VCDS (VAG-COM) Polo 6r codering

Service Interval Reset...

VCDS openen en dan staat ie meteen in het begin scherm wel ;)
rechts boven

mainscreen01.png
 
ik heb vandaag mijn vcds aangesloten om eens een poging te doen aan mijn MF stuur om dat werkende te krijgen, maar tevergeefs

hoe ging ik te werk,
[select]
[09 Centr Elec]
[Coding 07]
[Long coding helper]

Byte9, bit 3 ‘Multi function steering wheel installed’

Long coding helper wegklikken en nieuwe codering toepassen via de knop [Do it!]

er gebeurde helaas niets, ik heb ook in byte 9 eens iets veranderd namelijk 38 maar werkte evenzeer niet standaard is het 20-28 bij al dan niet aanvinking

zie hier de code die ik heb in mijn poloByte 0 binair 00100100


24B029BF08A10000002800B17C2B0DD01F40670F60051041200000000000
Byte9 binair 00101000
bit3 multi F steer wheel aangevinkt


iemand nog sugesties ?

dit kwam ik ook tegen op het net , deze code maar ik durf dit niet heel te veranderen mss dat alles dan fout loopt als men dit doet ,

25 B0 2B BF 08 E1 24 00 93 38 00 00 7C 2B 0F D0 00 80 41 0F 60 84 00 00 20 00 00 00 00 00
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
ik veronderstel als ik dit aan vink en uitvoer dat dan toch alles moet werken en oplichten, ook bij restarten leverder het niks op, ik heb duidelijk aan vw gezegd me de kabel te leggen naar de stuurdoos en het stuur, nu ja hebben ze het al dan niet gedaan en aangesloten , joost mag het weten , ik zou niet weten hoe ik dit kan nazien, :-/
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Ik heb een MFS erin zitten, en dit is mijn long coding. Wellicht dat je er iets aan hebt?
24B02BBF08A10000002809B03C2B0CD0CF80610F7E860041A00000000000

in jouw code zijn er veel dingen anders zie ik al, heb jij een rond stur met mf of met afgekante onderkant
kan ik deze zo maar veranderen zonder enige problemen te verkrijgen, best zeker mijn code wat er nu in zit behouden in een kladblokje zeker
24B02BBF08A10000002809B03C2B0CD0CF80610F7E860041A0 0000000000
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
code ingevoerd werkte ook niet,

needle sweep werkte ook niet gezien ik die tweede balk niet kreeg

coming home had ik geprogrameerd ,
als ik dan faar effe induwde en uitstapte en afsloot bleven deze even branden en dan doofden ze uit, :)
voor de rest zou ik niet weten wat ik nog kan programmeren, en hoe ik zelf dat met het stuur kan oplossen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorige week een polo 6R tdi met dsg en hier wil ik graag, indien mogelijk, nog een paar dingen aan laten aanpassen. Hieronder heb ik al een lijstje gevonden met interessante dingen. Ik heb medeforumlid Bas al een bericht gestuurd maar deze heeft tot op heden nog niet gereageerd. Zijn er nog andere mensen in de omgeving Venlo die me hier mee zouden kunnen/willen helpen als ik van Bas niets meer zou horen? Het heeft overigens geen haast. Alvast bedankt!

Groeten

Hallo,

VCDS ( Ross tech, laatste versie 10.6.4 ) En men praat dan over Vag-Com. Is inderdaad geschikt voor o.a. De Polo 6R. De dealer werkt naar mijn weten met een VAS diagnose. Let op met een Vag-Com kun je meer dan de dealer, en sneller.

Ik heb in mijn Polo 6R een hele waslijst gedaan/aangepast. Ik heb een Bluemotion met RCD310 ( RGZ ) , comfortline ( voor wat het waard is ) en executive ( hierin zit o.a. de media box in het dashboard kastje UF6 ), Climatronic ( PH2 )

Kleine opsomming:

Statische bochtrijverlichting AAN
Bochtrijverlichting op richting aanwijzer AAN
Auto Lock AAN, Auto Unlock AAN
Gordel piep aangepast ( interfal en toon ) maar kan ook uit.....
Mistlamp uitschakeling bij Grootlicht AAN
Spiegelverwarming auto AAN bij inschakelen van de achterruitverwarmin'g
Claxon open en sluit signaal AAN ( maar snel weer uit, klinkt niet zoals in de BORA )
Snelheids afhankelijke ruitenwisser instelling AAN ( geweldig en ook zonder regensensor! )
FIS in Nederlands gezet
Tear wiping
Stagging ( verhaal klopt, kan alleen in de tellerunit van de GTI en de skoda Fabia )
Zemex Bluetooth adapter gemonteerd en geactiveerd ( carkit only! opnemen en ophangen, maar werkt top )

Wat moet ik nog checken: Licht aan bij 140 km/h, kan ik wel coderen maar heb ik niet gechecked of het daadwerkelijk werkt....

In Vag-Com zie je inderdaad voorbeelden hoe je e.e.a kan programmeren, maar pas wel op in de lange coderingen, maak geen fouten en onthoud de oude waardes! Vooral als je meerdere dingen tegelijk wilt wijzigen!

De meeste instellingen doe je in de ( Central Electrics 09 - Intruments 17 - Radio 56 - Telephone 77 en de Can Gateway 19 )

;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!