Hoi,

Ik heb lang gezocht maar niet kunnen vinden wat nou de maximale inbouwdiepte is voor de deurspeakers voor in een polo 9n1. (3 deurs)

Kan iemand mij dit toevallig vertellen?

Alvast bedankt!

Mvg
 
volkswagen  Polo 9N1  1.4 
Ik meen me te herinneren dat de inbouwdiepte ong. 45-50mm is. Vergeet niet dat je adapter ringen nodig hebt voor het monteren van de speakers, net als adapters van de connector voor de OEM speakers naar de aansluiting van jouw speakers.

Aan te raden is ook dat je ineens wat dempingsmateriaal in de deuren verwerkt. Als je zwaardere speakers monteert durven de deuren nog wel eens hevig mee vibreren met het geluid wat niet echt goed klinkt.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Ik heb het met speakerringen geprobeerd maar hierdoor komt de speaker weer erg dicht op het deurpaneel waardoor die erg lastig aansluit.

Adapter connector had ik niet nodig volgens mijn vriend maar zou je mij dan kunnen vertellen welke ik nodig heb?
 
volkswagen  Polo 9N1  1.4 
Ik zou toch aanraden om zo'n ringen te gebruiken of een andere degelijk manier om ze te monteren. De speakers mogen de beste ter wereld zijn, als ze niet goed gemonteerd zijn, klinken ze voor geen meter.

Je OEM speaker is aangesloten met een 4-polige connector, waarvan er wel maar 2 plekjes gebruikt zijn
IMG_20160315_172745.jpg

Je nieuwe speakers hebben meer dan waarschijnlijk 2 metalen 'lepeltjes' als connector. Je hebt dus een adapter tussen de 2 nodig. Iets als dit:
IMG_20180430_115214.jpg

Ik heb hier nog zo'n setje adapter ringen, bovenstaande connector en alle benodigde schroeven liggen. Mocht je geïnteresseerd zijn kan je die voor een klein prijsje wel overnemen.
 

Bijlagen

  • IMG_20160315_172745.jpg
    IMG_20160315_172745.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20180430_115214.jpg
    IMG_20180430_115214.jpg
    768.5 KB · Weergaven: 8
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
iig al super bedankt!

De adapter, lijkt een beetje op mijn originele, die is al afgeknipt, maar die van jou zou ik dus zo in de nieuwe speakers kunnen pluggen? Ik heb op dit moment speakers met 44mm inbouwdiepte, de ringen die jij hebt zullen ook geen verdere problemen opleveren? Sorry voor mijn vragen maar had elke keer weer iets anders wat niet lukte of paste

Alvast bedankt
 
volkswagen  Polo 9N1  1.4 
Heb je misschien even een foto van hoe de bedrading in je deur er nu uit ziet?
En een foto en type van welke speakers je in wilt bouwen is wel handig.

Foto's maken alles wat makkelijker om te begrijpen wat je van plan bent en om te oordelen of iets gaat lukken :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
De bedrading ziet er hetzelfde uit als bij jou, alleen heb ik de originele adapter aan de passagierskant al afgeknipt, een vriend van me zal de bedrading solderen dus een adapter is niet meer nodig.

Alleen zat ik met het probleem dat ik niet weet hoe dik mijn adapterring maximaal mag zijn, zodat hij niet het raam in de deur blokkeert en dat het deurpaneel er zonder problemen op kan.

De speakers die ik op dit moment heb zijn deze:

https://www.bol.com/nl/p/kenwood-kf...qw.nN0nf-Gtr9VwxQt7lxlPUA_0.11.ProductPageUrl
 
volkswagen  Polo 9N1  1.4 
De adapterring die ik heb heeft een dikte van ong. 40mm.
Je raam kan je normaalgezien niet blokkeren, daarvoor dienen die adapterringen. Deze komen naar 'buiten' en je speaker past er dan netjes in.
Met een ring van ong. 40mm dikte zal het normaalgezien dus wel lukken.

Als je nieuwe connectors soldeert heb je inderdaad geen adapter nodig.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!