wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Voor de gein nieuwe LED achterlichten gemonteerd, moet er nog even aan wennen omdat ik het liefst alles OEM wil houden, maar ik vind ze toch wel lekker. Zijn Q2 look-a-likes, met dynamic indicators.

Zijn er überhaupt OEM full led achterlichten geleverd op een 6R/6C?
Zo die kosten wat.... zag ze voor 500 euro op ali
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Zo die kosten wat.... zag ze voor 500 euro op ali
Volgens mij zag je de koplampen, maar ik hou absoluut niet van aftermarket xenon/led in koplampen...
HTB1P0lWmHSYBuNjSspfq6AZCpXaM.jpg

De achterlichten heb ik voor omgerekend 300 euro gekocht;

https://www.ebay.nl/itm/273624298326?ul_noapp=true

Ziet er dan zo uit (wel even geluid muten vanwege de wind);


Origineel;
audi-q2-led-taillights-e1492077301855.jpg
Polo;
Screenshot 2019-04-10 at 03.30.52.png

Toch zou ik direct overgaan op OEM led achterlichten, maar die bestaan blijkbaar niet Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Wat ik vandaag gedaan heb aan me polo?
Ik heb de stoeprand schade verwijderd van me velgjes.... Screenshot_20190409-190501_Video Player.jpg 20190407_142711.jpg 20190407_154321.jpg 20190324_221713.jpg 20190324_221736.jpg
Ik wil mijn kras rechtsvoor ook wel laten repareren, maar de meeste velgenboeren zeggen dat een two-tone velg niet gerepareerd kan worden, jij laat zien dat het blijkbaar wel kan!
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: dann
Vandaag de schade, die een buurvrouw had gereden, laten taxeren.
20190403_193415.gif
Werd ze niet blij van.
Alleen het zeer gemene deukje kost ca. € 500,- en het deukje plus bumper ca. € 800,-. Ze wil het buiten de verzekering om doen omdat ze anders 5 schadevrije jaren verliest maar ze gaan binnenkort ook trouwen wat krankzinnig veel geld kost. Ik heb de bumper laten zitten.

Daarna de wagen aangeboden voor de APK en (drumroll please) glansrijk geslaagd!! Big GrinBig Grin
Ook staan er totaal geen aantekeningen op wat mij nogal verbaasde gezien mijn remschijven en hitteschild. Kosten, en dit gaan jullie nooit geloven, € 5,- incl. afmeldkosten en dat bij de dealer.

Omdat ik altijd wacht tijdens de APK heb ik maar een proefrit aangevraagd. Zou eigenlijk gebeuren in een DSG maar daar was iets raars mee in het systeem. Later bleek dat de collega die daar in reed een cursus had. Maar oke, heb dus in een 1.0 70kW./95PK. schakelbak gereden. Voor een 3-cyl. rijd dat helemaal niet verkeerd. En hier ook weer een (adaptieve) Cruise Controle die doorgaat nadat je hebt geschakeld. Is zéér fijn als je geen DSG hebt. Had die ook in die leenwagen Opel Mokka X die ik had na dat pechgeval echter had die geen ACC. Het is even wennen maar als je het eenmaal weet is het echt een fijn systeem.
20190410_141006.jpg 20190410_141018.jpg

Na afloop werd ik gebeld dat ze twee krasjes hadden gevonden op de achterbumper. Ik zei, dat is vreemd want ik heb alleen maar gereden op dit fotomoment na en niemand heeft mij onderweg een kusje op mijn kontje gegeven. Ze hebben het laten zitten.
Wel stom want door mijn werk in de autoverhuur weet ik dat je altijd een wagen moet controleren, vooraf en achteraf maar dat had ik nu niet gedaan. Gelukkig wordt het niet doorberekend want dat zou echt zuur zijn als je iemand anders zijn/haar schade moet betalen.

Had mijn Polo wel willen inruilen op deze maar ze wilde mij geen € 24.000,- inruil geven voor mijn 9N. o_OFlauw hoor. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Vandaag de schade, die een buurvrouw had gereden, laten taxeren.
20190403_193415.gif
Werd ze niet blij van.
Alleen het zeer gemene deukje kost ca. € 500,- en het deukje plus bumper ca. € 800,-. Ze wil het buiten de verzekering om doen omdat ze anders 5 schadevrije jaren verliest maar ze gaan binnenkort ook trouwen wat krankzinnig veel geld kost. Ik heb de bumper laten zitten.

Ik kan mij niet voorstellen dat hier €800,- schade aan zou moeten zitten. Deukje zou volgens mij ook onzichtbaar uitgedeukt kunnen worden en ik denk dat je met polijsten en poetsen meer dan 80% van de krassen* weg kan halen. Ik kan je https://miriuitdeuken.nl in Apeldoorn aanbevelen. Die heeft een tijdje terug een behoorlijke schade aan onze Touran (vrijwel onzichtbaar) uitgedeukt. Kosten: €70,- incl. polijsten van de krassen. Resultaat is echt supergoed. Je moet het echt weten en alsnog donders goed kijken om te zien waar de schade zit.

*Wat betreft de zwarte krassen; is dit lak van de andere auto of kijk je hier op het plastic van je bumper? Als je hier echt door de lak van jouw auto heen bent wordt het inderdaad wel veel lastiger om dit weg te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Deukje van €800.- maar laten zitten ook een beetje vaag..

Zoals ik het begrijp laat 'ie de bumper zitten en het deukje niet... Kost dan alsnog €500,- en heb je ook nog een zooi krassen er op zitten. Kan het niet geloven dat deze schade zo veel moet kosten. Ik had het wel geweten en was, ook voor de portemonnee van de buurvrouw, naar een kerel zoals Miri (die ik hierboven noem) gegaan.
 
Zoals ik het begrijp laat 'ie de bumper zitten en het deukje niet... Kost dan alsnog €500,- en heb je ook nog een zooi krassen er op zitten. Kan het niet geloven dat deze schade zo veel moet kosten. Ik had het wel geweten en was, ook voor de portemonnee van de buurvrouw, naar een kerel zoals Miri (die ik hierboven noem) gegaan.

Schadebedrijven noemen echt zulke bedragen, hier op het werk iemand een gelijke schade gekregen en de prijs is ook zo goed als gelijk. Kon het zelf ook niet geloven want het stelt amper iets voor
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Ik wil mijn kras rechtsvoor ook wel laten repareren, maar de meeste velgenboeren zeggen dat een two-tone velg niet gerepareerd kan worden, jij laat zien dat het blijkbaar wel kan!

Met een fijne afbraam schijf op je flex (haakse slijper) ga je heel licht over je velg geen... laat je flex het werk doen, dus zet totaal geen druk op de velg want je gaat er zo door heen.... omdat aluminium heel zacht is.

En daarna schuur je met een schuurmachine (korrel 140/180) net zo lang tot dat de kringen van de flex zijn verdwenen en dan schuur je verder met een steeds hogere korrel totdat het aluminium helemaal glad is... als je 1 velg heb gedaan dan krijg je daar wel de feeling voor.

Een K2 lak erover en klaar.... easy!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT en Vw2019
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!