wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Hmm okee, maar zit er in andere stoelen wel meer steun dan in die van een bluemotion?
Jep.

Polo 6R sportstoelen bijvoorbeeld uit een Team of GTI etc. Deze hebben meer zijdelingse steun.

Mijn moeder had gewone Comfortline stoelen in de Polo, daar zitten nu stoelen uit een Blue GT in, dat is qua comfort 100 x beter.

Ik heb nog sportstoelen te koop

 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Jep.

Polo 6R sportstoelen bijvoorbeeld uit een Team of GTI etc. Deze hebben meer zijdelingse steun.

Mijn moeder had gewone Comfortline stoelen in de Polo, daar zitten nu stoelen uit een Blue GT in, dat is qua comfort 100 x beter.

Ik heb nog sportstoelen te koop
Highline stoelen zijn hetzelfde, alleen andere bekleding. Keuze zat!
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Highline, R-Line en BlueGT hebben dezelfde stoelen. GTI (en R WRC) heeft stoelen met een iets langer zitvlak, verder hetzelfde. En dan heb je in de overige modellen de standaard stoelen voor zover ik weet, maar voor zover ik mij kan herinneren is alleen de opstaande rand op het zitvlak anders, de rugleuningen zijn dacht ik hetzelfde.

Bovenstaande is over de 6R. Voor de 6C heb ik geen idee.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Afgelopen week heeft de GT weer een beurt gehad en meteen zijn allereerste APK. Echter wist ik dat hij met de normale zomerbanden niet door de APK heen zou komen, dus heb ik hem de avond ervoor zijn winterslofjes aangetrokken. Nondejuh wat rijdt dat weer comfortabel.
Ow ja, zijscherm moet nogsteeds gerepareerd/vervangen worden 2327C327-880B-4AB6-B1EB-3236A6123F07.jpeg
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari en DeeOow
Waren die zo slecht dan?.

Ze waren al 4 jaar oud waarvan ruim een jaar nu dat de Polo op luchtvering staat.
Wanneer ik de Polo plat leg komen de voorste 2 banden erg op spanning te staan doordat de wielen iets naar binnen worden getrokken. Dit icm koud weer (stugger rubber) zorgde dat er wat kloofjes in de binnenste wangen waren ontstaan.
Dit is al meteen APK afkeur.
Buiten dit waren de voorste banden ook wat raar gesleten doordat ik vaak erg laag rij terwijl de Polo op een vrij normale rijhoogte is uitgelijnd. Dit omdat mijn vriendin (die de auto dagelijks gebruikt voor woon/werkverkeer) liever op een vrij normale rijhoogte naar haar werk gaat.

Ach ja, luxeproblemen. ;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Banden zijn pas afkeur als er door de scheurtjes het draad(canvas) zichtbaar is.

Droogte scheuren mogen indien het canvas niet zichbaar is.

Indien de band zo gesleten dat er minder dan 1.6 mm over is dan is het inderdaad afkeur.

Maar is het dan niet beter om banden aan te schaffen die wel een wat hogere spanning aankunnen en ze wat eerder te vervangen.

Je zegt zelf dat ze niet door de apk komen dus waarom wil je zelf en je vriendin er dan mee rijden...
 
Zo dramatisch was het niet. De bandjes kunnen nog best even mee maar zijn wat gaan cuppen. Verder waren de scheuren niet heel diep maar wel vrij lang. Dit samen icm een auto op luchtvering doet soms APK meesters wel eens in mijn nadeel besluiten. Ik had niet veel zin om dit te riskeren dus gewoon de winterbanden gemonteerd.

Toch denk ik dat ik deze winter rustig eens ga nadenken over een ander bandje. Ik wil eigenlijk een wat smallere band. Puur zodat ik wat meer ruimte heb bij laag rijden.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!