Velgen voor de Polo/Polo GTI (AW)

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Ondanks dat het nog een goede 5 maanden gaat duren voordat de GTI er is ben ik al druk aan het rondkijken voor een setje 18 inch.

Nu heeft de GTI als optie de 7.5*18 ET 51 met 215-40 banden.

De velgen die ik tot op heden heb gezien zijn 8J of 8.5J * 18 met een ET waarde variërend van ET38 tot ET 45, soms ET 50.

Nu vraag ik me af wat nu wel en wat totaal niet gaat passen kwa maat. Had een leuk setje gezien in de UK en die knul daar kon niet met zekerheid zeggen of een 8J of 8.5J zou gaan passen op de nieuwe GTI.

Dus mocht er iemand al wat meer weten dan hoor ik dat natuurlijk graag.

wpogdep9.jpg


(niet de velg)
 
ET51 is vrij ver naar binnen staand, als je een halve inch breder gaat en dan ook een halve inch hogere ET neemt kom je op dezelfde ruimte tussen velg - wielkast/vering binnen uit, enige is dat je wiellagers iets meer belast worden..
Hoi Johan,

Ben een beetje gaan stoeien met die site en kom op 8,5*18 et 45 , den heb je wel 18,7 mm dat de velg meer naar buiten staat.
Anders kom je uit op een 7,5*18 ET46 velg uit, deze staat 5 mm meer naar buiten dan de standaard 7,5*18 et 51 Brescia velg.
 
Heel Snowdude, de velgenfreak. ;) Zit jij niet ook op het Audiforum? We hebben wel vaker in het verleden foto's gepost (@mausie). We hebben de Polo nu erbij en ik moet zeggen een hele fijne auto. Met 190 op de Autobahn loopt hij net zo fijn als 120 km/h. Dat voor een 3 cilindertje. Dus een GTI gaat echt wel van zijn plek. Ook nog heel erg comfortabel met de 18". Had ik nooit verwacht. Die velg heb ik onder mijn S3.
 
Volkswagen  Polo 6s - Highline  1.0 - 115 PK - DSG7 
18 inch zeker mooi onder een gti en rijdt perfect inderdaad
 

Bijlagen

  • E49CB128-4ED7-4DE5-922A-6C0068A6FCB4.jpeg
    E49CB128-4ED7-4DE5-922A-6C0068A6FCB4.jpeg
    126.6 KB · Weergaven: 109
Heel Snowdude, de velgenfreak. ;) Zit jij niet ook op het Audiforum? We hebben wel vaker in het verleden foto's gepost (@mausie). We hebben de Polo nu erbij en ik moet zeggen een hele fijne auto. Met 190 op de Autobahn loopt hij net zo fijn als 120 km/h. Dat voor een 3 cilindertje. Dus een GTI gaat echt wel van zijn plek. Ook nog heel erg comfortabel met de 18". Had ik nooit verwacht. Die velg heb ik onder mijn S3.


He mister Mausie, ik dacht al. Zat van de week al te kijken en kwam je naam tegen.
Klopt ik zit ook nog opt Audi forum met de A3 cabrio. Maar kom er niet zo vaak meer hoor.

Ja ja, nog steeds een velgentik :mrgreen: van sommige dingen kom je gewoon niet af joh! Stick Out Tongue
Zal eens even kijken opt forum naar je A3.

Dus de Polo bevalt prima? Das mooi, ging eerst voor een 1.0 TSI 115 pk, na een proefrit met de GTI toch maar overstag gegaan voor de GTI. Tis nu aftellen...zijn hele lange warme dagen momenteel.
 
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik 215-40 helemaal niet zo verkeerd vind staan. Is niet echt ernstig getrokken.
Ikzelf rij met 185-35 op 8j.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Vorige week wat info opgevraagd bij onze duitse buren wat velgen betreft voor de Polo (AW).
Er is nog niet veel te krijgen voor de nieuwe Polo wat TUV goed gekeurd is.
Hopelijk komt dat nog wel.



Guten Tag,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Das können wir mit Sicherheit leider nicht sagen, da es von den jeweiligen Felgen Herstellern abhängig ist.
Die Felgenhersteller lassen Ihre Produkte vom TÜV testen, damit ein Gutachten erstellt werden kann.
Das muss aber natürlich nach und nach mit den neuen Fahrzeugen eingepflegt werden, was für die Hersteller auch Kosten enthält, deswegen haben manche Fahrzeuge höhere Priorität als andere.
Sobald neue Felgen mit Gutachten für Ihr Fahrzeug zur Verfügung stehen, werden diese auch bei unserer Webseite angezeigt.

Für weitere Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Freundliche Grüße

Claudio Veroli
(Internationaler Kundenbetreuer)

upload_2018-7-30_21-15-16.png
 
En een grote velgenboer hier in NL hebben die niet gewoon iets leuks?

Naafgat is natuurlijk aan te passen, en indien nodig de et waarde ook

Heb tot nu toe twee velgen gevonden die zouden moeten passen zonder problemen. Heb zelfs in de UK bij twee grote velgen boeren de vraag gesteld of er al wat is voor de GTI maar zij gaven aan ook niet niets te hebben waar ze met zekerheid van konden zeggen dat dat gaat passen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!