Weet iemand of dit filter het vermogen van de polo vergroot?
http://cgi.ebay.nl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 230ad2efbe
http://cgi.ebay.nl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 230ad2efbe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad interessante materie haha, vooral ook omdat ik er in principe geen verstand van heb maar het wel leuk vindt om het eens theoretisch te benaderen. Ik hoop dat er snel iemand ingrijpt die wel precies begrijpt hoe het werkt.PoloDave zei:@weem:
Ik twijfel een beetje tussen 2 stellingen:
1: het zal alleen werken op atmorferische motoren die het puur moeten hebben van hun eigen zuigkracht in plaats van drukvulling
2: (jouwe)
maar aan de andere kant: lang niet alle uitlaatgassen gaan door de turbo, zeker niet bij constant rijden. Bij een 'slecht' (originele in dit verhaal) luchtfilter zal de wastegate gewoon een beetje dichtlopen zodat de (toch al aanwezige) uitlaatgassen meer door de turbo gaan
misschien offtopic maar vind het een superinteressant onderwerp![]()
PoloDave zei:wat niet: geen 10000 pk, geen wielspin in zn 7, geen groupies om mijn auto heen gekregen, auto verbruikt nog steeds benzine om vooruit te gaan
Heb je inmiddels al wat meer ervaring qua rij-/geluidservaring met het sportfilter i.p.v. het standaardfilter PoloDave? Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen om er een te kopen.PoloDave zei:Filter is binnen! eerst 10 km rustig gereden om de motor te laten wennen, toen een beetje getest![]()
gedachten/bevindingen:
[...] Opspoolende turbo iets beter te horen, subtiel voller geluid bij doortrekken, minimale verbetering aan bijdrage voor mijn obsessie: plof bij het schakelen
Hmmm, dat verbaast me wel een beetje. Ik begreep altijd dat de dealer moeilijk doet over de mogelijke vervuiling van je luchtmassasensor door gebruik van een filter met oliefilm i.p.v. een origineel papierfilter.Bas zei:Met een K&N inlegfilter behoud je gewoon de standaard garantie[...]
Ik wil geen eigenwijze drol zijn maar op hun site staat toch echt:Bas zei:K&N zit geen oliefilm op, dat sluit meer af dan dat het lucht doorlaat.
Ingeoliëd medisch katoen houdt stof en vuil aan de buitenkant om de filterwerking te verbeteren
Nou, ik vind 105PK (114PK officieus) en 133 tot 140PK uit dezelfde motor na een simpele chiptuning niet zo heel weinig vermogen hoorSjakie zei:[...] Er zit gewoon weinig vermogen in die motor...
Maar nog steeds een voller, aangenamer geluid wat je volgens mij eerder aangaf? Ik vind 'm bij hoge toeren, vooral bij het optrekken, een behoorlijk rauw geluid maken, niet echt mooi. Ik hoopte dat het sportfilter dat wat aangenamer maakt, is het verschil de moeite waar naar jouw mening?PoloDave zei:[...] voor de rest niks nieuws ontdekt kwa rijgedrag, behalve de kostenbesparing op lange termijn zijn er geen voordelen joh..
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.