Uitlaatgaswaarschuwingslampje/Lamdasonde

bij ons op het werk komt het nooit voor dat het een software probleem is bij de foutcode p0420, wij checken dan altijd het signaal wat er van de 2e lambdasensor vandaan komt, is deze na de opwarmtijd nogsteeds vlak (0) dan is je sensor stuk, is het signaal hetzelfde als je signaal van de sensor VOOR de kat. is je katalysator mogelijk stuk of 'regelt' je computer niets af, als hij tegenovergesteld is aan het signaal voor de kat dan zijn ze beide goed en zou het eventueel een software probleem kunnen zijn of natuurlijk je 1e lambdasensor..

ik hoop dat deze uitleg iets duidelijk maakt, maar gok dat je er zelf vrij weinig mee kunt..

je 2e foutcode heeft voor zover ik zo kan zien niets met je probleem te maken, maar iets in de richting van je cruisecontrol.

even een quote van een andere website:

foutcode: 18104 P1696
nl Aansturing Databus onjuist signaal van electronica stuurkolom regelmodule


Mogelijke oorzaken:
Bedrading / aansluitingen
Regelmodule Stuurcontrole heeft foutcode opgeslagen
Regelmodule Stuurcontrole niet juist gecodeerd
Regelmodule Stuurcontrole Stalk/Lever defect

Mogelijke oplossingen:
Bedrading / aansluitingen
Check Regelmodule Stuurcontrole op foutcode
Check/vervang Regelmodule Stuurcontrole Stalk/Lever

Extra info:
Vraag klant of er meer problemen zijn (de Cruise Controle werkt af en toe niet)
Indien aangetroffen in een VW Golf-4 (1K) (of identiek):
Check/vervang Cruise Control handel (zie TPI 2010405).
Voer een Software optimalisatie uit op de Regelmodule Stuurcontrole (zie TPI 2017317)
Indien aangetroffen in een Audi A6 (1K), check de Motorregelmodule op Software Updates (zie TPI 2015237)
 
Johan,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik las op diverse fora dat een systeem update het probleem hoogstwaarschijnlijk niet zal verhelpen inderdaad.
Kan ik de lamda's apart van elkaar middels VAGcom testen of werkt dat anders?
Kan het zijn dat het probleem is verbonden met het "cruise control probleem"?

Bedankt
 
ff een vraag,

Gaat het motormanagementlampje na verloop van tijd (lees +/- anderhalve maand) vanzelf uit?? Dus reset de computer automatisch het geheugen?
Hij is namelijk gister terug gekomen van de grote beurt en toen ik hem net startte was het lampje uit. (Toen hij terug kwam brandde hij nog wel).
 
Het lampje gaat uit, als alle waardes weer kloppen en de auto een tijd van contact af is geweest ;)

Behalve het oliepeil lampje, daarvoor moet het olieniveau kloppen en de motorkap een keer open zijn geweest ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!