Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SkyBuMp zei:als je alleen op de snelweg zou rijden zit je ongeveer op 3.2L
Rinkel zei:... afgelopen dagen met de BM op vakantie geweest naar Oostenrijk, weliswaar met CC uiteraard want ik ga niet 8 uur me poot stijf houden
Heenweg: 860 km, veel 150 km/h gereden en gemiddeld 5,5L/100 km
Terugweg: 760 km, veel 140 km/h gereden en gemiddeld 4,7L/100 km
Vind ik best nette verbruikswaarden, wetende dat er toch langere stukken 130+ km/h is gereden.
Zo bijzonder zijn de omstandigheden helemaal niet, gewoon de hedendaagse omstandigheden! Wel bij heb ik mijn zomerbandjes opgepompt tot 3bar, dat is de enige aanpassing die ik gedaan heb.Rinkel zei:Ok, dan kan ik me dat verbruik voorstellen.
Dan rij je wel op zomerbanden? En uitgaande van weinig wind en dus goede weersomstandigheden?![]()
SkyBuMp zei:Het verbruik van de Polo BM kan nog best een stukje beter volgens mij!
Het is inderdaad zo dat vanaf die kilometerstand de motor minder gaat verbruiken. Tijdens de inrijperiode gebruikt de motor een rijker mengsel.PoloJan zei:Nu het warmer wordt heb ik het idee dat de polo ook zuiniger wordt.
Of zou dit komen omdat de auto meer kilometers heeft gelopen? (ca. 4000km op de teller.)
Schaatsers schaatsen op een zgn 'hoge baan' als gevolg van minder luchtweerstand anders ook sneller dan op een lage baan als bijvoorbeeld Heereveen waar de luchtdruk hoger is :geek:PoloDave zei:dat verschil is zo minimaal dat merk je echt nietdan zou je bij mist niet meer vooruit komen door de weerstand
![]()
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.