Stoelverwarming aansluiten,hoe??

massa punt lijkt me prima. bcm: beide stekkers loshalen, bcm eruit klikken, het zwarte omhulsel van de stekker eraf schuiven, zaklap erop, connector 36 zoeken, inklikken, fysiotherapeut zoeken.
je kunt in principe iedere terminal 15 pakken die beschikbaar is (12V contact geschakeld)
Whahaha, ja het lijkt onmogelijk om daarbij te komen!
Ga morgen denk ik nog een poging wagen.
Wat ik ook niet helemaal begrijp, aan de achterkant van de zekeringen druk je die brede stekkertje erin. Maar als die gebruikt wordt dan kun je daar toch niets meer bij in drukken?
Pfff elektro is niet mijn sterkste punt, maar ik leer beetje bij beetje hehe
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
ik ken wel een goeie neuroloog... maar 't is gelukt dus?
BCM is gelukt. Nu de zekeringkast nog. Eerder heb je het over terminaal 75 en in je laaste bericht over terminaal 15. En moet ff kijken hoe ik die kabel er dan in kan klikken. Er moet toch al een zekering in zitten?

Ff wat foto's. Dan is het weet makkelijker voor iemand anders
20151105_135139.jpg20151105_140907.jpg20151105_141200.jpg20151105_141207.jpg20151105_141633.jpg
 
Laatst bewerkt:
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Zou het graag willen in mijn auto ;) . Maar dan moet ik natuurlijk eerst stoelen zien te scoren die het ondersteunen + knoppen en kabelboom Stick Out Tongue

Bedankt @Mikie ! Als je het hier leest klinkt het ook best ingewikkeld. Het is een kwestie van doen, dan valt merendeels wel op zn plaats. Maar vond het zelf ook wel lastig maar het is me gelukt! Als ik nu bv. een 2e auto zou doen dan is het natuurlijk stukken makkelijker.
 
Hoe heb je die af gehaald?
Bedoel is het knippen en stikwerk van de bekleding?
Ja, alles er afknippen :mrgreen:

Nee, alle plastic bakken er afhalen, de krabben kapot knipper (wel nieuwe bestellen een tang), dan kun je de bekleding er afhalen en de matten plakken. Vervolgens alles weer dicht bouwen in omgekeerde volgorde. Denk wel even aan de eisen omtrent het werken met explosieven :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ja, alles er afknippen :mrgreen:

Nee, alle plastic bakken er afhalen, de krabben kapot knipper (wel nieuwe bestellen een tang), dan kun je de bekleding er afhalen en de matten plakken. Vervolgens alles weer dicht bouwen in omgekeerde volgorde. Denk wel even aan de eisen omtrent het werken met explosieven :rolleyes:
Explosieven???

Ik leen wel ff een explohond [emoji14]

De krabben kapot knipper, zei je?
 
Ik ben me verder aan het inlezen en heb nog een paar vragen:

1. Wat is de beste plaats om te beginnen om met een verwijderingstooltje de afdekking van de dashboardconsole te verwijderen? Linksboven, rechtsonder, midden? Moet inderdaad eerst het paneel rondom de navigatie eraf en dan ook nog het paneeltje rondom de climatronic? Ik wil liefst niets beschadigen:

N68-10385.png


2. Het lijkt me dat het verwijderingstooltje VW 3409 gemakkelijk zelf te maken moet zijn van een of ander plastic. Iemand zelf zoiets al gemaakt en van welk materiaal?

3. Ik heb de verkeerde BCM, dus niet 088D maar 088F. Die kun je in VCDS niet op stoelverwarming zetten. Als je het kabeltje niet in de BCM inpint, dan blijft de stoelverwarming dus aan bij start-stop. Dat heb ik inmiddels op diverse fora gelezen.
Nu denk ik even hardop na: start-stop zou je in de winter m.i. niet moeten gebruiken. De motor heeft immers al moeite genoeg om warm te worden. Bovendien: als je de stoelverwarming aan hebt, gebruik je die meestal alleen in de eerste kilometers en dan doet start-stop het niet eens. Dus de zin van de uitschakelfunctie door de BCM van de stoelverwarming lijkt ook niet echt logisch, behalve dan voor degenen die ook in de winter de start-stop gebruiken en de stoelverwarming altijd aan hebben...
Ik zou wel willen weten welk signaal de BCM geeft aan het stoelverwarmingsstuurapparaat. Of dat een plus-impuls is of een massa. De dynamo geeft immers een D-plus signaal, als de BCM merkt dat de spanning boven een bepaalde waarde komt (14 V of zo) dan zal de BCM de stoelverwarming weer inschakelen. Bij campers heb je ook zo'n schakeling. Die wordt gebruikt om bijvoorbeeld een camperkoelkast aan te schakelen. Dat gebeurt pas, als het D-plus signaal, dus het signaal "accu je wordt geladen" gegeven wordt. Op contact zonder motorloop doet zo'n koelkast het dus niet.
Als dat inderdaad het zelfde signaal is, dat de BCM van de dynamo krijgt, dan zou ik deze schakeling ook met mijn huidige BCM kunnen maken met een eenvoudig relais. D-plus als stuurdraad op een relais dat de plus vanaf de zekeringkast aanschakelt op het moment dat de dynamo laadt. Is dit een logische gedachtengang? Indien ja, zit het D-plus signaal ook ergens in de zekeringenkast?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!