Snelheidsmeter afwijking?

ShaRule

Actief lid
232
62
28
Ik reed gisterenavond 138km/u op de teller waar ik 130 mocht. Toen ik voorbij reed zag ik een man foto nemen van mijn auto. Ik denk een mobiele flitser. .

Nu is mijn vraag, wat is de werkelijke afwijking vd snelheid tov de snelheidsmeter van de auto?
In mijn vorige auto's kwam ik op die snelheden toch rond 6 ā 10 km/u verschil.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Ik reed gisterenavond 138km/u op de teller waar ik 130 mocht. Toen ik voorbij reed zag ik een man foto nemen van mijn auto. Ik denk een mobiele flitser. .

Nu is mijn vraag, wat is de werkelijke afwijking vd snelheid tov de snelheidsmeter van de auto?
In mijn vorige auto's kwam ik op die snelheden toch rond 6 ā 10 km/u verschil.
Dan zit je wel goed hoor, zit sws 3-4 afwijking in + de politie heeft ook een correctie van 5km/h
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Ik houd altijd 137 (Muv af en toe even flink versnellen na oponthoud en dan snel weer terug) aan en heb nooit boetes
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Ik heb ook een afwijking van ongeveer 5 kmh op de gps TOV snelheidsmeter bij 130 kmh
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Als ik 100 rij, rij ik eigenlijk 92/93. Zit altijd wel iets van afwijking in. Als je 110 aanhoudt waar 100 mag, en 140 waar 130 mag, zit je meestal wel gewoon goed. Dat is overigens wel echt de maximale snelheid waar je boetevrij mee weg komt.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ligt voornamelijk aan hoeveel “ banden je eronder hebt.
Gooi er maar eens een maatje groter onder en dan is die opeens aardig kloppend met GPS :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Als je fabrieksaf een andere maat velgen besteld zal dit hier niet op worden aangepast?
Ken ik me haast niet voorstellen namelijk.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
Mijn 6r staat standaard op 215/40r17
Maar omdat ik iets vollere wielkuip mooier vind ben ik naar 205/45r17 gegaan.
Nu klopt mijn km teller beter dan met Oem maat.
Geloof dat het op 130 4/5 km scheelde

Ik overweeg ook 205-45-17 (of misschien 215-45/17)
tov van m’n huidige 215-40-17. Heb je misschien een paar foto’s hoe dat staat, of kan ik die ergens vinden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!