Super Plus 98 Benzine

Jullie in belgie mogen niet klagen met die prijs.
Midden noord holland (ookwel links boven in nederland) betaalde ik gister 2,309eu per liter eu98 BP kwaliteit bij onafhankelijke pomp.

Eindelijk een voordeel dat die tank van een GTI AW maar 40 liter is. Stick Out Tongue
ik denk dat wij ook niet mogen klagen zolang je je tank nog vol kan gooien?

hoe bepaal je eigenlijk dat de onafhankelijke pomp BP98 kwaliteit heeft?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ik denk dat wij ook niet mogen klagen zolang je je tank nog vol kan gooien?

hoe bepaal je eigenlijk dat de onafhankelijke pomp BP98 kwaliteit heeft?
De pompeigenaar haalt de brandstof bij de BP rafinaderij vandaan.
Voorheen was het ook een officieel BP tankstation.
Maar net als met een auto merk dealer bedrijf moe je dan jaarlijks je showroom (de pompen) verbouwen.
Dat kost geld en maakt je pompstation alleen maar onnodig duur.
Verse keuring erop en je ken weer een jaar.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Wou even tussen door vragen wat rijden jullie eigenlijk op een tank brandstof ron98 want ik heb de gti pas maar het verbruik vind ik verbazend hoog ook als ik rustig rij.
Op een tank brandstof red ik de 400km niet eens 350km of 320km .
 
Volkswagen  Polo gti aw  2.0tsi 264pk 455nm 
Wou even tussen door vragen wat rijden jullie eigenlijk op een tank brandstof ron98 want ik heb de gti pas maar het verbruik vind ik verbazend hoog ook als ik rustig rij.
Op een tank brandstof red ik de 400km niet eens 350km of 320km .
Ligt aan je rechtervoet en hoe kort, of lang, de ritjes zijn.

Als je een zuinige auto wilde moest je een 1.0 halen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Wou even tussen door vragen wat rijden jullie eigenlijk op een tank brandstof ron98 want ik heb de gti pas maar het verbruik vind ik verbazend hoog ook als ik rustig rij.
Op een tank brandstof red ik de 400km niet eens 350km of 320km .
Dat scheelt ook net hoelang je door durft te rijden als het lampje gaat branden.
Als er 40 liter in gaat, heb je pittig je best gedaan.
Meestal gaat er bij mij nadat het lampje gaat branden 36 tot 38 liter in.

Mijn verbruik blijft altijd 1 op 11.
Euro 98 only.
Maakt niet uit of ik over de snelweg (volgas120km/h) ga 21km, of 13km binnendoor (50/60km/h) ..... verbruik blijft hetzelfde.

Al zegt de auto zelf wel dat ie zuiniger is over de snelweg, maar dat zeggen mijn tankbonnetjes niet.

Iets wat wel iets scheelt is met m'n uitlaat klep open rijden,
duidelijke verklaring heb ik daar niet voor.

Al met al verbruikt ie 1 op 1.
Tank leeg tank vol.
Zonder doet ie t niet.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Tank mwah al zo n 4,5 jaar mijn Polo 1.2 TSI met Shell V Power. Ik had in het begin toen ik de auto kocht 95 in de tank gegooid. Later toch 98 gaan tanken. Zag toch echt wel verschil qua verbruik van de auto. Met dezelfde rijstijl. 1x nog 95 erin gegooid. Ooit eens. Nooit weer. Niet alleen met het verbruik van de benzine. Olie verbruik zou ook minder worden zeggen sommigen. Ondanks de prijzen ga ik NIET terug naar 95. Hij is zuiniger op 98. En loopt rustiger. Blijf 98 gewoon tanken zou ik zeggen
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk 
Alleen als ik zou weten dat ik de motor echt zwaar zou belasten, zou ik voor die rit 98RON overwegen, dit alleen vanwege de hogere klopvastheid wetende dat zo'n beetje iedere motor cilinder selectieve pingelsensoren heeft (en dus bij een lagere klopvastheid van benzine de ontsteking aangepast wordt met als gevolg iets van vermogensverlies).

Hoe raar het ook klinkt, ik heb wel gemerkt dat een tank 95RON benzine van een 'merk' me duidelijk verder brengt dan 95RON van een merkloze pomp.
Nu door de hoge benzineprijzen en daarmee ook de aanzienlijke prijsverschillen tussen de merkloze- en merkbenzine, tank ik 95RON bij Avia.

Lees hier ook iets over additieven die aan brandstoffen zijn toegevoegd en een reinigende werking kunnen hebben wat natuurlijk best zou kunnen zijn.
Maar wat ik ook al jaren merk, is dat een lange vakantierit op een continue wat hogere snelheid ook een goed reinigende werking op de motor heeft: blok draait gewoon heel wat mooier.
 
Alleen als ik zou weten dat ik de motor echt zwaar zou belasten, zou ik voor die rit 98RON overwegen, dit alleen vanwege de hogere klopvastheid wetende dat zo'n beetje iedere motor cilinder selectieve pingelsensoren heeft (en dus bij een lagere klopvastheid van benzine de ontsteking aangepast wordt met als gevolg iets van vermogensverlies).

Hoe raar het ook klinkt, ik heb wel gemerkt dat een tank 95RON benzine van een 'merk' me duidelijk verder brengt dan 95RON van een merkloze pomp.
Nu door de hoge benzineprijzen en daarmee ook de aanzienlijke prijsverschillen tussen de merkloze- en merkbenzine, tank ik 95RON bij Avia.

Lees hier ook iets over additieven die aan brandstoffen zijn toegevoegd en een reinigende werking kunnen hebben wat natuurlijk best zou kunnen zijn.
Maar wat ik ook al jaren merk, is dat een lange vakantierit op een continue wat hogere snelheid ook een goed reinigende werking op de motor heeft: blok draait gewoon heel wat mooier.
Je kan ook de grens over en even lekker open trekken
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!