Johan
Beheerder
bij ons op het werk komt het nooit voor dat het een software probleem is bij de foutcode p0420, wij checken dan altijd het signaal wat er van de 2e lambdasensor vandaan komt, is deze na de opwarmtijd nogsteeds vlak (0) dan is je sensor stuk, is het signaal hetzelfde als je signaal van de sensor VOOR de kat. is je katalysator mogelijk stuk of 'regelt' je computer niets af, als hij tegenovergesteld is aan het signaal voor de kat dan zijn ze beide goed en zou het eventueel een software probleem kunnen zijn of natuurlijk je 1e lambdasensor..
ik hoop dat deze uitleg iets duidelijk maakt, maar gok dat je er zelf vrij weinig mee kunt..
je 2e foutcode heeft voor zover ik zo kan zien niets met je probleem te maken, maar iets in de richting van je cruisecontrol.
even een quote van een andere website:
ik hoop dat deze uitleg iets duidelijk maakt, maar gok dat je er zelf vrij weinig mee kunt..
je 2e foutcode heeft voor zover ik zo kan zien niets met je probleem te maken, maar iets in de richting van je cruisecontrol.
even een quote van een andere website:
foutcode: 18104 P1696
nl Aansturing Databus onjuist signaal van electronica stuurkolom regelmodule
Mogelijke oorzaken:
Bedrading / aansluitingen
Regelmodule Stuurcontrole heeft foutcode opgeslagen
Regelmodule Stuurcontrole niet juist gecodeerd
Regelmodule Stuurcontrole Stalk/Lever defect
Mogelijke oplossingen:
Bedrading / aansluitingen
Check Regelmodule Stuurcontrole op foutcode
Check/vervang Regelmodule Stuurcontrole Stalk/Lever
Extra info:
Vraag klant of er meer problemen zijn (de Cruise Controle werkt af en toe niet)
Indien aangetroffen in een VW Golf-4 (1K) (of identiek):
Check/vervang Cruise Control handel (zie TPI 2010405).
Voer een Software optimalisatie uit op de Regelmodule Stuurcontrole (zie TPI 2017317)
Indien aangetroffen in een Audi A6 (1K), check de Motorregelmodule op Software Updates (zie TPI 2015237)