In augustus heb ik mijn A4 verkocht en was ik op zoek naar iets leuks. De zoektocht ging via een RR Sport, BMW Z4 en een MG-F totdat ik bij de VW dealer tegen een 6R GTI aanliep in de showroom. Inpakken en wegwezen .
De kleur, Deep Black, en alle opties die ik wilde, afgezien van PDC, zaten erop; Advance pakket, Executive Plus pakket, getinte ramen achter, 5 drs uitvoering, MM stuurwiel en licht en zicht pakket (waarom een “licht” pakket als er geen lichtsensor opzit, maar daar kwam ik pas achteraf achter ...).
Ik verbaas me nog steeds over de “volwassenheid” van de Polo. Rijgedrag, afwerking etc. Ik mis mijn A4 geen moment.
Toen ik de Polo kocht waren wij als Team Christianne Foundation al druk bezig met onze voorbereidingen voor de Arctic Challenge 2012 (http://www.arctic-challenge.nl) . De auto die we zouden gaan gebruiken stond al “redelijk” vast alleen de beslissing of het een XC90, Q7 of een Touareg zou worden moesten we nog nemen. Totdat we op een avond eind september op het briljante idee kwamen om niet voor de makkelijk variant te kiezen (lees: 4x4 SUV) maar met de Polo naar de poolcirkel te gaan rijden. We rijden voor het goede doel en door te kiezen voor een compleet andere auto hopen we ook op deze manier op een beetje extra media-aandacht.
Hieronder een update over de reeds uitgevoerde en nog uit te voeren aanpassingen:
JD Tuning
Na aankoop direct bij JD Engeneering een afspraak gemaakt om de GTI te laten tuning. Dit icm de Target Automotive E-Tronic garantie waarbij de fabrieksgarantie (voor het grootste deel) overgenomen wordt door TA. Mooie stabiele resultaten na tuning, zie hieronder de uitdraai standaard (blauw) en JD (rood).
Nanobehandeling/ PDC/ Lichtsensor/ standkachel
Volgende aanpassingen waren Nano LX1 lakbehandeling, VX1 velgbehandeling en RX3 ruit protection, PDC achter (dat zat er als enige net niet op toen hij in de showroom stond) en een lichtsensor laten monteren (helaas triggert deze lichtsensor niet de coming home functie ) bij Idenburg Car Solutions. Tevens is er een Webasto Thermo Top Evo standkachel gemonteerd. Los van het feit dat ik een hekel aan krabben en kou heb vermindert het ook de slijtage aan de motor omdat hij warm wordt gestart.
Met dank aan B0rrel de soundaktuator verwijderd en met dank aan Romeohotel heb ik de logo’s (GTI logo aan de achterzijde bij aflevering reeds laten verwijderen) verwijderd en Deep Black gespoten. Mijn technische hoogstandje en daar blijft het voor mij ook wel bij .
Verlichting:
Bochtenverlichting na diverse sets te hebben geprobeerd uiteindelijk vervangen door GP Thunder 7500K 100W lampen (origineel 55W maar gelet op het relatief weinige gebruik neem ik de extra warmteontwikkeling voor lief op dit moment, andere weggebruikers hebben geen last van de sterkere lampen en geeft net iets meer zicht).
Mistlampen worden nog vervangen door een Pilot Xenon set binnenkort.
JD Milltek
As dinsdag wordt de complete uitlaat vervangen door een Milltek resonated systeem en zal de GTI nogmaals op maat worden getuned bij JD.
Audio
Eind november wordt de huidige RNS310 bij Brians Custom Audio vervangen door een Kenwood/ Audison inbouw, zal mijn auto helaas een week moeten missen maar het is voor een goed doel . Voor de liefhebbers; Kenwood DNX 9280BT Multimedia Receiver, Kenwood KTC-D500E Tuner, Audison Thesis TH 1.5 Violino, Audison Thesis TH 6.5 Sax, 2 x Hertz Energy ES250, Audison LRx 4.1k, Audison LRx 1.1k, Audison Bit One processor en Audison Sonus bekabeling.
Eibach
Plan was om een Eibach anti-roll kit en de Eibach Pro-Street S te laten monteren maar daar wacht ik even mee tot eind januari wanneer we terug zijn uit Lapland want ik denk dat ik de huidige bodemvrijheid hard nodig ga hebben .
Arctic Challenge specifieke aanpassingen
Alle vloeistoffen worden aangepast zodat de Polo -40 graden voorbereid is. Nokian Hakkapeliitta 7 185/60R15 88T X spijkerbanden zijn binnen, deze worden gemonteerd op VS Replica lichtmetalen velgen, het oog wil ook wat en voor de korte gebruiksduur ruim voldoende.
Spijkerbanden gaan we vervoeren op een Thule Xpedition 821 Roof Rack, de achterbak is niet zo groot .
Er komt een Q Light Bar met 3 x Hella 3003 verstralers aan de voorzijde op de plaats van het nummerbord. Deze lightbar was aluminium maar is nu ook mooi Deep Black geworden om in stijl te blijven (eindresultaat zal vast en zeker sneeuw wit zijn maar het gaat om de lol van de voorbereidingen).
Standaard winterbanden liggen er reeds onder, Conti Wintercontact TS830P, gemonteerd op de 17” Detroits. Niet de ideale maatvoering voor winterbanden maar aangezien we toch direct in Zweden de spijkerbanden gaan monteren ruim voldoende voor het gebruikt tot aan dat punt.
Dat was het wel zo’n beetje voor nu.
De kleur, Deep Black, en alle opties die ik wilde, afgezien van PDC, zaten erop; Advance pakket, Executive Plus pakket, getinte ramen achter, 5 drs uitvoering, MM stuurwiel en licht en zicht pakket (waarom een “licht” pakket als er geen lichtsensor opzit, maar daar kwam ik pas achteraf achter ...).
Ik verbaas me nog steeds over de “volwassenheid” van de Polo. Rijgedrag, afwerking etc. Ik mis mijn A4 geen moment.
Toen ik de Polo kocht waren wij als Team Christianne Foundation al druk bezig met onze voorbereidingen voor de Arctic Challenge 2012 (http://www.arctic-challenge.nl) . De auto die we zouden gaan gebruiken stond al “redelijk” vast alleen de beslissing of het een XC90, Q7 of een Touareg zou worden moesten we nog nemen. Totdat we op een avond eind september op het briljante idee kwamen om niet voor de makkelijk variant te kiezen (lees: 4x4 SUV) maar met de Polo naar de poolcirkel te gaan rijden. We rijden voor het goede doel en door te kiezen voor een compleet andere auto hopen we ook op deze manier op een beetje extra media-aandacht.
Hieronder een update over de reeds uitgevoerde en nog uit te voeren aanpassingen:
JD Tuning
Na aankoop direct bij JD Engeneering een afspraak gemaakt om de GTI te laten tuning. Dit icm de Target Automotive E-Tronic garantie waarbij de fabrieksgarantie (voor het grootste deel) overgenomen wordt door TA. Mooie stabiele resultaten na tuning, zie hieronder de uitdraai standaard (blauw) en JD (rood).
Nanobehandeling/ PDC/ Lichtsensor/ standkachel
Volgende aanpassingen waren Nano LX1 lakbehandeling, VX1 velgbehandeling en RX3 ruit protection, PDC achter (dat zat er als enige net niet op toen hij in de showroom stond) en een lichtsensor laten monteren (helaas triggert deze lichtsensor niet de coming home functie ) bij Idenburg Car Solutions. Tevens is er een Webasto Thermo Top Evo standkachel gemonteerd. Los van het feit dat ik een hekel aan krabben en kou heb vermindert het ook de slijtage aan de motor omdat hij warm wordt gestart.
Met dank aan B0rrel de soundaktuator verwijderd en met dank aan Romeohotel heb ik de logo’s (GTI logo aan de achterzijde bij aflevering reeds laten verwijderen) verwijderd en Deep Black gespoten. Mijn technische hoogstandje en daar blijft het voor mij ook wel bij .
Verlichting:
Bochtenverlichting na diverse sets te hebben geprobeerd uiteindelijk vervangen door GP Thunder 7500K 100W lampen (origineel 55W maar gelet op het relatief weinige gebruik neem ik de extra warmteontwikkeling voor lief op dit moment, andere weggebruikers hebben geen last van de sterkere lampen en geeft net iets meer zicht).
Mistlampen worden nog vervangen door een Pilot Xenon set binnenkort.
JD Milltek
As dinsdag wordt de complete uitlaat vervangen door een Milltek resonated systeem en zal de GTI nogmaals op maat worden getuned bij JD.
Audio
Eind november wordt de huidige RNS310 bij Brians Custom Audio vervangen door een Kenwood/ Audison inbouw, zal mijn auto helaas een week moeten missen maar het is voor een goed doel . Voor de liefhebbers; Kenwood DNX 9280BT Multimedia Receiver, Kenwood KTC-D500E Tuner, Audison Thesis TH 1.5 Violino, Audison Thesis TH 6.5 Sax, 2 x Hertz Energy ES250, Audison LRx 4.1k, Audison LRx 1.1k, Audison Bit One processor en Audison Sonus bekabeling.
Eibach
Plan was om een Eibach anti-roll kit en de Eibach Pro-Street S te laten monteren maar daar wacht ik even mee tot eind januari wanneer we terug zijn uit Lapland want ik denk dat ik de huidige bodemvrijheid hard nodig ga hebben .
Arctic Challenge specifieke aanpassingen
Alle vloeistoffen worden aangepast zodat de Polo -40 graden voorbereid is. Nokian Hakkapeliitta 7 185/60R15 88T X spijkerbanden zijn binnen, deze worden gemonteerd op VS Replica lichtmetalen velgen, het oog wil ook wat en voor de korte gebruiksduur ruim voldoende.
Spijkerbanden gaan we vervoeren op een Thule Xpedition 821 Roof Rack, de achterbak is niet zo groot .
Er komt een Q Light Bar met 3 x Hella 3003 verstralers aan de voorzijde op de plaats van het nummerbord. Deze lightbar was aluminium maar is nu ook mooi Deep Black geworden om in stijl te blijven (eindresultaat zal vast en zeker sneeuw wit zijn maar het gaat om de lol van de voorbereidingen).
Standaard winterbanden liggen er reeds onder, Conti Wintercontact TS830P, gemonteerd op de 17” Detroits. Niet de ideale maatvoering voor winterbanden maar aangezien we toch direct in Zweden de spijkerbanden gaan monteren ruim voldoende voor het gebruikt tot aan dat punt.
Dat was het wel zo’n beetje voor nu.