Volkswagen Polo AW (2018) VCDS mogelijkheden

Heb je gisteren ook al gesproken. Wens je succes met het oplossen van de error zoals eerder aangegeven. Hoop det het bedrijf wat je noemde het opgelost kan krijgen. Het gaat verder dan long coding/adaptie
 
Nope alleen voor de Polo AW. In ieder geval op de versie vanaf november. Ik heb dit tot op heden op 4 polo's mogen doen die na deze datum zijn. Of de oudere het kunnen geen idee dat gaan we nu zien bij diegene die langs komen
Bij mijn auto (januari 2019) en die van een ander forumlid (ook begin 2019) kon ik deze mod activeren. Ik weet ook niet precies waar het omslagpunt ligt, heb er meerdere Polo AW's geholpen waar ik deze functie niet tegenkwam. Bij nieuwere versies, ook MY 2020 is het sowieso mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
De mijne is van augustus 2018 zal dan ook wel moeten lukken toch om dit te kunnen coderen?
(ik heb die optie nu in mijn menu niet)

Word aan de laptop hangen en kijken of de optie aanwezig is. Dan is het zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Word aan de laptop hangen en kijken of de optie aanwezig is. Dan is het zeker.

Vandaag bij TCL geweest voor iets anders en heeft gelijk deze functie geprogrammeerd. Automatische sluiten van de ruiten. Mijn Polo AW is Van BJ 08/2018.

Weer super service van Mark IMG_20200213_195609.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Begin de smaak te pakken:mrgreen: . Nog een leuke gevonden. Fan snelheid in AUTO modus zichtbaar:

Select Control unit 08 (Air condition A/C)
Control unit Long Coding
Byte 11
Bit 6 Activate
 

Bijlagen

  • 2020-02-19 09_40_06-Window.png
    2020-02-19 09_40_06-Window.png
    79.1 KB · Weergaven: 99
  • 2020-02-19 09_41_57-Window.png
    2020-02-19 09_41_57-Window.png
    63.2 KB · Weergaven: 92
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: gabrielseinen
Update Update

afgelopen week alle modules naar orgineel laten zetten via ODIS en afgelopen weekend kleine 20 uur geknutseld met VCDS van een collega.
VCDS voelt een stuk veiliger dan OBDELEVEN en ik raad dan ook verder iedereen af om OBDELEVEN te gebruiken om te coderen, gebruik het alleen voor foutcodes te lezen en doe de rest fijn met VCDS en zorg dat je goede backups heb, dan hoef je ook geen gekke vragen te stellen hier, zoals ik vaker heb gedaan.
Ik heb me inmiddels ook VCDS besteld voor een kleine 110 euro(wel in China, maar bij een goede partij icl updates enz, dus geen problemen mee).

Ben begonnen met backups.
Heb screenshots gemaakt van de longcodings van alle bits van alle modules.
Vervolgens backups gemaakt van alle adaptions.
Toen coderingen gaan uitvoeren(tijdens het coderen autoscan laten lopen, zodat alles opgeslagen wordt in een tekst file.
Tijdens het coderen alle info in word verwerkt, als voorbeeld:

Disable Door Open/Ignition Tone

Module 17 instruments
Channel 1B: IDE06588-Ignition Active Message: actuator (Zündung aktiv Meldung)
Stored Value: Driver door (Auslöser)
New Value: No display (Keine Anzeige)

Ik heb de volgende aanpassingen gedaan(met succes);
  • Disable Door Open/Ignition Tone
  • Afstandbediening werkend met draaiende motor
  • Alarm bij open en sluiten: acknowledgement confirmation
  • Ramen ook open/dicht bij motor uit en deur open
  • Gordelgeluid uit
  • Bijtank hoeveelheid volume to be replnished
  • Led mode knop altijd zonder licht
  • ACC rechts inhalen
  • Instellingen stoelverwarming herinneren retention of driver’s
  • Snelheid airco zien bij auto modus
  • Dagrijverlichting uit na inschakelen van handrem (aussenlicht vorne)
  • Knipperlicht 4x knipperen (aussenlicht blinker)
  • Led ombouw achteruitrijverlichting:
  • Mistlamp achter ook gebruiken bij achteruitrijden:
  • DRL aan met achterverlichting (Aussen vorne)
  • Dagrijverlichting in menu uitzetbaar
  • Bochtverlichting bij hogere snelheid (80km/uur). Static afs light
  • Motorgeluid uit
  • Komfort closing by 1 press (sun roof and Windows)
  • Hillhold aanpassing
  • Coming home/leaving home met mistlamp
  • Tellerklok einde
  • Fahrschulmodus aktivieren
  • Coming Home inschakelmanier
  • Coming Home Funktion automatisch
  • Led ombouw mistlampen:
  • Enable third brake light when you open the trunk
  • Opening and closing window comfort
  • Front fog ook aan bij grootlicht
  • Knipperen licht mogelijk bij contact uit (STAAT NU OP FRONT FOG)

Cheers ;)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Agaam
Geen idee. Zag nergens dat dit mogelijk was op een Polo. Misschien moeten ik/we een topic aanmaken met alle beschikbare mods en steeds bijhouden.
Ik ben daar geen voorstander van. Dat stimuleert mensen om zonder achtergrondinformatie te gaan rommelen met hun auto's. De één heeft het snel door, maar er zijn er genoeg die met grote problemen blijven zitten.

VCDS voelt een stuk veiliger dan OBDELEVEN en ik raad dan ook verder iedereen af om OBDELEVEN te gebruiken om te coderen, gebruik het alleen voor foutcodes te lezen en doe de rest fijn met VCDS en zorg dat je goede backups heb, dan hoef je ook geen gekke vragen te stellen hier, zoals ik vaker heb gedaan.
Ik heb me inmiddels ook VCDS besteld voor een kleine 110 euro(wel in China, maar bij een goede partij icl updates enz, dus geen problemen mee).
Goed verhaal... Je adviseert om een immitatie kabel te bestellen. Als ik hier iets aan mag toevoegen. Doe dit nooit! :eek: Kies dan OBDeleven, maar gebruik geen longcoding / aanpassingen als je de gevolgen niet goed kent. Er zijn genoeg verhalen van immitatiekabels die een eigen leven leiden bij een aanpassing, en ongewild een aantal bits erbij veranderen.
 
Leuk die verhalen met OBDe. Ik zie ze hier regelmatig verschijnen na zelf wat gespeeld te hebben om dit dan te herstellen. De mensen die namelijk fouten maken gaan dit niet aan de grote klok hangen en daarom is daaromtrent weinig te vinden. Maar het is ieder voor zich natuurlijk en wil het met alle liefde en plezier weer herstellen :)
 
Wat je ook gebruikt, regel 1 is, maak back-ups van te voren, dan heb je al 80% van de ellende achteraf te pakken!


Helemaal eens. Vandaag leek wel knutseldag met coderen. Vandaag 3 mensen op afstand geholpen na zelf wat te coderen te hebben en daarmee problemen te hebben.

3 stuks polo van 6r Tm aw

Altijd leuk errors oplossen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!