuiger er doorheen en klaar is Kee... ehhh Ruud.
Tevens bij Profile de bandenspanning later controleren.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Jubblegum
Vandaag bij rbdip geweest in glanerbrug mijn chromen gti letters op de achterklep zwart laten maken met plastic dip is mooi geworden
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201127-181813_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201127-181813_Samsung Internet.jpg
    221.5 KB · Weergaven: 49
  • Screenshot_20201127-174926_Gallery.jpg
    Screenshot_20201127-174926_Gallery.jpg
    199.9 KB · Weergaven: 48
  • Screenshot_20201127-174634_Gallery.jpg
    Screenshot_20201127-174634_Gallery.jpg
    481.8 KB · Weergaven: 47
  • Screenshot_20201127-173216_Gallery.jpg
    Screenshot_20201127-173216_Gallery.jpg
    383.6 KB · Weergaven: 39
  • Screenshot_20201127-172707_Gallery.jpg
    Screenshot_20201127-172707_Gallery.jpg
    368.2 KB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo gti  1.8 tsi gti 220 pk 6C 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!