TDI of TSI

Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een 1.2 tdi en 1.2 tsi.

Kwa kosten heb ik in mij geval gewoon voor een tsi gekozen.
Ik zou pas goedkoper uit zijn met 30.000km perjaar.
Ik rij max 20.000.

Excuus voor de 1.2 tdi rijders.
Maar ik vind een 4cil benzine (1.2tsi)
stukke beter rijden dan een 3cil diesel.
Kwa motorgeluid vooral.
Soms is het net een tracktor

Paar problemen die ik zelf vaak ben tegen gekomen.

1.2 TDI.
EGR koeler.
Verschildruk sensor roetfilter.
Injector.

1.2 TSI.

Bougie kabels.
Bobine (corrosie in aansluiting).
Ketting.

Ik heb 8 jaar in de skodas gewerkt daar zaten de zelfde motoren in dus ik weet niet exact of alles het zelfde is.

Olie verbruik is naar mijn weten alleen bij een 1.4 of 1.8 tsi.
 
Ik heb een beetje een fatsoenlijke berekening geprobeerd te maken. Ik heb afschrijving, reparatie & onderhoud niet meegenomen, omdat ik van de afschrijving niet weet hoeveel dit is en of er verschil is qua afschrijven tussen benzine of diesel. Ook onderhoud niet omdat dat praktisch het zelfde zou zijn? reparaties, sja je weet nooit wat er kan gebeuren, niet echt in te schatten right?

TDI (6R comfortline)
96,- per maand verzekering = 984
76,- per maand wegenbelasting = 912,-
1000KM + - met 1 tank = 56,- per tank = 1456,- aan diesel voor 25k km

Totaal: 3520


TSI (6C highline)
82,- verzekering = 984,-
32,- wegenbelasting = 384,-
725 + - met een tank 67,- = 2211,- aan benzine voor 25k km

Totaal: 3597,-

Excl. reparaties, onderhoud, afschrijving is het verschil niet heel veel, en wel de moeite waard? Wellicht met een TSI 6r nog voordeliger.

Mocht iemand een redelijke indicatie hebben van onderhoud kosten en afschrijving hoor ik dat graag en kan ik dat meenemen in de berekening.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een 1.2 tdi en 1.2 tsi.

Kwa kosten heb ik in mij geval gewoon voor een tsi gekozen.
Ik zou pas goedkoper uit zijn met 30.000km perjaar.
Ik rij max 20.000.

Excuus voor de 1.2 tdi rijders.
Maar ik vind een 4cil benzine (1.2tsi)
stukke beter rijden dan een 3cil diesel.
Kwa motorgeluid vooral.
Soms is het net een tracktor

Paar problemen die ik zelf vaak ben tegen gekomen.

1.2 TDI.
EGR koeler.
Verschildruk sensor roetfilter.
Injector.

1.2 TSI.

Bougie kabels.
Bobine (corrosie in aansluiting).
Ketting.

Ik heb 8 jaar in de skodas gewerkt daar zaten de zelfde motoren in dus ik weet niet exact of alles het zelfde is.

Olie verbruik is naar mijn weten alleen bij een 1.4 of 1.8 tsi.

Dat valt me reuze mee met die TSI, de verhalen op internet lijken erger dan in de praktijk als ik het zo hoor.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ben ik ook van plan Big Grin .

Ik heb nu een 1.2 tsi 90 pk je heb hem ook in een 105 pk.

Alle 2 de motoren zijn tot 140pk te chippen, Alleen moet je wel RON 98 tanken op RON 95 zit je rond de 130pk.

bericht wat een chiptune bedrijf mijn heeft gestuurd.

Stage 1: 90PK>130PK (+40PK) & 175NM>215NM (+40NM)

Stage 2: 90PK>140PK (+50PK) & 175NM>240NM (+65NM)
Hier moet wel een ander uitlaatsysteem en cold air intake voor worden gerealiseerd
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Ben ik ook van plan Big Grin .

Ik heb nu een 1.2 tsi 90 pk je heb hem ook in een 105 pk.

Alle 2 de motoren zijn tot 140pk te chippen, Alleen moet je wel RON 98 tanken op RON 95 zit je rond de 130pk.

bericht wat een chiptune bedrijf mijn heeft gestuurd.

Stage 1: 90PK>130PK (+40PK) & 175NM>215NM (+40NM)

Stage 2: 90PK>140PK (+50PK) & 175NM>240NM (+65NM)
Hier moet wel een ander uitlaatsysteem en cold air intake voor worden gerealiseerd
Van welke tuner heb je die informatie verkregen? En dan voornamelijk het "Hier moet wel een ander uitlaatsysteem en cold air intake voor worden gerealiseerd" stage 2 gedeelte.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: justin Pin
Klagers en "horror" verhalen zijn altijd op het internet te vinden, degene die blij is geniet in stilte....

Elke keer is het genieten om weer in die fijne Polo te stappen. Ben echt super tevreden over de 1.2 TSI (CBZB) motor met 105pk. Veel koppel, voldoende vermogen en relatief zuinig.
Momenteel staat er 67.xxx km op. Er staat een afspraak gepland bij de dealer om de distributieketting te laten vervangen. Is grotendeels garantie.

Misschien is niet iedereen het er mee eens, maar de 1.2 TDI CFWA motor is naar mijn mening wat levensmoe. Onder de 1800 rpm gebeurt er echt bijna niks!
Daarentegen is de 1.4 TDI CUS motor veel pittiger!! Dat is als je het mij vraagt de beste dieselmotor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!