verbruik na 21000 km

Bluemotion verbruik

Hoe zit het met het vebruik van de Bluemotion rijders hier?

Ikzelf heb de Bluemotion nu ca 2200 Km.
nu 3 keer getankt en iedere keer ca 40 liter getankt.
Vebruik:
1e tank : 1:17,67
2e tank : 1:17,69
3e tank : 1:17,70

Het wordt iedere keer wel iets zuiniger maar ik vind het tot nu toe tegenvallen.

Ook het feit dat ik ca. 700Km op een tank rijd.
En volgens mij was toen de reclame dat je toch 1400Km op de tank kan doen.

Hoe is jullie vebruik?
En wordt hij zuiniger na meer kilometers?
 
Re: Bluemotion verbruik

Wat kan schelen (veel) is montage van winterbanden of andere bredere banden dan waar hij af fabriek op is geleverd, te lage banden spanning is ook slecht voor het verbruik. Veel stadsverkeer en of andere energieslurpende zaken als grote audio versterkers, airco aan, stoelverwarming aan. Anders blijft het een vreemd verhaal, ik haal 650km(+/- 40L) op een tank met mijn 9N3 1.6 benzine met 105pk.
 
Re: Bluemotion verbruik

Ikzelf heb Hancook Icebear winterbanden eronder.
Deze zijn bij de 2de tank eronder gekomen.
Ik rij de helft van de kilometers snelweg en de rest polder en stadsverkeer.
Ook rij ik veel op cruise control en niet harder dan 120.

Collega heeft nog de standaard banden eronder en rijdt rond het zelfde verbruik.
Hij rijdt dan wel voornamelijk provinciale wegen.

Volgens de dealert moet er toch een 1:25 gehaald kunnen worden.
 
Re: Bluemotion verbruik

Hier same shit hoor, rij exact hetzelfde als jij qua verbruik! Ik rij ook op me winterslofjes! Al wordt as tankje iets beter, rond de 800km denk ik Stick Out Tongue Rij gemiddeld snelweg/binnenwegen/lange afstanden/korte afstanden. Rijgedrag is ietwat sportief aangelegd. :cool: :lol:
 
Re: Bluemotion verbruik

de truuk van besparen zit het hem in het rechterpootje...als je elke keer op de snelweg gaat knallen dan kom je waarschijnlijk niet veel verder dan 700km
ook merk ik dat cruisecontrol soms te veel gas geeft dan nodig is...vooral bij uphill als je een stukje hebt dat naar omhoog gaat is het niet altijd nodig om volledig gas te geven...je laat het lekker uitrollen en geeft pas extra gas (geleidelijk) op een vlak gedeelte...heb je veel minder power nodig om weer op dat zelfde snelheid te komen
80-90 rijden + 2000-en MAX 2500 toeren is een must! om die 1000km per tank te halen...
net de 350 km gereden en tank staat nog op 75% dus ik ben benieuwd of ik het ga rijden (misschien net...) vandaag zat ik in die klote file op de A2 dus het verbruik steeg weer :evil:
 
Ik kom na 21000 km ook niet verder dan de 1 : 22. Dus ver onder de beloofde 1 : 30. Tuurlijk altijd nog goedkoper dan 14 km per liter bij een benzinemotor. En dan het belastingvoordeel nog bij een BM. Toch bij het eerstvolgende bezoek aan de dealer een vraag stellen over het niet gehaalde verbruik. Zeg nou zelf, constant 90 rijden is ook niet comfortabel om de zuinigheidstest te halen. Ben benieuwd naar het antwoord. Nou hoor ik dat chippen de oplossing kan zijn. Misschien dat PON een bijdrage kan leveren om het beloofde waar te maken? (flinke korting op chippen)
 
Er zal vanuit PON niets gedaan worden op gebied van korting op chippen hoor. Dus die gedachte mag je laten gaan. Ik las laatst een test waarin meerdere auto's getest werden op verbruik in vergelijking tot het verbruik dat de dealer op gaf. En er was maar één auto die aan zijn volwachting voldeed echter was het niet de BM hoor ;). Je moet er volgens mij ook vanuit gaan dat die 1 op 30 behaald kan worden in de meest gunstige situatie als wind stil of wind mee. Alle tijd rechts rijden op de snelweg. 120 km per uur zal daar waarschijnlijk ook niet bij behoren en wat te de denken van het gewicht dat de auto mee moet slepen (passagiers e.d. ). Kortom als een dealer 1 op 30 zegt moet jij al weten dat dit in de meeste gevallen niet haalbaar is.
 
Je heb geen kans bij PON.

Alle waardes in boekjes zijn geschatte waardes en zoals hierboven vermeld in de ideale situatie, waarbij er geen wind, superasfalt, perfect bandenspanning, super lichte chauffeur, de auto maximaal leeg, airco uit enz, enz, enz. Je zult dus moeten blijven dromen van je 1 op 30.

ik kom met mijn bm niet verder dan 1 op 21 terwijl de boekjes 1 op 26,5 voorschrijven. Ik heb nog nooit een auto gezien die in Nederland het verbruik haalt wat de boekjes aangeven
 
AthoS zei:
Ik heb nog nooit een auto gezien die in Nederland het verbruik haalt wat de boekjes aangeven

Ik wel Stick Out Tongue mijn polo is serieus zuinig.. ik haal in de zomer met heel veel snelweg kilometers de 1:18!! gister nog even een keer gekeken als ik normaal rijdt op een stuk B weg en stadsverkeer haal ik de 5,6L/100km (1:18,5) volgens de verbruiksmeter van de auto op een afstand van 20km!

alleen ik heb dan geen diesel natuurlijk Stick Out Tongue gewoon een slome 1.4 16v Big Grin
 
Mijn polo doet ook wat er in het boekje staat: 1:22 op de standaard maat banden. En dat voor een diesel die 235.000km gedraait heeft en niet een blue-motion is... Moet er overigens wel een stevige voetnoot bij zetten: Alles boven de 100km/h gaat het verbruik hard omhoog. Als ik 120km/h rijd doet ie 1:18~1:19 afhankelijk van weer/wegdek. Als ik constant 80 rijd op de cruisecontrol haal ik afhankelijk van het weer iets tussen de 1:25 en 1:30.

Op de zomerbandjes (20mm breder) mag daar nog wat meer vanaf en kom ik op snelweg verbruik 1:17~1:18.
 
Het verbruik van de Polo BM kan nog best een stukje beter volgens mij!

Gisteravond weer een ritje gemaakt met de Polo Bluemotion. Ik rijd zondag's de zelfde route, stuk in de stad, daarna snelweg (den haag -> rotterdam), weer een flink stukje binnen de stad en weer terug over de snelweg (rotterdam -> den haag). Als ik in de Polo rijd is het een sport geworden zo zuinig mogelijk te rijden! Het stoorde me al een tijd dat ik niet in de buurt kwam van de fabrieksopgave...]-0. Na wat google en youtube werk kwam ik leuke documentatie tegen van cleanmpg.com, wat die vent voor verbruikcijfers neerzet is echt belachelijk.

Nou heb ik die zondag's route gebruikt om te testen en hier het resultaat:
- Voorheen deed ik zsm de cruisecontrol aan, met de gedachte dat zo het minste brandstof verbruikt wordt. Het resultaat wat ik op deze manier behaalde was 4,6L op 100KM volgens de boordcomputer.

- Gisteren dus op de cleanmpg methode gereden en toen was het gemiddelde verbruik bij thuis komst opeens 3.7L op 100KM. Een mooi 1 op 27,0 volgens de boordcomputer.


De fabrieksopgave is bij gecombineerde routes 3,4L op 100KM. De boordcomputer is ook vrij nauwkeurig moet ik zeggen want bij het aftanken van de Polo kwam er een gemiddeld verbruik van 1 op 27,1 uit :-b.

Ik vermoed dat het nog wel een stukje zuiniger kan want ik begon de methode pas op de terugweg goed door te krijgen. De snelheid op de snelweg was gewoon 100KM per uur zoals maximaal toegestaan op dat stuk. Op de snelweg was ik niet de trage slak maar in de stad trok ik wel rustig op... (eitje onder t pedaal).

Voorlopig blijf ik het uitproberen... bevalt me wel dit verbruik :geek:

eco.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!