standaard verlichting slecht ?

ach ja trend comfort...het blijft toch een beetje klanten bedriegen als het om een trendline gaat met comfortline uitbreidingen :(

ik vind zelfs de verlichting op mijn broertje zijn C-klasse slecht ...als ik de lampen aan doe (halogeen) dan zie je echt niet veel verder..dus denk dat de meeste halogeen verlichtingen wel hun limit hebben...
 
verlichting BM

De belabberde verlichting van de BM bestaat nog uit de H4 lamp.
Heb deze vervangen door Bluetech Xenon efect lampen met een lichtopbrengst van 9500K.
Heb gisteren ook nog even nieuwe canbus ledlampjes besteld voor de stadslichten(w5w).

Modbreak: reclame naar (computer)sites wordt niet op prijs gesteld en is dus derhalve verwijderd
 
Ik was van het weekend op de Veluwe en zag bij het hotel een hele rij Trabantjes staan, waarschijnlijk kon je die huren voor toertochten. Het was laat en omdat er niemand was hebben we die ouwe karretjes eens van dichtbij kunnen bekijken (stonden ook gewoon open), erg interessant!

Zag er ongeveer zo uit:
P1020502.gif


Toevallig viel m'n blik op de koplamp:
IMAG0302.gif


H4 dus, ofwel, Volkswagen gebruikt verlichtingstechnologie voor de Polo Bluemotion die ook in 30 jaar oude Trabantjes werd gebruikt? :mrgreen:
 
Ja kan toch niet jongen :evil: :evil: :evil:
koop je een wagen van 20.000+ euro en dan krijg je van die EL-CHEAPO Lampjes in je koplampen waar je nog geen kat/hond/oma voor het oog ziet...!!! :evil: :evil: :evil:
 
weem,
dat zie je helemaal verkeerd hoor, toen liepen ze al lichtjaren voor betreffende verlichting. :twisted: :twisted: :twisted:
Zonde gekheid, het is inderdaad te gek voor woorden dat ze in de Polo BM nog gebruik maken van de H4 koplampen. Een lichtopbrengst en een zicht van 0,0.
Levensgevaarlijk en het maakt PON geen moer uit.
 
Ik heb sinds vorige week donderdag ook mijn BM met H4 koplampen.
in eerste instantie dacht ik dat het allemaal wel mee viel maar toen ik afgelopen weekend een stukje ging toeren savonds in friesland (ik woon in de randstad) viel het licht me inderdaad zwaar tegen op de donkere landweggetjes.
Tot waar het licht schijnt is prima maar daarna is het 1 donker gat.

Voordat ik echter H7 koplampen in ga bouwen wil ik eerst andere lampen proberen.
Wie kan mij vertellen welke hallogeen H4 lampen het mooiste wit zijn?
Dit omdat ik waarschijnlijk volgende week ook mijn stadslichten en DRl vervang voor LED.
 
ik heb osram nightbreaker H4 lampjes erin zitten maar ik vind het op WIT niveau nogal tegenvallen...ze vallen in vergelijking met mijn mistlampen erg geel uit. je hebt wel 1000x beter licht met de osrams dus dat zit zeker goed!!

zijn er eigenlijk wel H4 lampen die dicht tegen Xenon / wit look zitten? :|
 
Dus ik hoef dan alleen die osram lampjes te kopen en die verwisselen met huidige lampjes (zoals wanneer een een lampje stuk is) ? That's it? En ik maar denken dat ik als ik beter zicht wilde hebben perse H7 moest gaan laten inbouwen.
 
Het glas en plastic van de koplamp zelf zal niet veel afwijken van de kwaliteit van de unit waar de H7 in huist (hoewel de designdetails wel anders zijn natuurlijk). De lagere lichtopbrengst heeft te maken met de technische beperkingen van het H4 lampdesign waardoor er minder potentieel in zit.
 
@ starsky

weem zei:
De lagere lichtopbrengst heeft te maken met de technische beperkingen van het H4 lampdesign waardoor er minder potentieel in zit.
Het lampje dus. Je schreef over het plastic van de koplamp, aangezien lampen niet van plastic zijn ging ik ervan uit dat je de koplampunit bedoelde als bottleneck voor de lichtopbrengst. Voor zover ik kan achterhalen is het echter de beperking van het ontwerp van de H4 lamp zelf waardoor ook een 'betere' H4 lamp nooit de lichtopbrengst van een H7 lamp zal halen zoals graafie al constateerde in reactie op Iske
 
graafie zei:
Verwacht er maar niet te veel van. Ik heb ze ook gehad in het begin maar ik vond het helemaal niks. Ik ben dus overgestapt op H7 koplampen en dat is toch echt een verschil.

Hmmz, dan gooi ik (nouja niet ik, maar iemande die er verstand van heeft) er maar meteen H7 koplampen in.
 
Iske zei:
graafie zei:
Verwacht er maar niet te veel van. Ik heb ze ook gehad in het begin maar ik vond het helemaal niks. Ik ben dus overgestapt op H7 koplampen en dat is toch echt een verschil.

Hmmz, dan gooi ik (nouja niet ik, maar iemande die er verstand van heeft) er maar meteen H7 koplampen in.


Misschien eerst even kijken welke versie je comfort module is.
Bij een B versie werkt het meteen goed.
Bij een D versie gaat het Dim licht uit bij het inschakelen van het Groot licht.

Daar schijnt een oplossing voor te zijn, maar of /hoe dat werkt is nog een beetje vaag.

HakanC hier op het forum is hier ook druk mee aan het sleutelen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!