VW Polo 1.2 tdi 2011 - vermogensverlies

Goedemiddag iedereen,

Helaas krijg ik een code die ik eerder heb gehad. Toen was dat kleine slangetje bij mijn turbo gescheurd.

Nu heb ik weer vermogens verlies en bij 100km/pu beginnen de lampjes te branden.

Recent heb ik de EGR pijp die naar de motor loopt even schoon gemaakt en het gasklephuis ook een keer los gehaald.

Eerst dacht ik dat mijn gloeibougies op waren, maar ik denk nu dat het toch de pakking is van mijn gasklephuis, zie bijlage want het is daar behoorlijk zwart.

Mijn garage is vandaag dicht maar er valt nog wel mee te rijden, echter wil ik toch altijd in een auto rijden zonder slecht gevoel. Iemand enig idee?

P.s. EGR laat ik na dat ik dit probleem heb opgelost uitschrijven, want het was echt goed zwart daar binnen op die pijp.



groetjes!
 

Bijlagen

  • 32098733-25A1-4C0C-BE3E-5EB0959E0FDE.jpeg
    32098733-25A1-4C0C-BE3E-5EB0959E0FDE.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 35
  • 0C4C6580-7059-44A7-B44C-E62194D8B0E2.jpeg
    0C4C6580-7059-44A7-B44C-E62194D8B0E2.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 35
  • A9CB3C3B-204D-44CB-8A0E-AF0588CD435D.jpeg
    A9CB3C3B-204D-44CB-8A0E-AF0588CD435D.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
lijkt erop dat injector 3 aan z'n einde zit (aan de kant van de accu). wat je op de fotos ziet is olie lekkage. kan een teken zijn van een gescheurde turbo slang. ik zou eens kijken of al je turbo slangen en buizen nog goed zijn en vast zitten. kapotte injector kun je laten reviseren of vervangen, moet je wel inleren daarna.
 
Kapotte verstuiver komt weinig voor bij 1.2 tdi. Soms bij een1.6 tdi. Niet iedereen kan het egr goed wegschrijven en afdoppen. Ik zou beginnen met het egr. In welk omgeving woon je ?
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
lijkt erop dat injector 3 aan z'n einde zit (aan de kant van de accu). wat je op de fotos ziet is olie lekkage. kan een teken zijn van een gescheurde turbo slang. ik zou eens kijken of al je turbo slangen en buizen nog goed zijn en vast zitten. kapotte injector kun je laten reviseren of vervangen, moet je wel inleren daarna.

Wel toevallig na dat ik de boel uit elkaar heb gehaald. Kan het anders niet de diesel toevoer zijn naar de injector toe? Die blijkt een klein beetje nat te zijn, wellicht heb ik die niet strak genoeg aangedraait. (Dat metalen buisje)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
slechte of kapotte verstuivers betekent altijd tot vaak permanent slecht starten/rijden bij koud of warm. Vermoedelijke kapotte of slechte Verstuivers moeten dan los getest worden om te zoeken naar afwijkende metingen tussen alle 3 tot dat het uiteraard afkeur is kwa groot verschil. Ik zou andere componenten of leidingen eromheen laten controleren en testen. Ze starten bijna allemaal slecht vooral swinters die 1.2 tdi 3 cilinders ook al is alles eraan goed,
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
omdat een egr klep nog wel eens kapot kan gaan of dat het asje speling krijgt. dan gaat de egr klep, ondanks dat deze softwarematig dicht zit, nog steeds lekken. en dan kloppen je LMM waardes niet meer.
Bij mij niks afgedopt.
gewoon uitgeschreven en stekkertje iets los getrokken.
Komt toch op hetzelfde neer lijkt me
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Ik denk dat je dan de problematiek met de EGR kleppen niet goed begrijpt.
De problemen zijn, in willekeurige volgorde:
- Koelvloeistof lekkage in de koeler
- Asje dat vastgekoekt zit, vaak in de open stand of bijna vastgekoekt zodat er te veel weerstand op komt dan de vacuum sturing aan kan
- Asje dat speling heeft en z'n eigen leven gaat leiden
- Potmeter kapot of los van de as van de klep
- Asje sluit niet meer vanwege aangekoekte rommel op en rond de klep

In alle gevallen is het uitschrijven van een defecte klep niet voldoende.
Ook kan een klep kan nog steeds kapot gaan nadat deze uitgeschreven is (en/of softwarematig dicht is uitgezet).
 
Ik denk dat je dan de problematiek met de EGR kleppen niet goed begrijpt.
De problemen zijn, in willekeurige volgorde:
- Koelvloeistof lekkage in de koeler
- Asje dat vastgekoekt zit, vaak in de open stand of bijna vastgekoekt zodat er te veel weerstand op komt dan de vacuum sturing aan kan
- Asje dat speling heeft en z'n eigen leven gaat leiden
- Potmeter kapot of los van de as van de klep
- Asje sluit niet meer vanwege aangekoekte rommel op en rond de klep

In alle gevallen is het uitschrijven van een defecte klep niet voldoende.
Ook kan een klep kan nog steeds kapot gaan nadat deze uitgeschreven is (en/of softwarematig dicht is uitgezet).
Ook als het stekkertje los is????
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!