Stage 1 chiptuning Polo AW GTI

Ik heb de Michelin Pilot Sport onder de Polo zitten en ik kan je melden dat met flink optrekken de banden alsnog gaan burnen.
En dan heb ik het niet over launch control. Ook flink op het gas in bochten (zonder traction control) voel je ze lekker glijden.

Maar dan haak ik gelijk in op jullie discussie.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat je met meer Nm en Pk je dit probleem zal verergeren. Natuurlijk is dit probleem en helemaal afhankelijk van je rijstijl.
Vooral na de eerste of tweede versnelling kan hij die extra Pk's wel gebruiken.

Echter heb ik het idee dat de 2.0 in de GTI wel degelijk is geknepen of hoe je het wilt noemen.
De curve schijnt ook afgevlakt te zijn wat kan duiden op een bepaalde begrenzing van zijn vermogen.
Zodra je niet te gek ga doen denk ik dat een dergelijke tuning geen gekke capriolen gaat uithalen met je Polo.
Dat zeg ik toch ook in mijn post, 100% garantie dat je dit niet op de weg krijgt.
Zelf een beetje aanvoelen waar de grens van grip zit als je wil optrekken of scheuren is de enige optie.

Je traction control krijgt het toch niet onder controle haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik vind de waarde 100-200 interessanter. In dat gebied valt de Polo namelijk een beetje tegen. Een Golf GTI met een vermogen van 245 PK doet dat veel sneller.
Als het meezit ga ik dat binnenkort eens proberen bij de oosterburen. Heb geen dragy oid, maar met een digitale stopwatch en een alerte bijrijder moet toch een redelijke indicatie mogelijk zijn. Keep you posted
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Er bestaan ook apps op de telefoon, waaronder Racetimer. Mijn Polo deed er 25.75 sec over van 100-200 km/u. En wel gemeten met een Dragy. Enige kanttekening is wel de verse motor van 1700 km. Dat kan een paar seconden schelen. Ik verwacht met stage 1 tuning dat je circa 18 sec. gaat halen.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Niet gek, ga het binnenkort ook eens doen. Wel launch control gedaan. Appje heeft niets geregistreerd. Ging wel retesnel. Geen last van wheelspin maar de te meer van wheel hop. Lijkt me dat je dit niet te vaak moet doen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Niet gek, ga het binnenkort ook eens doen. Wel launch control gedaan. Appje heeft niets geregistreerd. Ging wel retesnel. Geen last van wheelspin maar de te meer van wheel hop. Lijkt me dat je dit niet te vaak moet doen

Ben benieuwd hoeveel je er af kan halen met je hogere koppel en meer pk's. 0-100 heb ik nog niet getest maar ben ik ook wel benieuwd naar om een keer te doen.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ja dat vind ik dus eigenlijk veel minder interessant, helemaal nu lunch launch control nu eigenlijk een no go is geworden. Keep you posted
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
ik had hem al ergens anders gepost, maar zonder tuning loopt die wel aardig ook haha was vorige week in Duitsland!
1572451460235.png
Voor de tuning heeft een vriend van mij tijdens een weekendje Nurgburgring 244 aangetikt haha! 236 is mijn top snelheid tot nu toe. Had jij ook het gevoel dat die wel nog naar de 250 kon gaan lopen? En dat allemaal in een Polo:grin:
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Voor de tuning heeft een vriend van mij tijdens een weekendje Nurgburgring 244 aangetikt haha! 236 is mijn top snelheid tot nu toe. Had jij ook het gevoel dat die wel nog naar de 250 kon gaan lopen? En dat allemaal in een Polo:grin:
oh jawel maar moest remmen en op die 245 zat die zo, maar daar bleef die ook even en toen moest ik remmen daarna niet meer kunnen testen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
k heb vandaag via Racetimer 17,5 sec 100-200 gemeten. Heb maar een run gedaan. Staat bijna 10k op de teller nu en heb Pilot Sport 4 banden.

Dus je voorspelling is redelijk spot on @EdLiMi

Het begint goed te komen met onze Polo's :). 17,5 is een nette tijd. En inderdaad interessant om te weten of er een verschil is tussen een ABT box en een herschreven chip.

Mijn top was 234 km/u op de teller. Op de app Racetimer 226km/u. Maar het halen van de top ging moeizaam, en merk ik dat de motor nog losser moet.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Morgen komen de wintersloffer eronder dus ik dacht ik probeer nog een paar keer de 100-200 met de Race Timer app. 3 runs en dit was gedaan in 17.0, 17.1 & 17.2

top snelheid 245 op de teller en 239 volgens de gps.

komop @Rosinfield ik ben benieuwd naar jouw tijden;)
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
waarschijnlijk zondagochtend; vraagje: registreert die RT app het volautomatisch, dwz doet ie het elke weer opnieuw uit zichzelf?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
waarschijnlijk zondagochtend; vraagje: registreert die RT app het volautomatisch, dwz doet ie het elke weer opnieuw uit zichzelf?
Nadat je een run hebt gedaan kan je deze opslaan of resetten. Je kan helaas niet 5 keer bijvoorbeeld een run doen en dan achteraf 5 resultaten zien.

hij meet uiteraard wel automatisch wanneer je 100 en 200 rijd en gaat dan vanzelf lopen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!