Stage 1 chiptuning Polo AW GTI

Ik twijfel nog. Aan de ene kant lijkt het wel aantrekkelijk. Aan de andere kant vind ik die 200 pk eigenlijk ook wel ruim voldoende en vraag ik me af of er geen tractieprobleem ontstaat bij 275 pk op de voorwielen. Als jij het nou eerst eens uitprobeert, @JM89 ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik twijfel nog. Aan de ene kant lijkt het wel aantrekkelijk. Aan de andere kant vind ik die 200 pk eigenlijk ook wel ruim voldoende en vraag ik me af of er geen tractieprobleem ontstaat bij 275 pk op de voorwielen. Als jij het nou eerst eens uitprobeert, @JM89 ;)
Schrijf maar vast op en onthoud deze post... 100% garantie geef ik dat je tractie problemen krijgt haha dat heb ik nu soms al, nou komen er binnen kort eindelijk michelin pilot sport onder of wellicht Dunlop sp sportmaxx, eens even kijken. want die Bridgestone dingen kun je geen banden noemen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja dat vind ik wel een serieus probleem dan. Heb er nu geen of nauwelijks last van (Michelin Primacy 3). En ik ken het van Octavia rs rijders.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kan daar het mooie niet van inzien eerlijk gezegd ;)
Maar in mijn geval zal het wel loslopen. Kom nauwelijks stoplichten tegen, spotlichtsprintjes en launch control zijn aan mij niet besteed. Tussensprintjes, bochtenwerk en vlot invoegen wel.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kan daar het mooie niet van inzien eerlijk gezegd
Dan komt het misschien omdat ik wat circuit werk verricht en nog steeds in de karting zit waarbij het juist lekker is dit gevoel te krijgen met een auto of kart, vooral in de regen op de kartbaan word hier het verschil gemaakt.
niet lullig bedoeld hoor, maar dom op een gaspedaal stampen kan iedereen wel.
En natuurlijk een ieder z'n eigen voorkeur
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
No offense taken. Maar ik denk wel dat er nog heel veel zit tussen de uitersten van racerij en "dom stampen".
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
No offense taken. Maar ik denk wel dat er nog heel veel zit tussen de uitersten van racerij en "dom stampen".
Heb je gelijk in, is voor iedereen anders.
en ik denk met die 275pk vanuit stilstand die VW traction control er veel te hard in knalt waardoor je wel genoodzaakt ben dit zelf een beetje te controleren.
en de launch control weg gelaten want die kan je dan niet eens meer gebruiken gok ik, omdat je hier volgas moet geven zonder traction control aan, anders pakt hij die vlottere schakel momenten niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Mooie waardes!
Opvallend, ik heb mij ook aangemeld voor een tuning, maar niets van VAG Techniek vernomen dat zij dit al kunnen. Maar op hun website staat het inderdaad al vermeld.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Schrijf maar vast op en onthoud deze post... 100% garantie geef ik dat je tractie problemen krijgt haha dat heb ik nu soms al, nou komen er binnen kort eindelijk michelin pilot sport onder of wellicht Dunlop sp sportmaxx, eens even kijken. want die Bridgestone dingen kun je geen banden noemen

Ik heb de Michelin Pilot Sport onder de Polo zitten en ik kan je melden dat met flink optrekken de banden alsnog gaan burnen.
En dan heb ik het niet over launch control. Ook flink op het gas in bochten (zonder traction control) voel je ze lekker glijden.

Maar dan haak ik gelijk in op jullie discussie.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat je met meer Nm en Pk je dit probleem zal verergeren. Natuurlijk is dit probleem en helemaal afhankelijk van je rijstijl.
Vooral na de eerste of tweede versnelling kan hij die extra Pk's wel gebruiken.

Echter heb ik het idee dat de 2.0 in de GTI wel degelijk is geknepen of hoe je het wilt noemen.
De curve schijnt ook afgevlakt te zijn wat kan duiden op een bepaalde begrenzing van zijn vermogen.
Zodra je niet te gek ga doen denk ik dat een dergelijke tuning geen gekke capriolen gaat uithalen met je Polo.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Weet iemand hoe het komt dat VAG techniek bij een stage 1 dezelfde pk’s haalt bij de 1.8 6C GTi als bij de 2.0 AW GTi? (Beide 245pk, en stage 1+ 255).
Had een beetje verwacht/gehoopt dat er bij een stage 1 voor de AW wat meer uit te halen was dan bij de 6C.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!