Snelheidsmeter afwijking?

In feite zou je op geijkte snelheid 133km/u kunnen rijden zonder beboet te worden. De eerste 3km/u te hard worden namelijk niet beboet.

Ik acht de kans daarom klein dat je voor dit geval een boete zult ontvangen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Als je fabrieksaf een andere maat velgen besteld zal dit hier niet op worden aangepast?
Ken ik me haast niet voorstellen namelijk.
Wordt niet aangepast nee. De basis-transporter staat standaard op 16” velgen, maar wanneer je een pittigere versie bestelt krijg je ook grotere schijven en klauwen voor, met als resultaat dat de velgen niet kleiner dan 18" kunnen zijn. Het rare eraan is dus dat de teller vervolgens op de standaard 16" is geijkt, met bijbehorende afwijking. Dit resulteert in dat je met 18" OEM velgen en banden 0-1km afwijking over hebt, en dat wanneer je winterbanden op diezelfde velgen hebt liggen je teller 80 aangeeft wanneer je daadwerkelijk 82-83 op de GPS rijdt. Tellers worden dus niet aangepast op de grootte van je velgen, ookal kies je die bij VW zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jpv
Klopt ook wat hier boven staat....

Ik zou zeggen installeer TomTom Go
En dan rij je nog een keer 138km/h ( na 19:00 en op een weg waar het is toegestaan natuurlijk) en dan kijk je wat de TomTom (of een andere snelheidsmeter app) aangeeft, dat is de werkelijke snelheid...
En daarbij gaat er zoveel km vanaf voor dat de boete wordt uitgeschreven....
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Klopt ook wat hier boven staat....

Ik zou zeggen installeer TomTom Go
En dan rij je nog een keer 138km/h ( na 19:00 en op een weg waar het is toegestaan natuurlijk) en dan kijk je wat de TomTom (of een andere snelheidsmeter app) aangeeft, dat is de werkelijke snelheid...
En daarbij gaat er zoveel km vanaf voor dat de boete wordt uitgeschreven....
Waze of Flitsmeister is een aanrader!
 
Volkswagen  X  X 
Wordt niet aangepast nee. De basis-transporter staat standaard op 16” velgen, maar wanneer je een pittigere versie bestelt krijg je ook grotere schijven en klauwen voor, met als resultaat dat de velgen niet kleiner dan 18" kunnen zijn. Het rare eraan is dus dat de teller vervolgens op de standaard 16" is geijkt, met bijbehorende afwijking. Dit resulteert in dat je met 18" OEM velgen en banden 0-1km afwijking over hebt, en dat wanneer je winterbanden op diezelfde velgen hebt liggen je teller 80 aangeeft wanneer je daadwerkelijk 82-83 op de GPS rijdt. Tellers worden dus niet aangepast op de grootte van je velgen, ookal kies je die bij VW zelf.
Bedankt voor de uitleg, was hier niet van op de hoogte
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Ik overweeg ook 205-45-17 (of misschien 215-45/17)
tov van m’n huidige 215-40-17. Heb je misschien een paar foto’s hoe dat staat, of kan ik die ergens vinden?

ik heb met 205/45/17 afwijking van 2kmpu.
met verlagingsveren (van Eibach) ziet dat er zo uit:
(voor is 25mm lager en achter 30mm)
 

Bijlagen

  • A00_4724-bewerkt.jpg
    A00_4724-bewerkt.jpg
    11.4 MB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Wanneer ik volgens de digitale snelheidsmeter 130 km/h rijd geeft mijn GPS (Google Maps) rond de 121-122 km/h. Gewoon een afwijking van bijna 10 km/h..

Geen wonder dat 130 zo langzaam lijkt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Vandaag nogmaals een test gedaan en deze keer een zeer grote abnormale GPS afwijking t.o.v. digitale snelheidsmeter.

Volgens de digitale snelheidsmeter tikte ik de 148 km/h aan. Ik reed dit continu. GPS vond echter dat ik slechts 134 km/h reed.

Zelfs na een minuut was deze afwijking aanzienlijk. Bij een snelheid van 100 km/h (digitale meter) is de GPS ongeveer 96 km/h.

Hoe harder ik ga, hoe groter de afwijking. Is dat normaal? Vraag me af wat nu de werkelijke snelheid zou zijn.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!