verbruik na 21000 km

PoloDave zei:
van warme lucht heb je wel minder vermogen met kans op hoger verbruik ;)
Klopt, hoopte dat niemand dat op zou merken haha :mrgreen: . Maar goed, de verschillen zullen inderdaad waarschijnlijk minimaal zijn, zeker als je dus ook meetelt dat een motor efficienter loopt als koude lucht wordt toegevoerd (overigens om dezelfde reden dat koude lucht meer zuurstof kan bevatten).
 
Ik zit nu met mijn BM 6R op een verbruik van 1:24,5 gereden 15.600 KM
Heb het volgende ondekt het rechter voetje iets oplichten helpt zeker.
Rijden op de snelweg, Trap je gaspedaal in tot dat je op 120km zit
laat je rechter voet een paar mm omhoog komen je gaat dan je gaspendaal ontlasten
Kijk dan maar eens op je verbruikers meter je zult zien dan het verbruik minder is.

Rijden op Cruise Control geeft een hoger gebruik bij mij
 
Heb sinds 2 dagen andere velgen op mijn bm.
Heb 18.000 km met orginele wielen gereden, brandstof verbruik lag op de snelweg ongeveer rond de 1:20
Nu met 16" all weather banden van vredestrein heb ik een verbruik van 1:15!
Heb op al mijn vorige autos ook ander wielen gehad, nooit extreme maten, maar verbruik heeft eigelijk nooit wat uitgemaakt.

Morgen vredestrein maar eens bellen..
 
Bij mij is det merk diesel die het merkbaarstde verbruikscijfers veranderd.
Met de 205-40-17 is het verbruik 1op 20(gemiddeld),met de orginele maat met winterbanden is het verbruik 1 op 23(gemiddeld).
Bij de zomerbanden dus wel wat teller afwijking.
Zuinigst is de auto met normale shell diesel.
Pak ik de ultimate van de makro schiet het verbruik omhoog en rijd de auto veel rumoeriger.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!