Snelheidsmeter afwijking?

Vandaag nogmaals een test gedaan en deze keer een zeer grote abnormale GPS afwijking t.o.v. digitale snelheidsmeter.

Volgens de digitale snelheidsmeter tikte ik de 148 km/h aan. Ik reed dit continu. GPS vond echter dat ik slechts 134 km/h reed.

Zelfs na een minuut was deze afwijking aanzienlijk. Bij een snelheid van 100 km/h (digitale meter) is de GPS ongeveer 96 km/h.

Hoe harder ik ga, hoe groter de afwijking. Is dat normaal? Vraag me af wat nu de werkelijke snelheid zou zijn.
Ja, dat is normaal. Des te hoger de snelheid, des te groter de afwijking. Hoewel ik vind dat de afwijking die jij hebt, wel erg veel is. 10% afwijking is bij een "oudere auto" wel normaal, maar bij een auto van 10 jaar of jonger zal het rond de 5 a 6 km/h zijn. GPS is de zuivere snelheid die je rijdt, bij twijfel probeer een keer een andere GPS app of navigatie.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik heb geen boete gekregen dus zal wel goed zijn, heb nog steeds niet getest wat mijn snelheidsmeter aangeeft tov gps meter aangezien google maps icm android auto geen snelheid weergeeft.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Ik kan iedereen met Android auto aanraden om waze te downloaden, ken je via GPS je exacte snelheid zien. + Je zal niet snel een boete krijgen door de (mobiele) controles die worden weergeven ;d
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!