Volkswagen Polo AW (2018) VCDS mogelijkheden

Vandaag bij TCL geweest voor iets anders en heeft gelijk deze functie geprogrammeerd. Automatische sluiten van de ruiten. Mijn Polo AW is Van BJ 08/2018.

Weer super service van Mark IMG_20200213_195609.jpg

Ik weet dat dit een Polo forum is, maar ik probeer het toch even. Ik zie hier namelijk een hele leuke optie staan: Automatisch sluiten bij vergrendelen. Kan dit toevallig ook op een Golf 7.5 bj 2020? Iemand die dit toevallig weet? Ik zou dit namelijk erg graag activeren, aangezien ik al een paar keer flink geschrokken ben toen ik dacht dat mijn panoramadak nog open stond bij een stevige regenbui.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik weet dat dit een Polo forum is, maar ik probeer het toch even. Ik zie hier namelijk een hele leuke optie staan: Automatisch sluiten bij vergrendelen. Kan dit toevallig ook op een Golf 7.5 bj 2020? Iemand die dit toevallig weet? Ik zou dit namelijk erg graag activeren, aangezien ik al een paar keer flink geschrokken ben toen ik dacht dat mijn panoramadak nog open stond bij een stevige regenbui.
@Antera
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik weet dat dit een Polo forum is, maar ik probeer het toch even. Ik zie hier namelijk een hele leuke optie staan: Automatisch sluiten bij vergrendelen. Kan dit toevallig ook op een Golf 7.5 bj 2020? Iemand die dit toevallig weet? Ik zou dit namelijk erg graag activeren, aangezien ik al een paar keer flink geschrokken ben toen ik dacht dat mijn panoramadak nog open stond bij een stevige regenbui.

Hier staan heel veel aanpassingen voor de Golf 7


En hier een screenshot :)
64EAC8DF-6A0E-40AE-9159-B4FE1C950943.jpeg
 
Bij de 2020 modellen start-/stopsysteem niet meer permanent uit te schakelen!?

Werkt perfect!!!(y)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Update Update

afgelopen week alle modules naar orgineel laten zetten via ODIS en afgelopen weekend kleine 20 uur geknutseld met VCDS van een collega.
VCDS voelt een stuk veiliger dan OBDELEVEN en ik raad dan ook verder iedereen af om OBDELEVEN te gebruiken om te coderen, gebruik het alleen voor foutcodes te lezen en doe de rest fijn met VCDS en zorg dat je goede backups heb, dan hoef je ook geen gekke vragen te stellen hier, zoals ik vaker heb gedaan.
Ik heb me inmiddels ook VCDS besteld voor een kleine 110 euro(wel in China, maar bij een goede partij icl updates enz, dus geen problemen mee).

Ben begonnen met backups.
Heb screenshots gemaakt van de longcodings van alle bits van alle modules.
Vervolgens backups gemaakt van alle adaptions.
Toen coderingen gaan uitvoeren(tijdens het coderen autoscan laten lopen, zodat alles opgeslagen wordt in een tekst file.
Tijdens het coderen alle info in word verwerkt, als voorbeeld:

Disable Door Open/Ignition Tone

Module 17 instruments
Channel 1B: IDE06588-Ignition Active Message: actuator (Zündung aktiv Meldung)
Stored Value: Driver door (Auslöser)
New Value: No display (Keine Anzeige)

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan(met succes);
  • Disable Door Open/Ignition Tone
  • Afstandbediening werkend met draaiende motor
  • Alarm bij open en sluiten: acknowledgement confirmation
  • Ramen ook open/dicht bij motor uit en deur open
  • Gordelgeluid uit
  • Bijtank hoeveelheid volume to be replnished
  • Led mode knop altijd zonder licht
  • ACC rechts inhalen
  • Instellingen stoelverwarming herinneren retention of driver’s
  • Snelheid airco zien bij auto modus
  • Dagrijverlichting uit na inschakelen van handrem (aussenlicht vorne)
  • Knipperlicht 4x knipperen (aussenlicht blinker)
  • Led ombouw achteruitrijverlichting:
  • Mistlamp achter ook gebruiken bij achteruitrijden:
  • DRL aan met achterverlichting (Aussen vorne)
  • Dagrijverlichting in menu uitzetbaar
  • Bochtverlichting bij hogere snelheid (80km/uur). Static afs light
  • Motorgeluid uit
  • Komfort closing by 1 press (sun roof and Windows)
  • Hillhold aanpassing
  • Coming home/leaving home met mistlamp
  • Tellerklok einde
  • Fahrschulmodus aktivieren
  • Coming Home inschakelmanier
  • Coming Home Funktion automatisch
  • Led ombouw mistlampen:
  • Enable third brake light when you open the trunk
  • Opening and closing window comfort
  • Front fog ook aan bij grootlicht
  • Knipperen licht mogelijk bij contact uit (STAAT NU OP FRONT FOG)

Cheers ;)
Hoelang kan je de hillhold vast zetten ? dat je met dsg je rem los kan laten zo als bij golf
 
Volkswagen  Polo gti 2.0 aw  2.0tsi 
Bedankt. Ik ken deze lijst, echter staat die specifieke optie er niet bij, en ik kan ook weinig online vinden. Aangezien dit blijkbaar mogelijk is op een Polo AW 2018, zou ik me kunnen voorstellen dat er ook wat mogelijk is op een Golf 2020.
Stukje rijden met je auto, ramen open in de zon, auto parkeren en sleutel uit contact halen = ramen dicht, lijkt me gewoon enorm handig, dus als er iemand een idee heeft hoe dit specifiek mogelijk is dan hoor ik dat graag :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Bedankt. Ik ken deze lijst, echter staat die specifieke optie er niet bij, en ik kan ook weinig online vinden. Aangezien dit blijkbaar mogelijk is op een Polo AW 2018, zou ik me kunnen voorstellen dat er ook wat mogelijk is op een Golf 2020.
Stukje rijden met je auto, ramen open in de zon, auto parkeren en sleutel uit contact halen = ramen dicht, lijkt me gewoon enorm handig, dus als er iemand een idee heeft hoe dit specifiek mogelijk is dan hoor ik dat graag :)
Contact tlc ff
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Bij de 2020 modellen start-/stopsysteem niet meer permanent uit te schakelen!?

Inderdaad niet meer met coderen alleen plaatsen van een module zoals ik onder het topic klik hier

Ik weet dat dit een Polo forum is, maar ik probeer het toch even. Ik zie hier namelijk een hele leuke optie staan: Automatisch sluiten bij vergrendelen. Kan dit toevallig ook op een Golf 7.5 bj 2020? Iemand die dit toevallig weet? Ik zou dit namelijk erg graag activeren, aangezien ik al een paar keer flink geschrokken ben toen ik dacht dat mijn panoramadak nog open stond bij een stevige regenbui.

Dit is helaas niet mogelijk op de Golf 7 alleen op de Polo AW. Regen sluiten kan ook niet meer mits je ene oude type regensensor zou plaatsen
 
Iemand die weet hoe ik mijn knipperlichten constant aanzet als de auto op slot is. Dus eigenlijk dat ze niet knipperen maar oranje zijn continu. Ik zag iets met US parking lights maar volgens mij heeft het een andere naam/functie.
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Weet iemand hoe je Mirrorlink in Motion kan aanzetten? Bij de T-roc heb ik hem wel gevonden maar niet bij me Polo. Video in Motion heb ik weer wel.
 

Bijlagen

  • 2020_03_13_12_02_17_imageproxy.php_JPEG_afbeelding_303_640_pixels_.png
    2020_03_13_12_02_17_imageproxy.php_JPEG_afbeelding_303_640_pixels_.png
    97.1 KB · Weergaven: 64
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!