Uitlaatgaswaarschuwingslampje/Lamdasonde

ja dat is ook gebeurt even aan de laptop aansluiten en dan scannen naar fouten kwam hij de lambasonde tegen en dat het vervangen moet worden. is dat de sensor die op de uitlaat zit wel duure grap 150 euro bij de auto onderdelen shop kan iemand een foto sturen waar ik de lambasonde vind volgens de meneer de eerste na de motor.
 
suvtje zei:
ja dat is ook gebeurt even aan de laptop aansluiten en dan scannen naar fouten kwam hij de lambasonde tegen en dat het vervangen moet worden. is dat de sensor die op de uitlaat zit wel duure grap 150 euro bij de auto onderdelen shop kan iemand een foto sturen waar ik de lambasonde vind volgens de meneer de eerste na de motor.

Inderdaad, VAG com gaf bij mij ook de 1e lambdasonde aan. Je hebt twee lambdasondes, voor en achter de kat. De 2e lamdasonde achter de kat is die bij de uitlaat (neem ik aan).
De 1e zit bij het spruitstuk?

Mijne is tot op heden nog niet vervangen door slechte service van de garage. Die geeft trouwens ook nog eens aan dat een universele lamdasonde niet mogelijk is? Klopt dat wel?
 
Universele lambdasonde geeft vaak een storing omdat de weerstand anders is, krijg je de melding onplausibel signaal, met andere woorden ligt buiten de rand waardes die bij het kenveld horen.

Originle pakken dan geen gezeur met draden die je moet knippen en plakken en allerhande storingen is mijn ervaring.
 
Sweetexxx zei:
En jawel, hij is vandaag weer teruggekomen.
Morgen maar weer naar de garage. :evil:
Dat probleem had ik ook met mijn vorige auto. Het bleek te gaan om de gehele katalysator en bij de 1.2? Is Katalysator+Spruitstuk(of iets anders?) één geheel. Om het te laten vervangen, was ik iets van 400-500+- euro kwijt.

Dus toen had ik hem ingeruild bij de VW dealer, met me mondje gesloten over de foutmelding :roll: :lol:
 
Gister weer ff langs geweest bij de garage. Bleek dat de lambdasonde niet goed functioneerde (doorgemeten). Gelukkig gaf de VW dealer garantie bij deze garage (doen ze vaker zaken mee).

Nu weer een nieuw exemplaar erin (die het doet na doormeten) en weer hopen!

:shock:
 
Het probleem bestaat nog steeds!!
Zit dus al een nieuwe lambdasensor in maar heeft niet geholpen!
Bij een stationaire warme motor schommelt het toerental.
De verwarming geeft ook niet constant warme lucht maar af en toe koud!
4gas meter liet niks bijzonders zien, de waardes waren goed.
Gasklephuis zag er schoon uit.
Zou volgens de monteur aan de bedrading of ECU kunnen liggen.
Zekeringen zijn doorgemeten.

Misschien vonkoverslag van één van de bougies?

HEEEELLPPPP
 
Maik zei:
Schommelt ie alleen of brand het lampje ook weer? Heb je ook al naar het geen gekeken wat bas zei? Ik heb ook heel lang een schommelt toerental kort na het starten gehad. Dit is bij mij overgegaan nadat ik de koelvloeistofsensor heb vervangen. Maar er kunnen vast meerdere problemen zijn.

Hey wat zei bas dan?
Nou nu is het lampje uit omdat hij is gereset de laatste keer dat ik langs de garage ben geweest (afgelopen woensdag). Maar hij komt toch weer terug denk ik! Toerental schommelt sowieso, als hij warm is ook.
Kan ik de koelvloeistofsensor testen? Origineel of universeel? En weet jij ook toevallig wat het ongeveer gaat kosten?

Bedankt man!
 
Ik heb m niet getest, had exact dezelfde problemen als jij. Alles vervangen, uiteindelijk bleek de koelvloeistof temp sensor over. Die kost 35 euries. Vervangen en nu al 3 maanden geen problemen meer gehad :)
 
Zojuist vervangen! Was inderdaad een klusje van niks. En kosten 35 euro.
Maar heeft het geholpen?
Toerental schommelt nog een heel klein beetje maar zeker minder! Storing is gereset .. afwachten of hij nog terugkomt haha.

Groetjes
 
Mijn probleem bestaat nog steeds!

Kan iemand hier wat meer over vertellen aub?

De foutcode is 16804 / p0420
en 18104 / p1696

Volgens gerritspeek.nl :
"Polo 1.2 2002. Er zijn meerdere berichten van de fabrikant die allemaal spreken over software gerelateerd problemen. Ook al wordt bovenstaande problemen niet specifiek daarin genoemd, sommigen hebben het toch over de zuurstof sensor. Het lijkt dus logisch om te beginnen met het updaten van de software om te zien of dat het probleem oplost."

Bij het testen van de lamda zie ik dat hij niet goed regelt, de lambdawaarde fluctueert niet.
Laatste suggestie van de garage: vervang de kat.

Bij voorbaat dank,
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!