Slijtende cilinder 9N

Kleine update:
De polo vanmorgen bij de garage gebracht. De 3 cilinder zuiger is kapot. Reparatie advies om er een andere motor in te zetten. Kosten rond de €1250.
Iemand enige ervaring met de motor vervangen? Hoe groot is de kans dat deze motor niet hetzelfde probleem heeft? En plaatsen ze dan een motor met ongeveer hetzelfde aantal gelopen kilometers?
Da's nogal een k*t bericht zeg...

Voor dat geld zou ik de jouwe verkopen (wel het probleem erbij vermelden logischerwijs) en kijken voor een ander exemplaar... Mijn 9N3 uit 2008 kostte maar een paar honderd euro meer dan jouw hele reparatie dus economisch gezien zou ik zeggen dat een reparatie van €1250,- total loss is.

Als het gaat over of de nieuwe motor niet hetzelfde probleem heeft zou ik zeggen dat dat in eerste instantie niet zo is, maar wat niet is kan nog komen, en blijkbaar zijn de 1.2'tjes nogal probleemgevallen op dat gebied. Qua kilometers kost een blok met 140K kilometers een stuk meer dan een blok met 2 ton op de teller. Dus dat hangt allemaal van de prijs af.

Ik weet niet hoe lang geleden je de auto hebt gekocht, en hoe (dealer of privé) maar ik zou toch even uitzoeken of er wettelijk niet iets geregeld kan worden.

al met al wens ik je veel succes met de afhandeling :(
 
Het heeft even geduurd maar de polo leeft weer! Uiteindelijk ergens een tweedehands blok kunnen vinden met 92.000 op de teller. Nu even kijken binnen de garantie termijn hoe dit blok bevalt. Waarschijnlijk moet de motor binnenkort nog even goed worden afgesteld. Na 1000km weer even terug naar de garage om te kijken of alles nog in orde is. Hopelijk kan de polo weer een paar jaartjes mee :)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 65pk 
Geweldig nieuws! Fijn om te horen dat er toch nog wagens écht hersteld worden en dat ze niet zomaar in de pers belanden.

Zou je het zien zitten hoeveel je hebt betaald voor deze operatie? (Prijs motor en prijs plaatsen in de wagen)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Louise9N
Geweldig nieuws! Fijn om te horen dat er toch nog wagens écht hersteld worden en dat ze niet zomaar in de pers belanden.

Zou je het zien zitten hoeveel je hebt betaald voor deze operatie? (Prijs motor en prijs plaatsen in de wagen)
Kon er nog geen afscheid van nemen :)
Totale kostenplaatje was €1450,- inclusief montage en vloeistoffen
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 65pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!