Stage 1 chiptuning Polo AW GTI

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
2,368
1,279
132
Het is duidelijk dat de ECU enige geleden gekraakt is en dat daarmee chippen van de Polo 2.0 GTI mogelijk is geworden.
Ik heb daar wel oren naar, maar werd aan het twijfelen gebracht door wat iemand op een Duits forum hierover zei. Ik ben technisch onvoldoende onderlegd (zeg maar gewoon a-technisch), dus wil dit graag hier voorleggen in de hoop dat er mensen zijn die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Het komt hier op neer: de gebruikte Miller motor zou thermisch al dicht tegen de limiet aanzitten en daardoor zou chippen (zonder hardware aanpassingen) onverantwoord zijn, zelfs een soort Russisch roulette.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
lees ik daar cave horror deel 2?
Ik word daar graag van overtuigd. Vooralsnog zie ik er geen onderbouwing bij en ik kan me ook niet voorstellen dat een gerenommeerde speler als HGP stage 1 tuning aanbiedt voor deze motor wanneer dat onverantwoord zou zijn. Maar wellicht dat iemand hier mij gerust kan stellen aan de hand van feitelijke info.
Het gaat om motortype EA888 gen 3B, als ik goed ben geinformeerd
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Naar mijn weten komt deze motor uit een golf 7 gti en is die wat terug geschroeft, dus waarom niet weer opschroeven? in de golf gti kan die ook 310pk doen na tunen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Naar mijn weten komt deze motor uit een golf 7 gti en is die wat terug geschroeft, dus waarom niet weer opschroeven? in de golf gti kan die ook 310pk doen na tunen
Denk dat het een andere motor is. Kijk maar waar een EA888 gen 3B in zit. Maarik denk ook dat er probleemloos het nodige bij kan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Huh...en wat komt daar dan voor in de plaats?

jonges da het op feesbeok gestan

bron:

Polo:
- Entfall 1.0 MPI, 48kW SG5
- Entfall 1.6 TDI, 59kW, SG5
- Entfall 2.0 TSI, 147kW, SG6
- Entfall der Lackierungen schwarz, Dark Petrol, Ivory Silver und entsprechenden Varianten (Zweifarblackierung, Dekorpakete…)
- Umstellung von Doppelton-Signalhorn auf Einton-Signalton (für TL, CL, HL)
- Entfall Beifahrersitz-Höhenverstellbar serie bei CL mit Seriensitzen (-> Option neu Sitzkomfortpaket)
- Entfall Option Lendenwirbelstütze vorn für CL (-> Option neu Sitzkomfortpaket)
+ Option Technikpaket für TL jetzt mit Multifunktionslenkrad
+ Option „Black Style-Paket“

 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik word daar graag van overtuigd. Vooralsnog zie ik er geen onderbouwing bij en ik kan me ook niet voorstellen dat een gerenommeerde speler als HGP stage 1 tuning aanbiedt voor deze motor wanneer dat onverantwoord zou zijn. Maar wellicht dat iemand hier mij gerust kan stellen aan de hand van feitelijke info.
Het gaat om motortype EA888 gen 3B, als ik goed ben geinformeerd
Er zal ongetwijfeld een ander nummer aan die motor hangen bij ons omdat deze nieuwer is, maar ik ben er haast van overtuigd dat VW niet een 2.0 ontwikkeld speciaal voor de polo welke bij 200pk al bijna aan de limiet zit als ze de 2.0 uit de Golf op de plank hebben liggen, welke zich al bewezen heeft.
Ik maak maar een aanname nu, misschien is die Duitser wel veel beter geinformeerd maar dat lijkt me echt heel sterk dat ze daar geld in steken als de basis er al jaren is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik denk ook dat het zo'n vaart niet loopt. Tenslotte heeft die Duitser ook geen enkele onderbouwing voor zijn uitspraak.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!