TDI of TSI

Mensen, allemaal bedankt voor jullie meedenken en adviezen.

Ik heb zojuist mijn Polo 6R 1.2 12V ingeruild voor een Polo 6C 1.2 TSI ''Lounge'' uitvoering.

Keuze is gebaseerd op het feit dat diesel in de verzekering duurder is voor mij dan benzine. Doordat het duurder is, is er voor mij geen diesel voordeel meer.

Wat mij betreft kan hier een slotje op :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Mensen, allemaal bedankt voor jullie meedenken en adviezen.

Ik heb zojuist mijn Polo 6R 1.2 12V ingeruild voor een Polo 6C 1.2 TSI ''Lounge'' uitvoering.

Keuze is gebaseerd op het feit dat diesel in de verzekering duurder is voor mij dan benzine. Doordat het duurder is, is er voor mij geen diesel voordeel meer.

Wat mij betreft kan hier een slotje op :)

Verzekering of wegenbelasting. Stick Out Tongue
 
100 euro voor WA+? holy moly
Ja echt heel vreemd... mijn zwager betaald 66 voor zijn Polo 1.2 TDI en ik zou daarvoor 96 betalen (kale comfortline). En voor de 1.2 TSI uit 2015 dus 62.. Geen idee waarop dit gebaseerd is, hij is wel iets ouder en iets meer schadevrije jaren, zullen er 2 á 3 zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Das wel 2x zo duur als het gemiddelde.

Hoe oud ben je dan? 18?
Weet zeker dat er genoeg maatschappijen zijn die veel goedkoper verzekeren.
23, en 3 schadevrije jaren, als de verzekering het zelfde was gebleven of een tientje duurder had diesel genomen.
Wilde bij allsecur blijven omdat ik daar tot nu toe erg tevreden ben over de prijs en kwaliteit.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Die snap ik niet, ik betaal een fractie meer voor de R zonder schadevrije jaren (kan ze pas van de lease overnemen als contract is afgelopen) o_O.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
mocht je voor een diesel gaan zou ik ook nooit een 1.2tdi halen, dit is een 3 cilinder en klinken echt als n oude tractor. T is ook maar de vraag of je dat erg vind of niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 105 pk 
Mooi toch. Erg herkenbaar geluid....
En idd ik noem de lupos 3l ook allemaal trackors



Heerlijk 3 cilinder diesel,. En in de winter klinkt hij nog harder.
Moet wel eerlijk zeggen, de 2015 1.4 TDI 3 cilinder van pa en ma is een stuk stiller en rustiger dan mijn 2004 1.2tdi lupo
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!