Trendline/Comfortline H4/H7 koplampunits

Na een zoektocht op het wereld wijde web, uiteindelijk voor € 31,99 geslaagd bij Conrad Electronics.

Ook bij verschillende automaterialen winkels geweest maar deze bieden vrijwel direct de Philips Extreme power aan. Maar na het lezen van verschillende tests en het zien van diverse filmpjes op youtube, overtuigd van OSRAM. En het rare is dat ze dan zo moeilijk te krijgen zijn BEHALVE bij Conrad dan EN nog een supersnelle levering ook! 2 DAGEN!!!

Eind van de dag ga ik ze inbouwen in mijn bluemotion. Ik zal VOOR / NA foto's maken. En als ik niet te geïrriteerd ben wat foto's maken tijdens de installatie. (heb namelijk begrepen dat het bij de linkerkoplamp nogal een uitdaging gaat worden i.v.m. ruimte gebrek ;)

Greetz Barry
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Ik persoonlijk vind de lichtopbrengst om te janken, en dat ligt niet aan mijn ogen ;)

De bundel alleen al, onlogische vlek op de weg, geen duidelijk zicht ver vooruit enz enz

Zal snel posten :eek:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

cornesagt zei:
wat voor lamp zit er in de bm dan?? een h7 of h4??

ligt eraan toch of je een trendline of een comfortline hebt??
Ik meen dat de Trendline als enige H4 lampen heeft, en de comfortline en Highline H7 lampen.

Heb bij mijn BM nog niet gekeken...

Licht is echter wel om te huilen :cry:
Wacht nog op een mooie Xenon oplossing.
Koplampsproeiers heb ik in ieder geval al wel ! Big Grin
 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Barry, moet je de nieuwe koek nog bakken of hoe zit dat? Ben benieuwd naar je ervaringen!

Heb vanavond ervaring hoe goe dhet lichtbeeld van de BM is, afgrijseloos! :shock: Wil er snel wat aan doen! :lol:
 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Goeiedag! HIER IS IE DAN EINDELIJK, de koplamp WALKTHROUGH :)

Ik heb een witte 5-deurs bluemotion trendline met comfortline opwaardering.

Het vervangen van de koplampen kan dus alleen maar door de gehele koplamp units eruit te halen :? .
Op zich staat dit redelijk duidelijk aangegeven in het instructie boekje van de auto maar ik heb er foto's van gemaakt voor diegene die het wel handig lijkt.
Het is per koplamp 2x Torx bout die je los moet schroeven en vervolgens aan de achterzijde de stekker van de unit loshalen. Bij de linkerkoplamp kan het handig zijn even de tuit van het ruiterwisservloeistofreservoir (leuk woord voor scrabble) los te klikken uit het beugeltje.
Als laatste kun je de unit dan recht uit de auto naar je toe trekken, niet bang zijn; het gaat stroef! PAS OP VOOR JE LAK !!!!

Ik heb geen spijt van de keuze en de ombouw, het is wel een verbetering. Maar ik zeg er nogmaals bij dat je er geen TORENhoge xenonachtige verwachtingen van moet hebben. Het is ook nog eens een chique uitstraling (ziet er niet halfordsachtig uit :mrgreen: ) en je hebt meer licht.

Mijn ervaring met de OSRAM Nightbreaker plus lampen is goed maar verwacht er niet van dat de bundel 10x beter is! Er is wel MEER licht, met name het breedte bereik wordt vergroot. Het licht is ook witter. In de foto's is dan ook duidelijk het VOOR en NA effect te zien. Toch schijnen naar mijn gevoel de koplampen TEVEEL naar rechts.

DE FOTO'S:

De directe link naar de foto's: http://img814.imageshack.us/g/foto11g.jpg/
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Ik vind het een behoorlijke verbetering en het heeft idd. een behoorlijke betere uitstraling!

Wat koste zo'n set en was het makkelijk in te bouwen uiteindelijk? Ben nml. absoluut geen techneut Stick Out Tongue
 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

De set kost €31,99 bij Conrad.nl
even zoeken op OSRAM Nightbreaker Plus (voor de polo bluemotion comfortline H4 kiezen!)
Sorry voor de lange link, maar dan heb je de juiste te pakken ;)

Het inbouwen op zich is zo gebeurd hoor! was een uurtje MAX (de eerste keer). Nu ik het gezien/gedaan heb is het denk in een half uurtje gebeurd.
Ik weet niet waar je vandaan komt, anders wil ik er ook nog wel mee helpen hoor :)

Barry
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Krijg een bad link te zien ;)

Nou, ik kom uit de buurt van Rotterdam en jij?

Voor mij tevens gelijk de mogelijkheid de oranje bolletjes voor te vervangen voor silverline bolletjes van Philips Stick Out Tongue Of is het een oranje glaasje in de koplamp?
 
Re: OSRAM H4 Nightbreaker PLUS koplamp

Ik kom uit Barendrecht :) dus dat is ook in de buurt van R'dam ;)
Kan ik meteen die functies zien voor het aanpassen van VAGCOM ;)
De bolletjes zijn oranje, het glaasje volgens mij transparant. Anders ff het reservelampen setje bekijken, kun je het afkijken :) ik kan er nu niet bij :roll:

Bij conrad even op osram nightbreaker plus zoeken en dan het H4 type :)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!