VAGCOM kabels, verkoop links!

Gisteren is ook mijn kabel binnen gekomen. Ook hier heb ik een password nodig voor de installatie, maar deze heb ik uiteindelijk gevonden op internet (google is your friend).
password: xxxROSSTECH
Hierna wil windows defender RT-USB.DLL verwijden, echter deze heb je nodig dus moet de defender even uit.
Verder hoef je geen datum/tijd aan te passen, dit gaat automatisch. Wel even internet uit zetten (hier krijg je ook een waarschuwing over).

Ik werk op windows 8 x64, en hierop kan ik met de auto communiceren. Succes allemaal hiermee!

(mods: ik weet niet of ik het wachtwoord zo mag plaatsen, maar anders is het te vinden op: 2013 VCDS VAG COM 12.12 HEX USB Interface on Sale - US$21.00)
 
Bij mij draait hij juist niet met de geinstalleerde rt-usb.dll file maar moet ik die gebruiken die geinstalleerd wordt vanuit de officiële versie van de rosstech site. Zou je misschien jou dll file willen delen?
Waarschijnlijk is dit het bestand dat "gehacked" is om ook met kloon-kabels te werken. Heb het vermoeden dat de originele dus niet met een kloon-kabel gaat werken.
Ben nu bezig een virtuele PC op te zetten, dit om zonder Anti-virus of andere beveiligingen toch veilig VCDS te kunnen draaien.
 
Mijne net binnen gekregen (12.12), moest er 1,5 week op wachten.
Kan de polo pas echter vrijdag ophalen.

Helaas, krijg de kabel niet aan het werk.Bij USB geeft hij een Oke aan maar hij kan de interface niet vinden.
Al meerdere sites bezocht maar kan er niet wijzer uit worden.

Iemand enig idee?

(of kan de bijgeleverde software ook hacked zijn? Geen CD drive dus heb de software van de ross tech site gepakt)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Dank voor de tips!
@ jongpieter; de kabel is (als het goed is) 12.12. Die heb ik dan ook van de Ross Tech site gedownload. @ Dinsterzz; Dit kan ik nog eens proberen.

Zojuist heb ik alle lampen vervangen (xenon, stads, mist, kenteken en interieur verlichting) en toevallig had hij ook een vag com :).
Enkele dingen ingesteld welke direct werkte.

- Bij 15km/u deuren op slot
- Zijspiegel verwarming aan wanneer achteruit verwarming wordt aangezet.
- Claxon bij locken en unlocken (geluid is écht perfect!)
- Comfort knipperlicht (van drie naar vier)
- Met regen dat de ramen dicht gaan (nog niet getest^^)
- Volgens mij nog een, maar die kan ik al niet meer herinneren^^
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Hey Famous,

hoe heb je die instellingen precies aangepast? Is dit moeilijk via de VCDS software?
Even schetsen, mijn schoonvader die kan goed aan wagens werken maar met het feit dat alles met de computer wordt kan hij er steeds minder aan minder aan werken. Zo startte mijn zoektocht naar software om foutcodes uit te lezen en op te lossen...
Het is zo dat mijn schoonzus een Polo heeft (vorige model), schoonvader en mezelf hebben een GOLF 4.
Ik heb het forum hier wat doorlezen en ik snap nog niet goed het verschil tussen de verschillende VAG kabels, HEX, CAN,...en wat is het nog allemaal :).
De logische redenatie zou zijn om de laatste nieuwe kabel te kopen die compatible is met VCDS 12.12, want dan kan je naar het schijnt alle modellen tot en met 2013 uitlezen? De golf van mijn schoonvader is van 1999, die van mij is van 2001. Zal dat ook lukken?

Ik heb ook van alles gelezen over leveranciers, de ene al duurder dan de andere, en de ene werkt en de andere niet?
Dit is een kabel die ik vond:
Vagcom 12.12.0 Vag com 12.12.0 VCDS 12.12.0 HEX USB Interface for VW/Audi Latest Software
maar deze is wel duurder in vergelijking met andere die ik hier tegenkwam op het forum, zij geven er de software er ook bij, of doet iedereen dat?
Mocht versie 12.12 nu niet werken, kan je dan ook een oudere versie proberen met die kabel?

kan er mij soms iemand handje helpen met te vertellen wat ik nu precies zal kopen?

dank je!
ruben
 
Dankzij Famous en striker de kabel werkend, althans, volgens mij werkt ie.

Krijg soms wel bij een optie selecteren een foutmelding, vervolgens probeer ik het nog eens doet ie het wel.
Nog geen aanpassingen gemaakt. Needle sweep (indicator_celebration) geeft een melding error channel not available. Hieruit maak ik op dat het niet ondersteund wordt, volgens mij werd dit al gemeld ergens.

Is er een lijst met veelgebruikte opties en waar ze te vinden zijn in vcds ?
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!