Showroom Snowdude's VW Polo GTI verkocht! New Ride Audi TTS roadster.

Staat er mooi bij!!

Ik zit er ook aan te denken om toch stage1 en de dsg tuning te doen.
Hoe zit je nu met de fabrieksgarantie? neem aan dat ze bij een beurt zien dat het motormanagement gekieteld is.


toen ik voor garantie terug ging naar de dealer (ivm nieuw tellerklok) stond op de werkplaatsorder dat er motortuning aanwezig was op mijn auto.
de vorige eigenaar had ooit een kastje erin gehad (racechip e.d.) en erna voor verkoop eruit gehaald.
zelfs dit zien ze en tevens chiptuning ook
nu zullen vast mensen gaan zeggen dat het niet zo is,maar heb van meerdere tuners en mensen die naar dealer gingen al gehoord dat dit gewoon zichtbaar is door de dealer.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Dan ga ik toch weer twijfelen haha. Stel dat mocht er iets gebeuren ik iig geen zin heb om de komende 3 jaar voor grote kosten op te draaien.

Ik zou contact op nemen met de dealer, en uitleggen dat je wilt tunen.
En dan afwachten wat hun antwoord is mbt garantie en dergelijke
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Staat er mooi bij!!

Ik zit er ook aan te denken om toch stage1 en de dsg tuning te doen.
Hoe zit je nu met de fabrieksgarantie? neem aan dat ze bij een beurt zien dat het motormanagement gekieteld is.
Ach, als ze willen kunnen ze alles zien. De vraag is wat doen ze ermee? En dan met name de dealer. Van PON hoef je niets te verwachten. Zie menig discussie op diverse fora. Wat is garantie en wat krijg je ervoor terug?
Doe wat goed voor je voelt. En als je twijfelt gewoon lekker standaard houden.
 
Net als de meeste van ons zal er niet veel gereden worden met de Polo's. Het zal hooguit een ritje naar de locale supermarkt zijn of een verantwoord bezoekje aan familie op 1.5 meter afstand. En het wekelijkse bezoek aan de benzinepomp voor de Freebees en een volle tank zit er ook even niet. De laatste keer dat ik getankt hebt was half Maart.

Af en toe maar een ritje gemaakt en wat nieuwe foto's geschoten.
Op de winterset : 18 inch Borbet Y (zwart)
Brouwersdam 4.jpgBrouwersdam 1.jpg
Op de zomerset : 19 inch Bola B17
Hoogvliet-Pernis 4.jpgHoogvliet-Pernis 3.jpg
Hoogvliet-Pernis 2.jpg
 
Zoals jullie misschien wel weten ben ik gek op cabrio's :mrgreen: en auto's als de Polo GTI natuurlijk.
In 2018 was ik al rustig aan het rond kijken naar een vervanger van mijn Audi A3 cabrio. Ik had ooit tijdens een Audi on Tour dag van de dealer met een Audi TTS Roadster gereden. Dat reed heerlijk, genoeg power en grip. Ik heb een uur lang met een grote glimlach op mijn gezicht rond gereden. :mrgreen:
Het begon toch wel te kriebelen om ooit eens een TTS te bezitten. In die periode toch maar weer het internet afstruinen naar een mooie Audi TT.
Omdat een nieuwe in Nederland wel erg prijzig zou gaan worden ben ik op Mobile.DE gaan rond kijken naar een TT.

Ik had een lijstje met wat er sowieso op de TT moest zitten. Zaken als volleder, stoel en nek verwarming, PDC, MMI plus en B&O horen op een TT te zitten.
Audi levert de TT met een aantal motoren, te weten 180, 200, 230, 310 en 400 pk. Met de facelift is dat 197, 245, 306 en 400 pk geworden.
De zoektocht ging met golvende bewegingen, zo zag je een mooie TT maar zaten er weer niet de opties op die je graag wilde hebben of de TT was niet de kleur die je zocht met wel de juiste opties. Soms staakte ik mijn zoektocht omdat ik niets kon vinden.
Ik had zoiets van als ik het doe dan moet het ook gelijk goed zijn.

In die tussentijd had ik natuurlijk de GTI gekocht. Van de Audi had ik al een soort van afscheid genomen en uiteindelijk eind 2019 te koop gezet.
Moet zeggen die combinatie Dakotagrijs met een bruine kap zie je heel erg weinig voorkomen. Dat maakt het uniek.
Dan de kleur voor de TT. Heel lang dacht ik aan Vegas Yellow, lekker fris kleurtje maar of je die na een paar jaar nog leuk vind is maar de vraag. Het moest een kleur worden die je niet vaak zou zien. De zoektocht naar een Sonomagroene TT leverde helaas ook niets op.
Net als bij de Polo was de keuze wit, geel, zwart, rood, grijs en heel af en toe een blauwe. Redelijk beperkt dus.

Ongeveer een maand geleden kwam ik deze TTS tegen. Ik had hem al een voorbij zien komen en heb daarop gereageerd. Het bleek ook een duitse import te zijn met de opties die ik op mijn lijstje had staan. Toch weer een paar nachtjes over geslapen en toen gebeld om te kijken wat ze voor mijn GTI terug zouden geven. Vorige week een afspraak gemaakt om proef te rijden. De auto voldeed aan mijn verwachtingen. De kleur San Marino Blue Pearl is uit de Audi Exclusive kleuren. De vorige eigenaar was echt een auto liefhebber want de TT zag er perfect uit. Niet zo gek als je er gemiddeld maar 1200 km per maand mee rijdt toch.
Na de proefrit wederom een glimlach van oor tot oor. Dit was hem hoor. (l):mrgreen: Naar huis met de gedachte wat nu? Eigenlijk had ik hem al gekocht maar gaf mezelf nog even een weekend bedenk tijd. Maandag de knoop doorgehakt en besloten de GTI in te ruilen op de TTS.

Ga ik de GTI missen? :rolleyes: Als het om het praktische gaat in combinatie met snelheid vast wel. Iemand zei nog tegen me de GTI is toch praktisch, als ik praktisch wil koop ik wel een VW Caddy want daar kan je veel in kwijt (hahaha)zei ik. Ach, en wie weet komt er over een jaar of wat als nog een tweede auto bij als daily. Maar nu even genieten van de TTS met het dak omlaag. (ok, niet vandaag dan met die regen)

100 (69).jpg










Na lang wikken en wegen de A3 cabrio in december 2019 te koop gezet.
 
Goede en mooie keus! Zo’n TTS voelt sportiever en specialer aan, dus als je het praktische niet perse nodig hebt begrijp ik je volkomen.
Laats inruilwaarde opgevraagd voor mijn Polo maar die viel toch wat tegen.
Hopelijk kreeg jij er meer voor terug icm mooie inruil deal.
Geniet er van!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!