T-Jay's Blauw bommetje (BlueGT)

Zat ik zelf ook over na te denken, maar vraag me af of dit toegevoegde waarde heeft? Aangezien het eigenlijk dan een vertaling zal zijn van: https://uk-polos.net/viewtopic.php?f=56&t=58703&start=675#p488080. Tuurlijk kan ik foto's/filmpjes toevoegen, maar denk dat Ciclo het vrij duidelijk neer heeft gezet voor zo'n eenvoudige aanpassing. Laat het maar weten, voor mij een kleine moeite om te doen.
Had ik nog niet gezien, die is inderdaad vrij duidelijk.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Heb je je schade alweer netjes gerepareerd?
Heb je nou via Vosparts een nieuw scherm laten komen meteen in kleur?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Nog niet volledig. Het ging bij mij om de modderkuip/spatbord/inner wheelliner & de bumper en dus niet om de zijscherm. Vraag me niet hoe maar het zijscherm is me bespaard gebleven haha. Van de week de nieuwe modderkuip gemonteerd die ik besteld had via mijnonderdelen.nl. Maar ondanks dat de vorm op het eerste oog overeenkomt blijkt hij niet helemaal lekker te willen passen. De bumper wil aan de onderzijde ook nog niet volledig dicht klikken. Dus binnenkort de koplampen, bumper er af en alles opnieuw positioneren.

Ik vraag me alleen af of de koplampen opnieuw afgesteld moeten worden. In de workshop-manual staat het volgende "If a headlight is removed, it should always be adjusted following installation." Bedoelen ze dan hiermee het lichtbeeld of de positioneren tov de carrosserie.
 
Ik denk dat men bedoelt dat als de koplamp gedemonteerd is geweest, deze opnieuw afgesteld dient te worden. Misschien kan je aftekenen waar die heeft gezeten zodat de koplamp exact op dezelfde plek weer wordt gemonteerd.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Om de post eventjes wat af te stoffen,
Dit zijn de plannen en grotendeels waarschijnlijk ook in deze volgorde:
  • Remklauwen verven + sticker
  • Motorkap gasveer monteren
  • Remvloeistofdop vervangen voor een zwarte
  • Koelvloeistofdop vervangen voor een zwarte
  • Achterlichten tinten (70% - 90% Lichtdoorlatend)
  • Kentekenverlichting vervangen voor LED
  • Kofferbakverlichting plaatsen in het 2e zijcompartiment
  • Kofferbakverlichting plaatsen in het middencompartiment
  • Voetenverlichting plaatsen voor
  • Handschoenkastje verlichting
  • Raam bedieningsknop chrome
  • Spiegel bedieningsknop chrome
  • Veiligheidsslot bedieningsknop chrome
  • BBS CH-R velgen
  • Touch-ups van de lak, polijsten, voorzijde in Xpel lak beschermingsfolie (clear bra)
  • Middendemper verwijderen / Uitlaat met kleppensysteem
  • RCD310 vervangen voor (Dubbeldin, bluetooth, navigatie)
  • Multifunctioneel stuur plaatsen, GT-style behouden
  • Achteruitrijcamera plaatsen
  • Eyebrow plakken op de koplamp
  • R-line/WRC bumper
  • Bumper cleanen
  • Zwarte Kunststofdelen vervangen/spuiten voor hoogglans delen
  • Remappen (bij +100k km)
  • Remklauw + rotor upgrade
Twijfel:
  • Uitlaat sierstukken
  • LED bochtenverlichting
  • Voetenverlichting plaatsen achter
  • OEM alarm inbouwen
  • GPS Tracker inbouwen

Op dit moment vooral bezig met de Budapest Rally wat direct na de afronding van mijn school plaats vind. Samen met een maatje zijn we een zwarte Fiat Multipla aan het omtoveren tot een wit rode Ghostbusters auto met toeters en bellen om via het zwarte woud, Garda meer, Venetië, Plitvice meren naar Budapest te rijden in een grote groep met diverse opdrachten. Bij terugkomst zouden er genoeg onderdelen klaar moeten liggen om lekker aan de slag te kunnen gaan.
 
Ik twijfel heel erg over welke kleur ik de remklauwen zal geven en ben daarom benieuwd naar jullie mening. Het de bedoeling dat ze opvallen op dit moment zitten ze nog redelijk verborgen onder de GT-velgen, maar hier komt in maart (duurt nog ff), verandering in.
  1. Rood vind ik erg voor de hand liggend en heb ik al op me vorige auto gehad en daarom dus niet bijzonder.
  2. Geel, toxic groen, vraag ik af of dat wel staat.
  3. Mijn voorkeur heeft de kleur GT-blauw, echter ben ik bang dat wanneer dit enigszins afwijkt van de BlueSilk lak dat dit vloekt.
Laat me weten hoe jullie er over denken!


FOLIATEC-2188-Bremssattel-Lack-GT-blue.jpg
 
Blauw.

Ik heb een blauwe Lupo met blauwe klauwen.
Lak klopte bijna. Maar remklauwen worden hoe dan ook vies.

Dus valt niet op dat het niet exact de zelfde kleur is.
Wel blijf je natuurlijk blauw zien. Ipv rood geel of zilver.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Foliatec neon geel of gewoon zwart, zelfde dilemma op de R en toch maar zwart gelaten. Als je goede lak pakt (bijv Foliatec) en in velgen was of bijv. Gyeon Rim zet dan blijven ze echt mooi en gaan super makkelijk schoon.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en Bloody9angel
Vorig weekend was het eindelijk zo ver. De velgen waar ik al een tijdje naar opzoek was kon ik ophalen in Geleen (Limburg). Het was "even" een ritje van 6 uur rijden, maar het was het dubbel en dwars waard. Uiteindelijk vielen deze beter in de smaak dan de BBS CH-R en daarnaast kon ik hier een goede deal mee maken. De vorige eigenaar gebruikte dit setje namelijk alleen voor meetings waardoor ze nog spatzuiver zijn en er slechts 1500km mee gereden is. De velgen zijn origineel besteld uit Amerika waarna er nog een coating is opgebakken tegen het vuil.

Rotiform RSE (Antraciet)
17" 5x100 ET43 8J
Hankook Ventus S1evo
195/40/17 (7mm)

Voor als daily betwijfel ik nog of ik met deze band wil blijven rijden ivm het gebrek aan velgrand bescherming, ondanks dat ik de setup best wel wat vind hebben. Ik ben nu namelijk van 7J naar 8J gegaan, en wat betreft band van 215 naar 195. Dus de band is lekker getrokken haha. En doordat de band een 5% kleinere wang heeft, oogt het wiel toch kleiner dan de oude Montani set. Ik ben er in elk geval enorm blij mee, al moet er wel wat gaan gebeuren met de ruimte in de wielkasten.

_MG_6883.JPG_MG_6901.JPG_MG_6887.JPG_MG_6897.JPG_MG_6893.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr, VM407 en Syste
Wat heb je met je koplampen gedaan?
Chameleon folie inderdaad. Op zich heeft het wel wat maar tegelijkertijd heeft het ook een pauper uitstraling. Het zou veel meer blauw moeten zijn waardoor ik hoopte dat het wat meer op ging in de rest van de auto. Ben een video aan het monteren waarin het effect van de folie beter te zien is. Maar de hogedrukspuit niet overleefd en de warmte van de straal hielp ook niet mee. Daardoor kwamen de rimpels/blaasjes terug die je bij het plaatsen netjes wegwerkt met een hittepistool. Dus dat gaat er weer af.
 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!