Schroefset kw v2

Hoi allemaal

Ik ben aan t kijken voor een schroefset voor me polo 6r, nou kom ik al snel uit op KW setje variant 2 want ik wil m wel kennen verstellen in hardheid maar nou vraag ik me af of dr iemand mij kan vertellen welke problemen ik ga tegen komen als ik dit setje ga monteren

Grtz Chris
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105 pk 
Wat versta jij onder problemen.

Polo zijn vrij makkelijk om te verlagen.
Je kan je aandrijfas laten zitten alleen is het even zoeken op welke manier de schokdemper uit het fusee gaan.
Maar dit is makkelijk te doen als je een beetje inzicht heb.
Achter is het een fluitje van een cent:)

Voor de schokdemper uit de fusee te halen is dit een handige tool!
Fusee spreider
 
  • Leuk
Waarderingen: vagwaggie2112
Hoi allemaal

Ik ben aan t kijken voor een schroefset voor me polo 6r, nou kom ik al snel uit op KW setje variant 2 want ik wil m wel kennen verstellen in hardheid maar nou vraag ik me af of dr iemand mij kan vertellen welke problemen ik ga tegen komen als ik dit setje ga monteren

Grtz Chris
Dat kan ik. Als je dit nog nooit eerder hebt gedaan kan het een kutklus zijn. Schokdempers voor demonteren moet door het fuseestuk waar ze ingeschoven zitten te spreiden. Dit kan met speciaal gereedschap of een verminkte inbussleutel, of heel veel lomp gehamer. De veerpoten boven zitten vast met 1 centrale moer. Deze zit verstopt onder de paravaan waarvoor je de ruitenwisser armen eraf moet halen.
Om de veerpoten voor eruit te halen hoef je linksvoor niks te demonteren.
Rechtsvoor moet je de aandrijfas uit de wiellagerbehuizing halen, dit doe je weer door de fuseekogel onder los te maken. Het hele geheel hangt dan los en je zult dat moeten ondersteunen.
Achter is simpel, je maakt beide schokdempers onder los, en je kan dan de achteras rustig laten zakken. Boven zitten ze met 2 bouten vast waar je zo bij kan.
 
aandrijfas hoeft niet los, eventueel de 3 bouten van de fusee kogel op de draagarm voor extra ruimte
In mijn geval moest de aandrijfas rechts zeker los. De aandrijfas kwam namelijk op het subframe voordat er genoeg ruimte was omdat de veerpoot eruit te halen. Misschien bij een andere motor dat dat niet zo is
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Hey
Bedankt voor de reacties ga dit dus maar ff op een brug doen idd
Nou zag ik bij van die goedkopere schroefsetjes dat je van die stabilisator stangetjes moet mee bestellen zou dat bij de kw ook moeten?

Grtz Chris
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105 pk 
Hey
Bedankt voor de reacties ga dit dus maar ff op een brug doen idd
Nou zag ik bij van die goedkopere schroefsetjes dat je van die stabilisator stangetjes moet mee bestellen zou dat bij de kw ook moeten?

Grtz Chris
Als ze er bij zitten niet, maar het is altijd goed om die mee te vervangen als je schokdempers gaat vervangen. Ze kosten niks en vaak komt er slijpwerk aan te pas om ze van de auto te krijgen
 
Als je een beetje handig bent is dan komt dat wel goed. Alleen aan 1 kant zal het een stukje lastiger zijn op de gti vanwege de dikke assen.

Achter is simpel.

Speciaal gereedschap zoals eens verenspanner wel handig en afhankelijk van de km stand je toplagers mee vervangen.

Kan het ook voor je doen uurtje werk mocht je er zelf niet aan beginnen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!