Stoelverwarming aansluiten,hoe??

Ik zou het signaal ook niet willen dupliceren, maar juist via de D+ met een relais de 12V vanaf de zekeringkast willen schakelen. Dan krijgt de stoelverwarming dus geen stroom op het moment dat de motor niet draait, waarje je de Canbus dus omzeilt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Zelf haal ik altijd aan de bovenkant de omlijsting los. Met een plastic mesje (bestek van mijn dochter :) )
Tegenwoordig heb ik een paar plastic tools waarmee het makkelijker gaat. Maar waarom sluit je de stoelen niet aan op terminal 75 of 15 ?? Die zijn sowieso geschakeld. Ipv constant.
 
Ik zou het signaal ook niet willen dupliceren, maar juist via de D+ met een relais de 12V vanaf de zekeringkast willen schakelen. Dan krijgt de stoelverwarming dus geen stroom op het moment dat de motor niet draait, waarje je de Canbus dus omzeilt.
Ik heb het signaal zelf expres los gelaten zodat je ook een warme kont hebt als je op iemand staat te wachten. Het stroomverbruik is niet echt significant in stand 1.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik heb alles besteld, kabelboom van Kufatec en stuurapparaat op de Duitse eBay en Chinese matjes voor 25 USD (http://nl.aliexpress.com/item/carbo...b201644_2_79_78_77_82_80_62,searchweb201560_5).

De schakelaartjes heb ik al in huis. Dus ik ben benieuwd. Als het inderdaad geen zin heeft om de BCM erbij te betrekken, dan laat ik dat zo. Ik lees dat je in VCDS het stoelverwarmingsstuurapparaat ook niet kunt zien. Als er inderdaad slechts 1 kabeltje in de BCM gepind zou moeten worden, dan is dat ook logisch en kan je het stuurapparaat ook niet uitlezen want voor de canbus heb je 2 (inelkaar gedraaide) kabeltjes nodig.

@Jossie90: heb jij ook een Bluemotion?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Wat enorm gaaf!! @Mikkie30 Respect!
Ik heb vorige maand een GTI interieur gekocht inclusief ingebouwde carbon matjes. Optie 1 is om het via de knopjes op de stoel te laten werken maar optie 2 is om het via jouw manier te doen.

Niet een keer tijd over? =D
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Wat enorm gaaf!! @Mikkie30 Respect!
Ik heb vorige maand een GTI interieur gekocht inclusief ingebouwde carbon matjes. Optie 1 is om het via de knopjes op de stoel te laten werken maar optie 2 is om het via jouw manier te doen.

Niet een keer tijd over? =D
Thnx @Jan Schaft , toch kan ik niet met alle eer strijken hoor. Dankzij velen hier op het forum is het mij gelukt!
Ik zat af en toe ook wel met mn handen in het haar hahaha. Zonder hen kwam ik er ook niet uit.

Als je hulp nodig hebt mag je altijd een gil geven. :) Wellicht dat @vwpolo6r1.2tdi je meer kan vertellen aangezien hij ook een TDI heeft.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik heb het bij nader inzien toch anders gedaan. Ik had inmiddels wel al carbonmatjes in China besteld.

Ik zag in december op Marktplaats bij demontagebedrijf Loek van Sebillen in Kessel in Lb een helemaal nieuw 6C highline interieur van een 6C (inclusief de deurpanelen met die aluminium rand in elke deur) voor slechts 245 euro met stoelverwarming!. Dat ben in meteen gaan ophalen en heb ik ingebouwd, zie mijn showroom.

De carbonmatjes uit China kwamen daarna en die heb ik met vette winst via marktplaats weer doorverkocht :mrgreen::mrgreen:.

Verder is het aansluiten heel erg simpel. Twee schakelaars, de kufatec-kabelboom, het stuurapparaat, dat is eigenlijk een relais met een tijdschakeling (allemaal te krijgen op de Duitse eBay) en het is plug en play, met alleen een plus en een min.
Wel even oppassen, want ik heb een schakelaar via dit forum gekocht en daarvan deden de ledjes het niet. Helaas vond de verkoper dat mijn risico, tja, zo gaat het dus soms ook. Dus ik heb alsnog een tweede op de Duitse eBay moeten kopen, maar nu werkt alles.
De ene draad die in de BCM zou moeten, kun je gewoon isoleren en niet aansluiten, die regelt alleen het afschakelen bij start-stop.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Jan Schaft en Mikkie30
Hier is een mooie, duidelijke how to in het Duits voor inbouw van niet-originele matjes in de stoelen. Als je de Kufatec kabelboom en het originele stuurapparaat neemt met de originele schakelaars, kan je niet zien dat het niet-OEM is.
 

Bijlagen

  • beschreibung-einbau-sitzheizung-polo-6r.pdf
    676.9 KB · Weergaven: 95
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: jorrit84
Vanmiddag de onderdelen opgehaald bij DM-parts:
-orginele kabelboom
-2x schakelaar
-regelaar.

Het volgende is mij nog onduidelijk: in mijn GTI interieur zitten dus inbouw carbon matjes verwerkt en heb ik de volgende uiteindes (zie foto 2). De uiteindes van de kabelboom zijn het volgende (zie foto 1).

Wat is de meeste verstandige manier om deze aan elkaar te bevestigen?
Moet ik de zekering van de matjes wel of niet in meenemen (foto 2)?
Moet ik de massa ook monteren of kan ik die achterwege laten aangezien ik ook de massa heb van de kabelboom (foto 3)?
Moet ik nog iets doen met de schakelaar die voor de matjes is geïnstalleerd (foto 3)?

Alvast bedankt! ;)
 

Bijlagen

  • Foto 12-03-16 19 20 10.jpg
    Foto 12-03-16 19 20 10.jpg
    61.5 KB · Weergaven: 99
  • Foto 18-02-16 16 47 02.jpg
    Foto 18-02-16 16 47 02.jpg
    158.1 KB · Weergaven: 112
  • pa_echss1_1.jpg
    pa_echss1_1.jpg
    43.3 KB · Weergaven: 99
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Uiteraard hebben die carbonmatjes gewoon een plus en een massa, net als de originele VW matjes. Ik neem aan dat in elke stoel het zitvlak met het rugvlak verbonden is. Ik weet niet of dat in serie of paralel is De twee stekkers op je foto komen ieder aan één stoel en je moet elke plus verbinden met één contact van elke stekker en elke min met de andere kant van die stekker. Ik weet niet wat plus en min is, maar op de Kufatec kabelboom staat op elke draad waar die draad voor dient. Die schakelaar en de zekering laat je er dus uit. Je gebruikt alleen de matjes van dat setje als je alles origineel wil aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Heb ik gedaan maar hoopte op een mooie duidelijke howto zonder allemaal andere vragen enz er tussen pdfje ofzo [emoji23]

Ik ben afgelopen week zaterdag gestart. Kabelboom, schakelaars en regelaar bestellen en beginnen zou ik zeggen ;) Alles wijzigt zich vanzelf. Ik ben absoluut niet technisch en voor mij is het zelfs te doen =)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!