Da's nogal een k*t bericht zeg...Kleine update:
De polo vanmorgen bij de garage gebracht. De 3 cilinder zuiger is kapot. Reparatie advies om er een andere motor in te zetten. Kosten rond de €1250.
Iemand enige ervaring met de motor vervangen? Hoe groot is de kans dat deze motor niet hetzelfde probleem heeft? En plaatsen ze dan een motor met ongeveer hetzelfde aantal gelopen kilometers?
Voor dat geld zou ik de jouwe verkopen (wel het probleem erbij vermelden logischerwijs) en kijken voor een ander exemplaar... Mijn 9N3 uit 2008 kostte maar een paar honderd euro meer dan jouw hele reparatie dus economisch gezien zou ik zeggen dat een reparatie van €1250,- total loss is.
Als het gaat over of de nieuwe motor niet hetzelfde probleem heeft zou ik zeggen dat dat in eerste instantie niet zo is, maar wat niet is kan nog komen, en blijkbaar zijn de 1.2'tjes nogal probleemgevallen op dat gebied. Qua kilometers kost een blok met 140K kilometers een stuk meer dan een blok met 2 ton op de teller. Dus dat hangt allemaal van de prijs af.
Ik weet niet hoe lang geleden je de auto hebt gekocht, en hoe (dealer of privé) maar ik zou toch even uitzoeken of er wettelijk niet iets geregeld kan worden.
al met al wens ik je veel succes met de afhandeling